Ukens spørsmål #72

Hva er ditt forhold til dyreplageri eller dyretestete produkter?
– Jeg prøver så godt jeg kan og alltid bruke sminke og andre produkter som ikke er testet på dyr. Men jeg må ærlig si at jeg ikke er flink nok til å alltid sjekke dette da jeg kjøper produkter. I fremtiden er et av målene mine å bli enda flinkere til å sjekke opp slike ting. Jeg syns det er viktig at vi setter dyrevelferd høyt oppe på prioriteringslisten vår. Apropo akkurat dette. Jeg leste nylig at det nå har kommet dyrepoliti til Norge. Det gir jeg en stor tommel opp på! Håper virkelig at det kan hjelpe til å ordne opp, slik at det blir bedre dyrevelferd i Norge fremover. 

 

Var ikke Donna med på “ingen kjære mor” for noen år tilbake?
– Jo, det var hun! Så det er nok derfra mange av dere kjenner henne igjen. Pluss at hun har blogget i mange år, så dere har nok sett henne i bloggverdenen også. 

 

Har du noen tips å komme med til blogg som er nybegynnere og hvordan man kan forholde seg til tre-fem ting om det skulle være tema? Eks sånn som din: trening, mote og kosthold (tror jeg det var!) ehehe.
– Det jeg gjør er at jeg blogger om de tingene som interesserer meg. På den måten blir det lettere å varierer innholdet. Men skal man skrive om forskjellige temaer kan det være smart å sette opp en liten plan på innleggene, sånn at man ikke blogger altfor mye / lite om de forskjellige tingene. Også er det litt viktig at temaene passer sammen. Hvis man for eksempel blogger og mote og skjønnhet, tviler jeg på at fugletitting passer inn i bloggen. Hehe! 

 

Elsker sofaen din, hvor er den fra?
– Den er fra IKEA. Modellen heter  Kivik og jeg har den i fargen “isunda grå”. Jeg er veldig fornøyd med den! Den er så utrolig fin, i tillegg til at den er super comfy å sitte i. Nesten litt minus at den er så komfortabel, for da har man lyst til å sitte i den hele tiden. Haha! 

 

 

Er du veldig negativ med deg selv og hvordan du ser ut? Er det mange ting du er ufornøyd me din kropp?
– Jeg er nok litt streng med meg selv, og ønsker alltid å se best ut som mulig. Men jeg har egentlig ingenting jeg ikke er fornøyd med på kroppen min. Men jeg tror nok at hvis jeg hadde sluttet å trene, ikke kunne brukt sminke og hair extensions, at jeg hadde blitt ganske misfornøyd med utseendet mitt. Men jeg er veldig for den tanken, at man selv bestemmer hvordan man skal se ut, så hvis man er misfornøyd med noe, så får man heller fikse det, enn å gå rundt og være misfornøyd. 

  

Hvilke cover bruker du på pcen din? Love it!
– Det er et DIY prosjekt jeg gjorde for noen måneder tilbake. Hele innlegget finner du HER.

 

Jeg lurte på hvilken redigering app du bruker til å redigere videoene dine?
– Jeg bruker ikke noe app. Men et program som heter adobe premiere pro. Jeg er veldig fornøyd med det programmet, og syns det gjør redigeringen mye raskere og lettere for meg. Vanligvis ville jeg kanskje brukt 2-3 timer på å redigere en liten video i windows movie maker. Men i premiere bruker jeg kanskje rundt en time, på den samme jobben. Det eneste minuset med programmet er at det koster rundt 200,- kr i måneden. Men hvis man lager mye videoer er det absolutt verdt pengene. 

 

 

Hvor er toppen fra? Utrolig fin, og sommerlig!
– Den er fra Bik Bok. Jeg kjøpte den for rundt en måned siden, og jeg har vært like forelsket i den siden. Den passer til så og si alt, og er så utrolig fin!

Hei jeg lurte på hva du syntes er morsomst med og være blogger?
– Hmm.. Vanskelig spørsmål! Det er så mange ting som er morsomt med å være blogger. Men det at dere stadig vekk stopper meg på gaten, spør om å ta bilde og forteller at dere liker bloggen min, er det jeg syns er aller morsomst. Ellers enn det syns jeg det er veldig gøy å ha en jobb der jeg har det veldig fritt. Jeg kan reise rundt i verden og fortsatt ha med jobben min, og jeg kan selv bestemme hva jeg skal gjøre på jobb. Har jobbet siden jeg var 15 år (altså i 7 år), så jeg har hatt flere sjefer og arbeidsstillinger, og jeg er så glad for at jeg slipper å måtte ha det lengre. Det å kunne bestemme over sin egen jobb er så utrolig viktig for meg.

 

Har du bare svart hår, eller er det litt rødbasert? Ser litt sånn ut! Men fint er det i alle fall! håper du får en fin dag videre!
– Mitt eget naturlige hår er nesten svart. Men hair extensionet har jeg valgt å ha i en litt lysere tone, siden det gir mer spill i håret. 

Har du tips til en bra concealer? Jeg har masse kviser rundt i hele ansiktet og vil gjerne dekke dem så bra som overhode mulig…
– Jeg sliter veldig med kviser selv. Men jeg bruker en veldig god foundation fra Maybelline “dream satin liquid” og foundation pudder fra bareminerals. Det dekker over kvisene veldig bra, så det anbefaler jeg deg å teste ut! 

 

Hvem er forbilde ditt?
– Hmm. Det var et vanskelig spørsmål! Jeg har ingen spesielle forbilder egentlig. Men jeg ser veldig opp til mennesker som tørr å følge drømmene sine, og som jobber hardt for å oppnå de. Og mennesker som tørr å gå imot strømmen og gjøre ting på sin egen måte. 

 

 

Noe du lurer på til neste “ukens spørsmål”?

 

Husk at du kan følge meg på facebook, og få alle bloggoppdateringer, ved å trykke HER

 

20 kommentarer
    1. ikke for å være frekk ellernoe men i “Hvem er forbilde ditt?” skrev du tørr men det skrives egentlig tør hvis du skriver bokmål

    2. Elsker bloggen din Stia! Men et forslag: hvis du legger et gulvteppe under sofaen og stuebordet blir stua di helt toppers!

    3. Kan du lage motivasjonsvideo når det gjelder trening? Hvordan komme i gang, osv. Kan du også tipse om flere sunne, gode matretter? eller noe i den duren…
      Tre spørsmål:
      Hvor mye trener du daglig?
      Hva er motivasjonen din?
      Hvordan kommer du i gang?

    4. Jeg har hatt kjærlighetssorg i flere uker nå, har du noen tips til hvordan man kan tenke mindre på denne personen??? sliter veldig med å ikke tenke på han.

    5. Hei Stina:) Jeg er 12 år og jeg har store drømmer om å bli en blogger som deg. Du inspirerer meg og sikkert tusenvis av andre i hverdagen. ALDRI gji opp, Stina! Du en super blogger og du må ALDRI SLUTTE MED DETTE! Jeg har veldig lyst å kontakte deg på mail, men jeg er redd for att du skal frike ut visst jeg sier det. Jeg skal ikke si det til noen att jeg har tatt kontakt med deg, ikke en gang med venninnene mine visst du vil det. Jeg stoler på deg og jeg hoper du stoler på meg og. Jeg får tårer i øynene mine av å si dette men jeg har aldri noen gang åpnet meg så mye foran en person som deg. Ikke en gang foreldrene mine. Mange klemmer av en jente som ser opp til deg. Visst du har lyst kontakte meg på mail: 0anna.fashion0gmail.com

    6. Hei Stina! Jeg elsker bloggen din og videoene dine❤️ Jeg lurte på om du kunne ordne en morning routine, siden du nå bor i leilighet. Det hadde vært utrolig gøy, og leiligheten din har jo blitt så utrolig fin! Også lurte jeg på om du har noen “skoletips”? Har ikke motivasjon til å gjøre lekser og slikt for tiden og hadde virkelig trengt alle gode tips fra deg. Vet du ikke går på skole lenger nå, men om du husker noen tips som hjalp deg gjennom skoledagen, hadde jeg virkelig trengt det. Takk på forhånd❤️

    7. Hei! Kan du lage en video eller et innlegg der du snakker om piercingen din, hvor du tok den, om det gjorde vondt, erfaringer, fordeler, ulemper, evt hvor mye du betalte for piercingen (i tillegg til renseprodukter som brukes på piercingen)?? Har så syyyykt lyst til å ta piercing i navlen men jeg vet ikke helt om jeg tørr.

    8. Hei, kan du ordne ny morning routine siden du nå bor i leiglighet, btw den er super fin! Og om du kunne legge ut noen skoletips, vet du ikke lenger går på skole, men om du husker noen tips som gjorde skoledagen bedre, hadde jeg virkelig trengt det. Elsker bloggen og videoene dine, klem meg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg