Ukens spørsmål #81

 

Er det dyrt og bo i leiligheten siden den er så vakker og “moderne” hvis jeg kan kalle det, det
– Den ligger på vestkanten og er i et veldig fint strøk, så ja. Den er ganske dyr. Akkurat hvor mye jeg betaler i leie føler jeg ikke akkurat for å si. Men du kan jo titte litt rundt på finn og se på priser selv, så skjønner du hvor dyrt det er å bo på vest i Oslo. Men, selv om det er dyrt, er det absolutt verdt det. Kort vei til sentrum, en leilighet jeg storkoser meg i, og det er et rolig og trygt nabolag.

Jeg så nettopp på en video du la ut i januar angående en “30 dagers challenge” med å ikke spise sukker, og lurte på om du kunne ha en lignende challenge på bloggen igjen snart? Med innlegg med inspirasjon for sunn snacks/retter osv? 🙂
– Tenker kanskje jeg kommer til å lage en ny challenge etter nyttår. Men det tar jeg litt som det kommer 🙂 

 

Jeg lurte også på om du har prøvd yoga og pilates, og hva du eventuelt synes om de treningsformene?
– Jeg har testet ut yoga flere ganger da jeg var på surfecamp i fjor. Men for å være helt ærlig gir det ikke de resultatene jeg er ute etter. Jeg vil ha muskler og en definert kropp, og det får man ikke av yoga og pilates. Derimot kan yoga og pilates være veldig bra for å bli mer myk i kroppen, og det har nok veldig gode helsegevinster. Men det passer ikke for meg. 

Jeg lurer på om du har vært i Thailand eller har lyst til å reise dit?
– Jeg har aldri vært i Thailand, men jeg har veldig lyst til å reise dit på ferie en vinter. Det ser så utrolig fint ut der, så det er absolutt et sted som er på min bucket list! 

 

Hvorfor flytta du alene?
– Jeg var veldig lei av å bo med andre mennesker, så jeg ville teste ut hvordan det var å bo helt alene. Siden jeg var barn har jeg alltid likt å være alene i eget selskap, og jeg er fortsatt avhengig av å være alene for å skrive best mulige bloggposter. Så da ble det altfor slitsomt å måtte bo med noen i kollektiv hvor man er veldig oppå hverandre, om dere skjønner hva jeg mener? Pluss at det er veldig mye mer fritt å bo alene. Her er det kun jeg som bestemmer. Så om jeg vil ha venner på besøk eller jobbe midt på natten, er det opp til meg selv. 

Kunne du tenkt deg å flytte tilbake til moren din?
– Jeg kunne virkelig ikke tenkt å flytte hjem til mamma og pappa. For meg blir det å ta et stort steg bakover, og det blir virkelig ikke aktuelt. 

 

 

Jeg har et spørsmål: Du bor vel alene? For hvis du gjør det: Låser du døra når du skal på do? Haha, litt rart spm, men det er jo noe jeg lurer på.
– Hahaha! Ja, det gjør jeg faktisk. Har alltid hatt for vane å låse døren til doen, og det gjør jeg ofte enda, selv om jeg bor alene. Merkelig egentlig! 

 

Men hva tenker du om fremtiden? Kommer du til og blogge fram til du er 70? Eller skal du finne deg en annen jobb? Jeg har lysr til og blogge, og flytte til Kypros. Men hvordan skal du løse framtiden din?
– Er det èn ting jeg har lært, så er det at man kan ikke planlegge fremtiden. Men å spørre om jeg skal jobbe som blogger til jeg er 70 år, blir som å spørre noen i en klesbutikk eller en snekker om de skal jobbe der til de er 70 år. Livet er så utrolig langt, og det kommer alltid nye og spennende eventyrer. Det viktigste for meg er at jeg jobber med noe jeg selv liker, og der jeg kan være ganske så selvstendig. Men tror nok jeg kommer til  å jobbe som blogger/youtuber ganske lenge. For dette elsker jeg!

Jeg er agnostiker og har hørt at du er ateist og jeg føler vi har mange av de samme meningene 🙂 så jeg lurte på om du tror at livssynet ditt har noe å si på noen av meningene dine?
– Hmm.. Jeg det vil jeg absolutt tro at det gjør. Jeg tror at om man er muslim, kristen, ateist eller buddhist så styrer det meningene til en selv. Siden jeg er ateist tror jeg nok at jeg tenker litt annerledes enn andre som er religiøse. Jeg tror mer på vitenskap, og det at jeg ikke har noen religiøse regler som ingen sex før ekteskap, at man ikke kan drikke, at man må bruke hijab, osv er ting jeg ikke trenger å tenke på. Så det gjør nok at meningene mine blir annerledes.

 

 

Men jeg lurer på hvordan får du en orkide oppi kåhler vasen (har samme str som deg) men når jeg prøver å få den nedi så ser jeg liksom den greia den står i og all jorda vises… Håper du kan gi meg et svar!
– Potten som orkideen står i er ganske liten, så den faller ned i vasen. Det letteste er nok bare å kjøpe den minste størrelsen du finner i orkide og teste om det fungerer. 

Det hadde vært gøy å sett deg på farmen neste år.. Er det noe du kunne tenkt deg å bli med på?
– Nei aldri i livet! Jeg er ganske redd for det meste av dyr, så det tror jeg at ville vært et mareritt. I tillegg er jeg litt for glad i å bo i 2015, så det å gå 100 år tilbake i tid blir uaktuelt for meg. I tillegg hadde det heller aldri gått og ta en så lang pause fra bloggen. 

 

Et liten random spørsmål fra meg. Jeg er litt kritisk til å handle på nett. Klikket meg inn på Makeup Mekka og det er flere produkter som skriker til meg! Er det helt trygt å handle fra denne nettsiden? Syntes det er så skummelt å legge inn en del penger på nett da jeg er redd for å bli lurt. Har du selv erfaringer? Håper det går fint at jeg stiller spørsmålet!
– Har aldri handlet på Makeup Mekka, men jeg er ganske sikker på at de er trygge. Selv pleier jeg å handle hos blivakker.no, der er det som regel alltid billigere enn andre steder, og det er trygt å handle der. 

 

 

Noe du lurer på til neste “ukens spørsmål”?

47 kommentarer
    1. Har du noen gang vært hekta på et spill som Minecraft eller noe sånt,Greier bare ikke se for meg det hahaha!

    2. Reiser du mye kollektivt eller har du bil? Jeg flytter til oslo( vil ikke si hvor, men ganske nært sentrum) og er avhengi av trikk f.eks siden jeg ikke har bil. Kan du si litt om den kollektive transporten i Oslo, og om det er lett å komme seg rundt?

    3. Hei, tenkte jeg skulle begynne med julegåvene tidlig i år. Kan du lage ett innlegg med julegåve tips? feks til mor, far, søster, kjæreste osv.

    4. Vil du ha kjæreste?
      Hvem pleier å ta bilder av deg når du skal legge ut på bloggen? Har du sånn automatisk ting du trykker på eller er det noen andre som tar bildet?
      Gikk du på skole igjen Drammen? Ikke så fall, hva heter skolen?
      Er det noen som spørre deg om autograf når du er interessert byen, eller bildet?
      -Hilsen en stor fan♥♥

    5. Ser du for deg å melde deg på Jakten på kjærligeten?<3
      Hvordan extensions bruker du?
      Hvordan shampoo anbefaler du?- Har tykkt hår 🙂
      Elsker bloggen din!♥♥

    6. Jeg følger deg på snapchat, når du er ute på byen og har drukket pleier du ofte å flikke med tunga og gjerne dra med deg et “peacetegn”, er du klar over hva dette betyr, eller gjør du det bare fordi du synes det er kult?

    7. Hei!
      Lurer på hva du drikker når du skal på fest? Tenker du på vekten da? 🙂
      Hilsen en som synes det er gøy å drikke iblant, men jobber også med å gå ned i vekt 🙂

    8. Jeg regner med at du har tatt en del runder rundt Sognsvann. Jeg er 12 ær å løper på 15.12. Men jeg vet ikke om det er bra eller dårlig? Og hva er din rekord?

    9. Hvor er tankene dine på å kjøpe en leilighet?
      Om du kunne ha bodd i en annen by en Oslo men i Norge, hvor hadde det vært? evt utenlands?
      Beste ferie reisemål innenlands og utenlands?
      Komedie eller skrekk film?
      Og hvilke er de beste?
      (rediger spm som du vil)
      Silje

    10. Hei stina!
      Kjempe stor fan
      Jeg lurer på om du kan ha en meetup i sandnes
      Også lurer jeg på da du fikk ditt første kyss

    11. Hei Stina, jeg har to spørsmål. det første er hvor kjøper du sminkekostene dine? det andre er hvor gammel var du da du begynte og trene?

    12. Haha, du MÅ faktisk poste det samme magebildet hver gang du får mulighet. Du ber jo om at folk skal kritisere deg. Vit at du er med på å danne kroppspress når du utnytter enhver mulighet til å vise frem magen din. Og nei, jeg er ikke sjalu, tvert imot. Har ganske lik kropp som deg, men kunne ikke falt meg inn å fronte kroppen min så mye som du gjør at det blir åpenbart hva du er ute etter.

    13. Man må ikke bruke hijab hvis man er muslim!
      Jeg er muslim og ingen i slekta eller familien min bruker hijab. Jeg vet om flere i familien min som tar seg et glass vin i blant,osv.jeg bruker magetopp og shorts foran faren min,og moren min.så derfor er det rart at du sier at muslimer må bruke hijab og ikke kan drikke alkohol.
      Mvh: Swesna twana
      Leser 11-åring!

    14. Jeg tok sjansen på å bestille fra MakeupMekka etter å ha undersøkt litt!;) Er så utrolig fornøyd. Utrolig billig å kjøpe fra salget og diverse kit. Fikk utrolig mye bra for pengene! Du burde definitivt sjekke det ut! 🙂 Takk for svar uansett 🙂

    15. Hei, jeg skal lage en video på skolen, og lurte på om du har tips til et gratis program jeg kan bruke, siden jeg bare skal bruke en gang liksom… Eventuelt generelle tips om hvordan videoen kan bli bedre (skal være en slags TV-reklame-ting:P).

    16. hvorfor ser du aldri på snappene jeg sender deg? er det mange som sender deg snapper slik at du ikke rekker å se gjennom alle??

    17. Jeg tror du er et godt forbilde på mange måter og er naturlig pen. Hvor ofte går du uten sminke? Hvordan ser du ut uten sminke og push-up?

    18. Vet du om det er trygt å handle på Wish? Jeg har hørt det er trygt, men siden/appen virker litt for god til å være sant

    19. Hei Stina! Jeg må først skryte av hvor sterke Og tydelige meninger du har! Når jeg ser på de forskjellige Videoene dine på YouTube forstår jeg hva du Mener. Pluss du er den eneste bloggern jeg følger med på for jeg føler att du er ekte. Men mitt egentlige spørsmål er har du svart eller brunt hår? På noen bilder/videoer ser det svart utt andre brunt….takk for meg og håper å få svar<3

    20. Til neste gang:
      – Går du noen gang/har du gått på gruppetimer på treningsstudio? Lurer eventuelt på hvilke timer du har prøvd ut, og hva du synes om disse? Er ganske ny på treningsstudio, og har virkelig lyst til å begynne med en del gruppetimer, spesielt for å bygge mer muskler. Synes det er litt vanskelig å trene dette på egen hånd med apparatene da jeg ikke helt vet hva jeg skal gjøre og hvordan jeg skal gjøre det. I styrkeavdelingen på treningsstudioet er det for det meste også bare kjekke og flinke gutter som vet hvordan ting skal gjøres, og dette gjør det bare enda mer ubehagelig å stå der å kløne det til 😉
      Personlig trener er forresten uaktuelt for meg og studentøkonomien min.
      Håper du kan svare, selv om spørsmålet kanskje ble litt langt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg