Ukens spørsmål #67

Nå er jeg hjemme igjen fra en veldig fin helg i Bergen. Har hatt det veldig bra med Benjamin, så bloggen har kommet litt i andre rekke denne helgen. Men håper det er greit for dere! Nå er jeg i alle fall tilbake hjemme i Oslo, og bloggen er førsteprioritet igjen! Ukens spørsmål har blitt en liten søndagstradisjon her på bloggen. Syns det er så kjekt å kunne svare spørsmålene dere i eget innlegg hver søndag. Så her er noen av spørsmålene som har kommet inn den siste uken! 
 
 
 
Noen tips til å holde seg unna søtsaker og brus i hverdagen?
– Hmm. Du kan enten ha en “cheat-day” en gang i uken, der du spiser akkurat det du vil spise. Da vet du at det kun er x antall ganger til du kan spise søtsaker igjen, så da er det lettere å holde seg unna søtsakene de dagene du ikke har “cheat-day” Eller så kan du holde deg helt unna alt av det, og heller spise sunnere alternativer. Det gjør ofte at søtsuget går vekk etterhvert. Men det er vanskelig å holde seg, og er man i bursdager eller på fest er det vanskelig å ikke sprekke. Men du må prøve frem og finne ut hva som passer best får seg. 
 
 
Når jeg trener blir det fort 1-2 uker mellom hver gang.. Har du noen tips eller noe motiverende til å trene oftere?
– Når du trener er det viktig å sette av noen faste dager i uken som du skal trene. Gjerne klokkeslett også, sånn at du vet at du må sette av tid til treningen. Gjør gjerne avtale med en venninne om at dere skal trene sammen, så blir det mye vanskeligere å droppe treningen, siden du har avtalt med noen andre enn kun deg selv. Det er viktig å ha gode rutiner når det kommer til trening. Og da snakker jeg ikke om å trene 5 dager i uken de tre siste månedene før sommeren. Men å trene et antall økter i uken du klarer å gjøre hele året, for å holde kroppen sterk og trent, og ikke bare klar for sommeren. 
 

 
 
Hvordan vasker du sminkekostene dine? Bruker du ennå zalo og olivenolje? 
– Det gjør jeg. Har prøvd noen ganger med andre ting som shampo og vanlig såpe. Men syns ikke det fungerer like bra som når man blander zalo og olivenolje!
 
 
Hva syntes du om kostene fra real technics?
– Jeg liker de veldig godt! Syns de blender utrolig godt, så de er absolutt å anbefale! 
 
 
Hvor du ser deg selv om 10år?
– Jeg håper jeg fortsatt jobber som blogger. Kanskje har jeg gitt ut en bok? Har forhåpentligvis stiftet familie og fått mann og hund. Barn får vi virkelig se ann! For øyeblikket holder det i massevis å være tante til to skjønne jenter!
 
 
Jeg vet at du har sakt 1000 ganger at du å “noobwork” ikke er sammen, men er dere forsat venner, det er så lenge siden jeg har sett dere sammen?
– Vi er fortsatt venner! Vi har begge veldig mye å gjøre, så derfor får vi ikke hengt med hverandre like mye som før. Men vi holde fortsatt kontakten og er gode venner 🙂
 
 
Å så lurte jeg på om du kan gjøre en challenge av og til på onsdagsvideoene dine, ikke så ofte bare av og til?
– Det kan jeg gjøre! Men hva slags challenger har dere lyst til å se? Kom gjerne med forslag, så skal jeg prøve å lage det! 
 
 
Viss blogg ikke hadde vert jobben din, hva ville du jobbet som da?
– Hmm.. Vanskelig spørsmål. Jeg tror nok jeg hadde jobbet med noe alà det samme som blogging. Kanskje journalist i et motemagasin? Jeg elsker å skrive og dele tanker, så det hadde definitivt vært noe i den retningen. 
 
 
Hei, jeg bare lurte på om du leser blogger på nynorsk?
– Er det noen blogger på nynorsk egentlig? Alle de jeg leser fast skriver bokmål. Men tror uansett ikke at jeg hadde likt å lese blogg på nynorsk. Fikk nok av nynorsk på ungdomsskolen! Skjønner ikke så mye av det uansett. Haha! 
 
 
Du har gitt meg utrolig mye motivasjon og “styrke” slik at jeg har fått kommet meg mye mer inn i treningen min, utrolig takknemlig! Men jeg lurte på om du kunne ha tenk deg å begynne med å lage mye mer videoer av enkle matretter, som er god til hverdags og som er enkle for de fleste? Hadde blitt utrolig glad om jeg kunne fått svar! 
– Så hyggelig å høre at jeg har gitt deg motivasjon til å komme inn i trening! Det gjør meg glad! Jeg la ut en del oppskriftsinnlegg før, men siden mange av dere er unge og fortsatt bor hjemme, der foreldrene deres lager maten, så jeg kommer nok ikke til å legge ut så mye middagsoppskrifter. Men kommer definitivt til å legge ut oppskrifter med sunne alternativer til godteri, og lignende. Kanskje litt sunn skolemat, når skolen starter igjen? Hva tenker dere om det?
 
 
Hei Stina! Var du lenge sliten og trøtt etter kyssesyken? Jeg har netopp blitt friskmeldt etter å ha hatt det, men er fortsatt veldig trøtt. Var det slik med deg og?
– Etter kyssesyken var jeg veldig redusert lenge etterpå. Jeg var så og si sengeliggende i 4-5 måneder, og da jeg endelig kunne jobbe igjen jobbet jeg maks 3-4 dager i uken. Mye av grunnen til at jeg var så redusert i energinivåene var fordi jeg hadde mangel på vitamin B12, som gjør at man kan bli deprimert og ha lite energi.
 
Det merket jeg veldig mye til! Men etter at jeg begynte å ta B12 sprøyter som jeg fikk av lege, fikk jeg mye mer energi igjen! Så jeg anbefaler deg å dra til legen og ta blodprøver og sjekke B12 og jernverdiene dine hvis du sliter mye med trøtthet. Vil også nevne at det er ekstremt viktig å ta det med ro etter at man har hatt kyssesyken. Hvis man pusher kroppen for hardt etter kyssesyken kan man havne i faresonen for å utvikle ME. 
  
 
 Hvor får man tak i de sugerørene? Har sett etter de overalt, men finner de ikke!
– De kan kjøpes hos Kremmerhuset, Clas Ohlson, Søstrene Grene, TGR og på ebay. Elsker de!
 
 
Hvor er den rosa kosebuksen fra?
– Den har jeg kjøpt på Cubus! Tror den er fra barneavdelingen, hehe! Den er så comfy og god!
 
Lurer på om du fortsatt trener på Evo? Mener at du har nevnt det engang for lenge siden at du trente der. Flytter til Oslo snart og da er det nærmeste senter, så lurer veldig på hvordan senterne deres er. 
– Det gjør jeg! Er veldig fornøyd med Evo. Har testet ut tre forskjellige sentre i Oslo sentrum og Evo er like bra overalt. Liker at det ikke er så “personlig” der. Hater når man er på treningssentre der de ansatte henger rundt og glaner. Blir så kleint! I tillegg har de mye bra utstyr der. Eneste jeg syns er minus er at de som regel kun har to stativ til å kjøre knebøy i. Så hvis du kommer midt i rushtiden er det ofte litt ventetid. 
 
  
Noe du lurer på til neste “ukens spørsmål”?
44 kommentarer
    1. Hva syns du var det vakreste i bergen?
      Hva er drømmedestinasjonen du ville ha reist til?
      Hvilke positive endringer har du hatt i livet ditt siden du startet på VGS?
      Kan du ha sånn “første gang innlegg”?

    2. Selvfølgelig er det greit at bloggen har kommet i andre rekke, Stina 🙂 Du har et liv utenfor bloggingen og det må folk respektere. Som vanlig gir du supre og fyldige svar på det folk lurer på, noe du absolutt forjener creds for! Stå på videre 🙂

    3. Jeg har vert forskjøla i over 1 mnd nå, og de siste to ukene har jeg vert skikkelig slapp og svimmel. I dag har jeg feber. Tror du det kan vere kyssesyken? 🙁 Håper virkelig ikke det…

    4. Kjempe fine svar, og kjempe fine bilder du tar! 🙂
      Spørsmål til neste “uksens spørsmål”:
      – Er du veldig singel, eller er du ute etter et forhold?
      -Hva bruker du å ha til middag(Kjøtt,fisk,grønnsaker etc?)
      Ha en kjempe fin kveld videre! 😀

    5. Har lest bloggen din i ca 1,5 år, og jeg kommer alltid til å være fast leser! Du inspirerer så utrolig mye! Du har inspirert meg til å være mer positiv i hverdagene, du har gitt motetips, depresjonstips, tips til kosthold osv. Du er den beste bloggeren<3

    6. Jeg har vært fast leser fra før du var russ og jeg vil bare si til deg at du gjør hverdagen min bedre:) Jeg elsker innleggene dine og du er en sann inspirasjon:) Håper at du fortsetter å blogge så bra som du gjør, i lang tid videre:) Jeg ville elsket å se sunne alternativer til snacs og skolemat. Ha en fin kveld videre:)

    7. Hei Stina! Jeg så nettop på “30 dager uten sukker” videoen din! Og har nå virkelig virkelig lyst til og trene! Jeg lurte på om du kan ha en sån “challenge” med oss om ikke så veldig lenge! Også lurer jeg på. Jobber du fortsatt på WOW på gullskogen? Jeg møtte deg der og tok bilder med deg samme dagen du lå ut den første: 10 ting jeg HATER videoen! Elsker bloggen din!

    8. Jeg er en utrolig stor fan av deg Stina, det må du bare vite! Jeg synes at du er så ærlig og du oppfører deg virkelig helt naturlig <3 Jeg ler hver gang du du er så ærlig at du begynner å bli morsom 🙂 Haha, ville bare at du skal vite at du har folk som støtter deg ^ Klem fra meg <3

    9. Jeg blir mobbet av 8 klassinger, fordi jeg starta en YouTube kanal og da synes dem det var skikkelig teit å da begynte dem å mobbe meg. Hver du hvordan jeg kan få dem til å stoppe?

    10. Hei Stina💎
      Hvor kjøpte du den søte rosa kofferten
      som du brukte til Bergen?
      Kan du ha et meet up for deg og leserne dine?
      Håper på svar😉😊❤️

    11. Hei, jeg er en jente på 13 år og jeg syntes virkelig ikke at det er lett å trene når jeg er “ung”, kan du gi noen tips?

    12. Digger dette innlegget, og det at du gjør det fast hver søndag! Håper du har hatt en super helg i Bergen! Deilig å kunne koble litt av Internett noen ganger, og endre litt på prioriteringene:-)

    13. Kan du legge ut alle/Mange av headerene du har hatt gjennom tidene? Skrive litt fra den tiden, for å mimre litt 😉

    14. Hei! Jeg lurte på om du kunne gjøre bean boozled challenge?❤️Hadde vært utrolig morsomt og se på! Digger bloggen din⭐️Stå på!

    15. Hvilken farge har du på håret ditt egentlig.Ser noen gang svart og noen gang mørkebrun.Elsker bloggen din.D e så søøøøøøt.

    16. Hei ei elsker å lese bloggen din stina!:) men eg er ei jente som er overvektig og eg klarer ikkje å komme meg opp av soffan eg lager store mål og bli bare skuffet når eg ikkje en gang klarer å springe 10meter uten å bli anpusten(:(:(:(:( og eg vet eg må finne en aktivitet eg liker men eg liker ingen! Eg synst eg er kjempe stygg i treningsklær og eg synst det er flaut å si til vennner og familie at eg trener!! HJELP MEG VEEEEERSSO SNILLLL!!!

    17. -Er han du besøkte i Bergen en du “holder” litt på med?
      -Hvorfor leser/er du ikke fan av kristine ullebø lenger? Du langet tross alt en fanvideo til henne for et par år siden.
      -Kan du lage video der du snakker om fordeler og ulemper med å være i et forhold/singel?

    18. Hei! Blir det noe av roadtripen med NoobWork?❤️💕
      Isåfall, kan dere komme til Sortland i Nordland?❤️ Eller enda bedre? Andøya?😘💕❤️
      Elsker bloggen din❤️💕
      If you want to Follow me on Instagram: @signsche
      Miss og klem fra Signe💕❤️

    19. Dere som er bloggere som er så kjente. Dere er jo ofte ute i byen. Er det mange som vil ta bilde med dere?

    20. Hei<3 jeg skal flytte med kjæresten til høsten. Han flytter fra et helt annet fylke, og har derfor ingen venner her. Jeg er veldig redd for at han skal bli ensom når han flytter inn med meg. Det er en liten aldersforskjell på oss, så har derfor ikke så mange venner han kommer overens med.. Har du noen forslag til hva jeg burde gjøre?

    21. Kan du lage oppskrift eller video av hjemmelagde energibarer?
      hvor mange søstre/brødre har du? og hva heter de?<3

    22. Kjenner du noen Polakker og hva synes du om dem? Jeg er fra Polen o studerer norsk her og jeg vil gjerne lese litt om det 🙂

    23. I neste ukens spørsmål, så lurer jeg på hvor høy du er??!😉
      En ting til jeg lurer på er om hvordan jeg kan bli mere motivert til å trene, jeg har fotballtrening ca. 2 ganger i uka😍😉
      Klem Elise😍😍

    24. tips til Challenge:
      – enkle treningsøvelser som etc. squat, armhevinger, situps eller planke ( så øke litt hver dag, men med rest day i 30 dager
      – 30 dager uten fastfood, så senere 30 dager uten brus, så det er motivasjon til å kutte ut ulike usunne mat/drikke.
      – gi et komplemang til deg selv hver morgen i 30 dager
      – gjør en god gjerning (som gir positiv virkning på andre) hver dag i 30 dager
      btw: digger bloggen din, vert fast leser i 1 år nå, og kommer ikke til å stoppe å lese heller

    25. Hei trenger hjelp, og håper du kan hjelpe.
      Eg har iPhone 4. I går fekk iphonen vaten
      Helt nederst der m høgtalarane trur eg..
      Etter på så lagde det en ganske rar lyd nor
      Eg så på videoer:( og no i dag funka ikkje
      Lyd til og høre på videoer. Bare nor folk
      Ringer. kan du hjelpe meg?
      PS: elsker bloggen din!

    26. Hei! Kan du please lage et innlegg, eller youtube video om hvordan du styler dine JC , eller høye hæler generelt. Har lyst til å bruke hæler mer på vgs, men idk hvordan jeg skal style de slik at det ikke blir too much :/ Takk på fornånd!!

    27. Jeg er så glad for at du har hatt suksess selv om du er lav!! Er også veldig lav og blir kanskje bare 1,60 eller noe. Du motiverer meg virkelig til å følge drømmene mine💭 tusen takk❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg