5 Styrkeøvelser du kan gjøre hjemme!

Etter at jeg flyttet inn i den nye leiligheten, har jeg blitt helt hekta på hjemmetrening. Rulle frem yogamatten mens jeg gjør noen øvelser med musikk på full guffe passer meg helt perfekt! Og det som er enda bedre, jeg sparer masse tid! Siden jeg slipper å dra helt til gymmet, og jeg slipper å måtte vente på at andre skal bli ferdige med maskinene. 

Har kommet frem til et lite styrkeprogram som tar ca 20 minutter å gjennomføre, og siden det snart er sommer og de fleste skal på ferie der det ikke er noe gym, tenkte jeg at jeg kunne dele dette programmet med dere. Du trenger ikke noe utstyr for denne økten. Har du ikke yogamatte kan du heller legge et par håndklær oppå hverandre. 

For å vise dere øvelsene har jeg testet ut en ny måte. Istedenfor å filme eller legge mange bilder etter hverandre, har jeg heller lagt bildene sammen til GIF bilder, slik at dere kan se hvordan øvelsene gjøres. Smart eller hva? Fortell meg gjerne om du liker denne metoden, så gjør jeg det gjerne igjen! 

 

Men tilbake til treningen. Slik ser programmet ut:

Leg raises – 15 repetisjoner * 3 sett

Planke – 30 sekunder * 3 sett

Knebøy – 15 repetisjoner * 3 sett 

Eselspark – 15 repetisjoner * 3 sett 

Dips på stol – 15 repetisjoner * 3 sett 

Gjør gjerne øvelsene rett etter hverandre, i tre omganger for en mer effektiv økt.

Lykke til 🙂 

21 kommentarer
    1. Hei Stina!
      Pleier du å varme opp før du kjører styrkeøvelser, eller starter du bare rett på?
      Hvis du kjører oppvarming, på hvilken måte gjør du det når du er hjemme?
      Stå på videre! ❤️

    2. Jobber som nattevakt og bruker å ta noen enkle treningsøvelser når jeg kjeder meg, så dette var midt i blinken! 🙂
      Så snapstoryen din nå nettopp, og må bare si at det er veldig lite attraktivt når du tar to fingre mellom tunga sånn 😉 Ikke sexy, hehe.

    3. Du er veldig flink Stina. Men du er også med på å bidra til kroppspress. Du sier det ikke har noen ting å si på størrelse, men hvorfor fremstår du som om at det er tynn som er det viktigste. Ta heller litt mer klær på deg når du trener for å vise at du faktisk støtter alle sammen og ikke får folk til å føle seg nedlatende.
      Stå på videre! 😀

    4. Veldig uenig med Thea jeg også, tren i hva du føler deg komfortabel med! Hvis verden har blitt slik at man må dekke seg til for å unngå at andre i sjalu på kroppen din, så er vi på vei i feil retning. Elsker at du bruker så mye tid på innleggene dine, kan du ikke komme med noen nye hjemmeøvelser hver uke? 🙂 Veldig inspirerende for oss som har få timer til overs. Anbefaler du å trene med joggesko? Hørt at det ødelegger form osv, og kan du i såfall ta en test der du prøver øvelser med og uten for å se om det faktisk gjør en forskjell? Digger deg, stå på!!

    5. Linnea: Takk takk! Veldig hyggelig å høre 🙂 Kan absolutt legge ut hjemmeøvelser oftere! Det kommer veldig ann på joggeskoene. Skal man løfte vekter bør man velge joggesko som er veldig flate og lave. Men jeg liker best å bruke sko uansett. Men dette er jo opp til enhver hva man liker best 🙂

    6. Har akkuratt testa ut øvelsene, og syntes dette var en super måte å vise øvelsene på! Liker veldig godt at du hat litt variasjon i øvelsene, så ikke alle øvelsene går på f.eks mage eller lår 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg