Sannheten er..

Da jeg la ut videoen “3 Historier, kun 1 er sann, gjett hvilken!” videoen på onsdag, hadde jeg aldri trodd at det skulle komme inn så mange svar. Over 400 av dere tippet på forskjellige historier. Dere som har lest bloggen min en god stund, gjettet på Melanotan historien. Fordi jeg har skrevet kort om det på bloggen før.  Og det var også den historien som er sann. Melanotan er noe jeg tok for flere år siden. Ikke noe jeg hverken er stolt av, eller anbefaler. Skriver det her mer for å advare dere, og be dere holde dere unna det.

Jeg var heldig og fikk ingen dårlige bivirkninger. Men flere jeg kjenner som prøvde det, fikk bivirkninger. Flere fikk nedsatt matlyst, pigmentflekker og store føflekker. Langtidsvirkningene vet man ikke. Så det kan være skummelt. En annen ting er at man vet aldri hvor “bra” eller “ekte” stoffene man kjøper er, siden man gjerne kjøper av dopselgere.

Selv om Melanotan ikke er dop, så er det ulovlig i Norge, og derfor er det som regel dopselgere som selger det. Jeg vet godt at mange av dere som leser bloggen min er unge, og i dagens samfunn er det lett å ville gjøre det samme som de i vennegjengen gjør. Men vær så snill, ikke bruk Melanotan. Det kan gi deg merker du vil angre på resten av livet ditt. Stikk heller innom kjøpesenteret og kjøp en god selvbruner. Da sparer du deg for mye trøbbel.

Ha en fin fredagskveld videre dere! Og hold dere unna trøbbel. Hehe 🙂 

 

20 kommentarer
    1. Jeg har aldri prøvd det. Fikk helt sjokk når jeg plutselig oppdaget hvor vanlig det var. Når jeg var 20 så gjorde “alle” det, og hadde tydelig vis gjort det i årevis… Jeg følte veldig på et slags grupperes. Søkte mye på nett og fikk råd og tips fra dem rundt meg. Heldig vis har jeg alltid hatt et åpent og ærlig venninne-forhold til mamma, så når jeg fortalte henne at jeg hadde lyst til å prøve så klarte hun å få meg på andre tanker. Hun ble ikke sint og kjeftet på meg, men spurte hvorfor jeg hadde lyst, og forklarte hvorfor jeg burde holde meg langt unna. Renheten til det du får kjøpt i og med at det er et svart market, at det ikke finnes forskning på hvordan dette kan påvirke kroppen på lang sikt osv. Det er med andre ord en enorm risiko du tar. Dessuten høres det jævlig drøyt ut i mine ører å sette sprøyter på seg selv…”hei du, sprøytenarkoman!”
      Så hvis du er ung og vurderer det, så kan det være greit å ta seg en prat med en voksen. De ser gjerne flere sider enn det man selv ser når man står midt oppi det.
      Kjempebra av deg å ta dette opp Stina! Ikke minst at du er så ærlig, takk 🙂

    2. Elsker deg!du er et stort forbilde!<3Og elsker videoene dine du er sjikkeli flink og fin!og bare ælsker bloggen din!<3

    3. Du er et forbilde!du er bare så flink i alt du gjør å er dritt fin å elsker videoene og innleggene dine

    4. Du er så naturlig vakker:-)-<3 Du har både en hjerne som funker, godt hjerte, fantastisk personlighet og utrolig fin utseende<3

    5. Du er kjempe fin, jeg er din ALER STØRSTE FAN. jeg ser på youtube vidioene dine hver eneste dag. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg