Søsteren svarer på deres spørsmål!

Hva synes du om at hun blogger?

Jeg syntes det er fint for stina at hun har muligheten til å jobbe med det hun liker aller best. Hun har jobbet utrolig lenge og hardt for å komme dit hun er i dag. Det er ofte folk spør meg om søsteren min er blogger, hva hun tjener osv. Jeg forundres fortsatt over menneskers holdning til bloggere. Det virker som de aldri blir tatt seriøst som en yrkesgruppe. Det de fleste ikke vet er hvor mange timer med arbeid de legge ned hver eneste dag, hver eneste uke og mnd hele året. De har ikke tre ukers sommerferie, de har ikke fri i helgene. De har faktisk en jobb som er døgnet rundt, hver dag. Ja, det er selvvalgt, men det er fordi det er dette de brenner for.

Men likevel opprettes det egne tråder på forskjelllige forum hvor folk sitter å snakker dritt om de dag inn og dag ut. Jeg vil tro at 99% av de som gjør dette misunnelige! Det at folk bombanderer bloggere med spørsmål i kommentar feltet som er private forstår jeg ikke. De hadde aldri turt å spørre om de samme tingene ansikt til ansikt. Netttroll er virkelig noen feige troll. De burde vokse opp å gjøre noe med seg selv, i stedenfor å fokusere på alt negativt de kan finne med andre. Lev livet, vær lykkelig og vær den beste versjonen av deg selv, alltid! 

 

Hva syntes du om at stina har så sterke meninger som provoserer mange? 

Stina har alltid hatt sterke meninger, både på godt og vondt. Ofte tror jeg hun provoserer med vilje. Hun er en mer ydmyk person privat enn på bloggen. Men dette er levebrødet hennes, så når hun klarer å provosere, tikker lesertallene og sidevisningene inn. 

Alle mennesker har rett til egne meninger! Ikke alle legger de ut på en blogg, men det har søsteren min valgt å gjøre. Jeg er selvfølgelig ikke alltid enig med henne. Men det er viktig og respektere hverandre på tross av ulike meninger og oppfatninger i livet. Hun er ateist, jeg er kristen, hun er blogger, jeg er barnepleier, hun er singel å uten forpliktelser ovenfor andre enn selv selv, jeg er samboer og tobarnsmor. Vi lever veldig forskjellige liv i det daglige, men likevel har vi det utrolig fint sammen. Det er ett tegn på at mennesker ikke trenger å alltid like alt andre gjør, men vi må klare å vise respekt for hverandre forde! 

 

Var Stina sur når hun ikke fikk det som hun ville når hun var liten??
Haha, ja, hun hadde ett forferdelig temperament, som heldigvis har roet seg med årene! Husker en episode fra hun var ca 2 år, hvor hun ble så sint fordi hun ikke fikk viljen sin at hun la seg på gulvet og bet i gulvlisten. Er det mulig? Det var jo i tillegg den verste alderen for å få slike utbrudd uansett. 

Hvorfor har ikke du også en blogg?
Jeg har faktisk blogget litt jeg og, men syntes ikke at det var helt min greie. Er ofte jeg tenker på det ennå, at det hadde blitt ett kult blogginnlegg. Men har liksom aldri hatt tid til å begynne igjen. Med jobb og 2 små barn velger jeg og prioritere andre ting når jeg har fritid.  

 

Savner du Stina når dere ikke bor sammen?
Klart jeg savner henne, men vi prater sammen ofte og har god kontakt. Jeg besøker henne jevnlig i Oslo, drar på husmorferie! hehe! Men jeg tror at man har godt av å savne hverandre litt, da er det så mye hyggeligere å møtes igjen. 

 

Ønsker du å forandre noe i livet hennes?

Ja, det gjør jeg. Etter noen besøk her inne er jeg forundret over hvor lite ekte mennesker hun har rundt seg. Mennesker som vil være med henne for den hun er og ikke for hva de kan få ut av henne. Jeg syntes det er veldig trist at det finnes så mange falske mennesker som kun tenker på “likes” og status. Det er virkelig ikke måten og bygge ett vennskap på. Så dette er noe jeg skule ønske jeg kunne forandre. I tilegg hadde det jo ikke være feil om “Prince Charming” hadde kommet ridende på en hvit hest og tatt henne med stort. Det hadde hun virkelig fortjent! 

Det kleineste Stina har gjort.
Hun er generelt en ganske klein person. Jeg blir ofte flau og ille til mote når jeg er med Stina, men det er fordi jeg er litt mer pysete av meg. Blir fort flau. Mens Stina er all over the place og gir egentlig litt f i alt. Jg skulle gjerne lært litt mer av henne og senke skuldrene og slappe av å ikke bry meg om hva andre mener og syntes!

 

Er du sjalu på Stina og hvordan hun lever?

Nei, ikke sjalu, jeg har det veldig fint i min engen hverdag. Men det er veldig deilig å komme på besøk til henne og bare slappe av og kose meg. Det er viktig når man er småbarnsmor og ikke glemme seg selv. De gangene jeg besøker Stina er jeg bare Madeleine. Det er veldig deilig. Så nei, jeg er ikke sjalu. Jeg er glad for at vi har så forskjellige liv slik at jeg kan dra til henne og koble ut helt inne i  mellom! 

Var Stina ryddig når hun var liten?
Nei, absolutt ikke, Vi delte rom når vi var små, og jeg måtte alltid brøyte meg vei til senga mi for å komme frem. Hun er og blir ett rotehue! Hehe! 

 

Var Stina et utadvendt barn, eller var hun litt sjenert av seg?
Stina har alltid vært utadvendt og livvat! Jeg er den mer rolige og sjenerte av oss. Så på den måten utfyller vi hverandre bra!

Var Stina god på skolen?
Hun har alltid vært flink på skolen. Hvis hun hadde gått inn for å få 6 i alle fag, hadde hun klart det. Hun har ett utrolig pågangsmot og er veldig dedikert til det hun gjør. 

23 kommentarer

Siste innlegg