Intervjuet i VG helg om Kroppspress!

God lørdag! Tenkte jeg bare ville tipse dere om en artikkel jeg er med i, i VG helg, denne helgen. Artikkelen handler om kroppspress blant unge, som de får av bloggere. De har skrevet om hvordan tre forskjellige jenter reagerer på at mange bloggere tar silikon, restylane, og andre lignende kosmetiske inngrep. Selv har jeg aldri gjort et kosmetisk inngrep. Og syns heller ikke at bare fordi en blogger tar det, så må jeg ta det.

Syns mange bloggere får ufortjent skylden for press blant unge jenter. Da Sophie Elise tok silikon og var ærlig om det, syntes jeg det var så mye bedre enn å lyve om det. Altså, hvor mange hollywood kjendiser lyver ikke om at har fikset på utseendet sitt? Så sitter vi som ikke har fikset på utseendet og får helt forvridd tankegang på hvordan folk kan se ut. Fordi vi blir lurt til å tro at det er ekte. Derfor er det mye bedre å heller være ærlig, sånn at man ikke trenger å få ønske om et uoppnåelig ideal. 

Jeg har snakket litt om presset for å være “ekte” i dagens samfunn. Litt referering til innlegget jeg skrev for et par måneder siden. Om at hvis man ikke hadde strekkmerker og litt ekstra fett på kroppen, ble man ikke sett på som ekte. Kjøp gjerne utgaven og fortell meg hva dine tanker om teamet er! Syns det er spennende å høre deres meninger om dette temaet. 

17 kommentarer
    1. Heilt enig i at det er bra å vere åpen om det slik at det ikkje blir eit uoppnåelig mål. Og eg føle meg på ingen måte pressa til å gjer inngrep sjølv, sjølv om andre bloggara har gjort det. Eg syns heilt ærlig at om folk føle seg pressa til det (pga av bloggara) så har vedkommande ikkje nok sjølvkontroll og burde få hjelp.

    2. Jeg er helt enig i hva du skriver, og jeg liker bloggen din virkelig. Fordi du gir så mye inspirasjon til leserne og er ekte. Og hvordan det at de fleste bloggerne er ærlige på hva de gjør, burde ikke være noe problem. Heller være ærlig enn å lyve om at de har tatt silikon, som mange kjendiser gjør!

    3. Fuck off om jeg skal kjøpe utgaven. Du kan heller legge ut det på bloggen! God damn gurl ! Dont let me kick ur booty!

    4. Du tar en del feil i ganske mange ting. Du skriver at DU ikke har ekstra fett på kroppen. Jeg er egentlig VELDIG lei av at du alltid skriver at du er tynn. I et innlegg så skrev du at du føler at du har godt fra party skinny, til litt mere fit. Ser ut som om du har misforstått ordet skinny litt. Skinny er hud og bein. Altså syyyyyltynn. Og på både bilder av deg for 5 år siden, og nå. Så er du IKKE syltynn. Du er ikke tynn. Ikke tjukk. Men heller ikke tynn. Og hvis du tar dette som en hatkomentar så er det ikke det. Du tenker sikkert også: fy søren, denne personen har sikkert et dårlig liv og bla bla bla…. Jeg har ikke et dårlig liv.

    5. Tror ikke heelt du forstod hva vi mente altså..😪
      Ingen av oss har gjort noe med kroppen vår pga bloggere..
      Var aldri det vi sa eller skrev 🙂 men man blir påvirket
      når vi ser hvor flotte, pene og fine “bloggerne” blir
      når de gjør noe med sitt utseende😅
      Bloggere skal ikke ha noe skyld for det, for dt er ikke
      deres jobb å oppdra leserne… Så var ikke d
      vi prøvde å si… 🙂 Bare sånn, btw…

    6. Nå er jeg ung, rynkefri og slank, men hva jeg gjør den dagen jeg får hengebryster,’sinnarynke’ osv, da garanterer jeg ikke at jeg kommer til å fikse på utseendet med div hjelp. Trener mye og spiser sunt, så håper jeg er laaangt unna de ‘problemene’ Rosabloggere for meg er for det meste uinteressante, men jeg leser din blogg Stina, mye bra du tar opp 🙂

    7. Jeg vil bare si at du skriver veldig mye bra
      og at du må holde på ansiktet ditt hvis
      du skal få opp foreksempel regnbue tingen.
      Og hvor lenge tror du at du kommer til å drive med blogging?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg