DIY: Marmor på budsjett!

Som jeg såvidt nevnte i vlog’en jeg la ut tidligere i dag, handlet jeg inn ting til å gjøre en DIY i dag. Jeg har nettopp blitt ferdig med prosjektet, og det ble så fint! Marmor har jo blitt veldig populært den siste tiden, og det er å sees på de fleste blogger, instagram og pinterest. Men, marmor er ofte veldig dyrt og en slik plate som jeg nettopp har laget kan ofte koste 300-500,- kr. Og det syns jeg er altfor dyrt! Og jeg tipper jeg ikke er alene om å synes det? Derfor har jeg laget en billigere versjon, som ble minst like fin! 

Jeg valgte å lage platen til kjøkkenet og ha litt krydder og olje på den. Men du kan også bruke den til å ha en blomstervase på, eller ha en skål med noen smykker på toppen av platen, her er det bare fantasien som setter grenser. Så slå dere løs!

Til dette prosjektet trenger du:

– Selvklebende marmor designfolie. Jeg kjøpte en 2 meter lang rull for kun 79,- kr på Panduro.

– Tapetkniv

– En plate. Denne kjøpte jeg på Panduro for 29,- kr. 

– Et underlag du kan skjære på. Jeg brukte en fjøl. 

Begynn med å skjære ut et stykke av designfolien som er ca 1 cm større enn platen. 

Ta av beskyttelsesfilmen og legg platen i midten oppå det klebede området. Press vekk alle luftbobler. Skjær så i hvert hjørne. 

Brett folien over hvert hjørne, så folien også dekker sidene av platen. 

Voilà og du er ferdig!


 

 

Syns det passet så godt inn på kjøkkenet mitt. Er dere ikke enige?

23 kommentarer

Siste innlegg