Ukens spørsmål #82

Hvordan tjener du penger på bloggen din?

– Det er fra litt forskjellige ting. Men jeg kan prøve å forklare litt hvordan jeg tjener penger på blogging, siden jeg vet det er mange der ute som selv vil leve av dette. Den ene metoden jeg tjener penger på er at jeg får betalt for sidevisninger. Dere ser den reklamen som er på bloggen min? Vel, vg og dagbladet har samme greia. Hver gang noen går inn på siden dems tjener man penger. På blogg.no er det kun de bloggene som ligger under Nettavisen / Side2 som tjener penger på sidevisninger. Jeg er heldigvis en av de.

I tillegg får jeg betalt for sponsede innlegg. Da får man en viss sum penger for å skrive om et produkt. Det er veldig mange nybegynnere som går på en smell her og takker ja til absolutt alt de får tilbud om, uansett om de liker produktet eller ei, og det er veldig dumt. For min del ville det skadet min tillit med dere om jeg skrev om produkter som jeg selv ikke kunne gå god for. Derfor er jeg veldig nøye med å alltid teste ut produktene godt før jeg skriver om de. 

Den tredje måten jeg tjener penger på er igjennom affiliatenettverk. Jeg jobber blant annet med Nelly, og hver gang jeg linker til noen som er fra dem, og noen går inn og kjøper den tingen, får jeg en viss andel av prisen for tingen. 

I tillegg tjener jeg en viss sum fra youtube. På videoene mine har jeg som regel en reklame før videoen spilles av, og det er en sum jeg får betalt for. I tillegg til det har jeg også instagram og snapchat som jeg kan ha sponsede poster på, sånn som på bloggen. Det gjelder forsåvidt også youtube. 

Alt i alt blir dette nok penger til at jeg klarer å leve av bloggen. Akkurat hvor mye jeg tjener er ganske forskjellige fra måned til måned. Dere ser jo nå hvor mange forskjellige faktorer som spiller inn. Så derfor ønsker jeg ikke å snakke om hvor mye jeg tjener. 

Når det kommer til det å tjene penger på bloggen min så syns jeg det er helt fair. Jeg legger såpass mye tid ned i bloggen, og desto mer penger jeg tjener desto bedre kan jeg gjøre bloggen. For da får man råd til å gjøre mer ting som å reise rundt, og kjøpe bedre kamerautstyr. Så basically, at jeg tjener penger på bloggen gjør egentlig at bloggen blir enda bedre. Haha, nå ble dette tidenes lengste svar. Men ville gå litt dypt inn på temaet, i og med at dette er noe jeg blir spurt om nesten daglig. Også håper jeg det kan gi litt tips til dere der ute som drømmer om å kunne leve av blogging 🙂

Har du noen gang vært hekta på et spill som Minecraft eller noe sånt, greier bare ikke se for meg det hahaha!
– Da jeg var rundt 10-14 var jeg helt hekta på the sims. Jeg spilte det flere timer hver eneste dag, og elsket det! Har faktisk en del av spillene enda, og det hender en sjelden gang iblant at jeg har spilt det. Men interessen er dessverre ikke like stor lengre. Derimot er jeg en racer på candy crush. Måtte faktisk slette spillet fra mobilen min for noen dager siden, fordi jeg brukte altfor mye tid på det. Men da var jeg på level 280 ca. Så ja, her snakker vi dilla!

 
 

Reiser du mye kollektivt eller har du bil? Jeg flytter til oslo( vil ikke si hvor, men ganske nært sentrum) og er avhengig av trikk f.eks siden jeg ikke har bil. Kan du si litt om den kollektive transporten i Oslo, og om det er lett å komme seg rundt?
– Jeg har ikke bil. Siden jeg bor i Oslo sentrum er det nesten litt dumt å ha bil. Å finne parkeringsplass i sentrum er alltid sykt vanskelig, og for ikke å snakke om dyrt. I tillegg er det ofte raskere å ta kollektivt siden man ikke trenger å tenke på parkering. Når det kommer til kollektivt er det veldig gode tilbud i Oslo. Vil anbefale deg å bruke appen google maps, når du skal forskjellige steder. Da skriver du bare inn addressen dit du skal, også viser den hvor du må gå og hvilke busser / trikker du må ta. Er det veldig kaldt og det er langt å gå fra bussen til hjem pleier jeg ofte å ta Uber. Det er en veldig mye billigere og lettere måte å ta taxi på. Man bruker bare appen på telefonen, og alt er veldig enkelt.

 
 

Komedie eller skrekk film?
– Jeg liker begge veldig godt. Men det er nok mest komedier jeg ser på. Så det blir nok det som er favoritten! Når det kommer til film liker komedie, action og skrekk aller best. Så nettopp James Bond på kino, og den var veldig bra. Kjærlighetsfilmer og sånne super seriøse Oscar nominerte filmer derimot, ikke så fan. 

 

  
Hvorfor har ikke du macbook?
– Jeg har alltid likt pc veldig godt. Men jeg har tenkt til å kjøpe en ny nå snart, og da kommer jeg nok til å gå for macbook. Helt siden jeg var 12 år har jeg måttet kjøpe ny pc hvert eneste år, fordi de har blitt ødelagt. Så det blir spennende å se om en macbook overlever med meg. PS: nå skal det sies at jeg bruker pc’en ekstremt mye hver dag, så jeg skjønner godt  at de har blitt ødelagt fort. Haha! 
 
 
Hvor kjøpte du “verdenskartbilde”? 
– Det er fra Desenio.no. Jeg elsker det! Det er så enkelt og fint! 
 
Lurer på hva du drikker når du skal på fest? Tenker du på vekten da? 
– Jeg drikker som regel drinker og vin. Ofte drikker jeg en drink på byen som heter Skinny Bitch som er vodka, farris og en lime. Den har lite kalorier. Men ellers enn det tenker jeg ikke så mye på kaloriene. Jeg danser og går så mye rundt uansett, så det er ikke noe problem for min del. 
  
Hva og når spiser du på en dag?
– Det er veldig forskjellig fra dag til dag. Men jeg spiser som regel alltid frokost – lunsj – middag – kvelds. Men hva jeg spiser til hvert måltid varierer som regel alltid, og kommer ann på hvor god tid jeg har og hva jeg har lyst på.
 
 

 Hvor er tankene dine på å kjøpe en leilighet?
– Det er nok noe jeg sikkert kommer til å gjøre etterhvert. Men da kommer jeg nok til å vente til jeg skal kjøpe med en samboer (kjæreste). Å skulle kjøpe leilighet er veldig vanskelig i dagens marked da man må ha en så ekstremt stor egenandel. I tillegg til at da blir det mye vanskeligere å være fri. Der jeg bor nå leier jeg, og kan si opp med 3 måneders oppsigelse. Skal man selge en leilighet kan det fort ta veldig lang tid om man ikke finner rette kjøper. Og i min jobb er det viktig for meg at jeg kan være ganske fri sånn sett. Er man to om det er det også mye lettere å håndtere slike ting, enn om man kun er alene. 

 

 

– Noe du lurer på til neste “ukens spørsmål”?

 

 

 

📱Follow me on Instagram: @stinablogg     👻 Snapchat: stinablogg

47 kommentarer
    1. Haha, candy crush ja.. Tror jeg står på 1008 der nå. Men har ikke spilt på veldig lenge! Går lei til slutt.. Skremmende å tenke på hvor mye jeg faktisk har spilt med tanke på levelet jeg er på. Huff… Ønsker deg en flott uke 🙂

    2. Sparer du noe hver måned? Jeg er ikke interessert i noen sum, men jeg blir alltid bekymret for at andre ikke sparer, haha!

    3. Jeg lurer på hvordan du behandler håret og huden din? du har så utrolig fin hud og veldig fint hår. 🙂
      – ELSKER bloggen din!

    4. Kan du lage flere youtubevideoer? 😁 Jeg fikk nylig et kamera i konfirmasjonsgave (Sony a6000 hvis du lurer) Men jeg lurer på hvilke innstilinger jeg skal bruke, når jeg tar bilder i profil.
      Hvilke bruker du på videoene dine, hvis du skulle ha tatt bilde i stede for video.

    5. Hvordan kommer du på alle ideene til bloggen din? Har blogg selv men oppdaterer den sjelden p.g.a jeg ikke har noe å skrive om!!

    6. Hei!
      1.hva er favoritt sangen din?
      2.hva er din favoritt del på kroppen?
      3.har du hatt spiseforstyrelse ?
      4. Vet du hva man bør gjøre om man en dag får det?
      5.hva bruker du mest tid på om morningen?
      6.om du hadde flyttet til utlandet hvilket land hadde det vært?
      Her var da mine spørsmål 😊håper du svarer på dem er en stor fan av bloggen din😆

    7. Hei fine deg<3
      Jeg elsker bloggen din og synes du er kjempe kul! Jeg bare lurer på noe angående den siste girltalken, skal man spyle av såpen før man barberer eller skal den bare være der? Og hvor ofte bør man bytte ut barberhøvelen? Klem<3 PS: fortsett med det du gjør du er kjempe kul!

    8. Bare et lite tips visst du skal kjøpe ny pc. Du burde kjøpe en stasjonær da den holder ut mye lengere og visst tastature blir ødelakt kan du bare kjøpe nytt. Å man kan ha en laptop også den er lettest å ta med på reiser og sånne ting. Bare ett tips ikke får å være slem eller noe. P
      PS: elsker bloggen din stikker innom hverdag å ser om du har lakt ut noe.

    9. Kan du lage en video om hvordan man kan ta en skikkelig workout på tredemølle?
      Elsker bloggen din💕

    10. Hei! Siden du snakker så mye om hvor viktig det er å spise proteiner, og hvor lett det er å få i seg disse vil jeg anbefale deg å se et par filmer; Forkes over knives, og Cowspiracy. Her får du se hva denne enorme kjøttspisingen faktisk gjør med deg selv og miljøet vårt.

    11. Hei 🙂 Liker veldig godt at du hver søndag legger ut ukens spørsmål. Jeg lurer på hvor du kjøper navlepiercingene dine, hvilket metall de har og når du byttet for første gang? Jeg har hatt min snart 3 månder nå, og vil snart bytte. Men aner ikke hvor jeg skal bestille i fra.

    12. Hva gjør du med sminke og bading?
      Jeg vet det ikke er sesong, men jeg lurte på hva du gjør?
      Sunniva

    13. kan du gjøre sånn at når du har ukensspørsmål 100, lager du noe spesielt ut av det. eksempel konkurranser eller et veldig spesielt innlegg?

    14. Hvordan ble du blogger.
      Hva liker du å gjøre bortsett fra bloggen trening å youtube
      Har du en kjæreste

    15. Hva har du tenkt til å gjøre på den 100 ukens spørsmål?
      Har du tenkt til å gjøre noe spesielt?
      Spørsmålet mitt til neste ukens spørsmål!!
      Elsker bloggen din🤓🤓

    16. Hei😊
      En ting jeg har lurt litt på er hvorfor folk trener med “korsett” ? Mange har bynt med dette i det siste, spessielt når det kommer til kardashian søstrene.. Men hva gjør det egentlig? Hvorfor bruker man det? Og er det sunt å bruke det mens man trener?

    17. Kan du ha en Q&A video men noobwork hvor folk kan sende inn spørspål om en av dere så skal den andre ptøve å svare.fks. hvor ofte trener Stina?? Så skal noovwork svare??

    18. Hvor gammel var du når du begynte med sminke? Er 14 og lurer virkelig på når man kan begynne med sminke?

    19. Kan du lage en video (eller et innlegg, men hadde vært gøy med en video) av piercingen din? Altså hvordan det var å ta den, var det vondt, hva det koster o.l. Jeg har sinnssykt lyst til å ta, men jeg vil vite litt om det først:)

    20. Hei!
      Jeg lurer på noe. Jeg skal kanskje flytte til Oslo, og lurte på om du har noen tips om hvor det er lurt å skaffe seg Hybel? Det er nødt til å være i nærheten av toget. og gjerne så billig som mulig. (har sett at prisene ligger ganske mye høyere på hybel i Oslo enn i Trondheim!)

    21. Jeg har også lyst til å blogge ,men også har lyst til å tjene litt penger på det selvom jeg elsker å se på videone osv og følger at blogging er min hobby så er det lurt å få litt lønn også hvis man skal bruke masse tid på det jeg lurte på hvordan du begynte å samarbeide med nelly?? det vil jeg også gjøre men vet ikke hvordan

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg