Slik blir du aktiv i hverdagen!

God morgen, fra ei som har kommet seg ut av zombie-mode! I dag spratt jeg opp av sengen kl 07:00, og inn i treningstøy. Fylte opp et par vannflasker til vannbeltet mitt, skrudde på favoritt sangene på mobilen og plugget inn headsettet, tok på et par gode joggesko, og kom meg ut av døra før klokken hadde blitt halv åtte.

Superklar for en god powerwalk! Gikk en runde som er ved vannet og igjennom en park, og fikk virkelig dratt inn litt masse frisk luft! Gjespet et par ganger på veien for å si det sånn, men da jeg var hjemme etter en halvtime med power-walk var jeg så mye mer våken og klar for en ny dag! 

Å gå en slik tur på morgenen er virkelig godt for både kropp og sjel! Har man en kontorjobb der man sitter inne hele dagen, blir man fort trøtt og sliten. Vi mennesker må ha mosjon og frisk luft! Så er halvtimes gåtur om morgenen er helt perfekt! Man trenger ikke kjøre på med gerilja intervaller eller noe ekstremt så tidlig på morgenen. Så lenge du får beveget kroppen og får frisk luft er det mer enn nok!

Mens jeg gikk på tur møtte jeg på mange syklister som var på jobb. Stor tommel opp til dere! Å sykle til jobb er både miljøvennlig, og godt for helsa. Tips; har du mulighet til å sykle/gå til jobben. Gjør det! Begynn med å gjøre det en gang i uken, også kan du legge til flere dager etterhvert! 

Hvordan holder du deg aktiv i hverdagen?

31 kommentarer
    1. Så herlig 🙂 selv sykler jeg på jobb, 2,5 km en vei. Så 5 km om dagen er ikke for ille 😀 litt kjipt når det regner bare, men heldigvis jobber jeg i salong og kan ordne håret mitt når jeg kommer frem! Hehe, ha en fin dag! 🙂

    2. Jeg sykler til jobb hver dag det ikke pøsregner. Da går jeg med paraply. 🙂 Jeg bor en 10 minutters spasertur unna arbeidsplassen. Men whatever. Har kollegaer i samme nabolag som kjører bil til jobben x) Tullete spør du meg

    3. pga ting som skjer hjemme så har jeg ikke energi til noe i det hele tatt, orker nesten ikke å komme meg på skole.. Jeg vil trene, jeg vil føle meg bedere med meg selv, men det går ikke så lenge jeg bor hjemme desverre. Men så flink du er, våkner tilig, viktig å nyte hvert sekund av dagene.
      klem fra meg. <3

    4. Hørtes ut som en nydelig start på dagen! Jeg kan ikke si at min var like sprek, men så holder jeg meg i aktiviet stort sett resten av uken 🙂 Har heller ikke bil, så blir mye gåing i hverdagen 🙂 Ha en fin dag!

    5. Bra at du kommer deg ut trener på morgningen! Jeg jobber i allefall mye bedre da. Jeg står opp 50:00 for å dra på Elixia før skolen hver tirsdag og synes det er mye bedre enn å gå rundt å tenke på trening hele skoledagen!! Men du bør ikke trene med ansikt sminke for da får ikke huden puste når du trener og den blir uren, så hvis du har på sminke når du trener bør du slutte!

    6. Jeg går til skolen og egentli overalt, skjønner ikke hva vi skal bruke unødvenndig med bensin for

    7. Jeg bruker å gå en timers tur ute når det er fint vær ute, ellers hvis det er veldig stygt vær hjemme har jeg styrketrening 🙂

    8. Kjæresten og jeg går tur hver eneste dag 🙂 Trente mye styrke før, men fikk veldig plager i ryggen tilslutt.. Men nå får vi mye energi og glede av å gå turer sammen 😀

    9. Jeg sykler ofte til/fra jobb, trening, buss og butikk. 7 km en vei. Ikke alltid like gøy i uansett vær, men har ikke tilgang på buss her jeg bor, og ikke kjører jeg bil, så sykkelen er god å ha. 🙂

    10. Jeg sykler til skola hver dag (ca 5 km tilsammen) og liker ofte å gå turer litt opp i høyden + at jeg ofte trener styrke 😉

    11. Hei! Kom over et innlegg på bloggen din for evigheter siden hvor du nevnte at du har prøvd melantanol før(eller hvordan det staves) osv, og lurte på om du væær så snill kunne skrevet et innlegg om det? <3 Er veldig nysgjerrig på å prøve, men finner ikke så mye om folk som har skrevet sine erfaringer med det..

    12. Så flink du er! Jeg har startet å gå en runde eller to i nabolaget vårt før skolen 🙂 Merker stor forskjell utover dagen, i og med at jeg sitter i klasserommet i fleire timer uten luft!
      Hvor er det egentlig du bruker å gå småturer i Oslo? Skal til Oslo til helgen, og tenkte jeg kunne startet dagen med en lite tur 🙂
      Ønsker deg ei fin uke videre!

    13. Etter at jeg så den what’s on my iPhone videoen din for litt siden så lasta jeg ned endomondo. Nå som det er så varmt går jeg heller til dit jeg skal i stedet for å ta bussen om det ikke er så utrolig langt selvfølgelig.
      Elsker bloggen din <3

    14. Kan du plis svare på om michael kors vesken din, om de detaljene vises godt at de er i gull? Eller om de er litt gull sølv aktige?

    15. Heyy! Kan du plis ha ett sånt innlegg til? f.eks “10 måter å bli mer aktiv i hverdagen” eller noe? Etter at jeg måtte begynne å ta buss til skolen, beveger jeg meg altfor lite, og det vil jeg gjerne gjøre noe med. Og et innlegg med der det står forskjellige småting jeg kan gjøre for å forandre hverdagen min og livet mitt hadde vært veldig til hjelp! Det samme, bare med mat, hadde også vært helt knall! Elsker bloggen din, den gir meg så mye inspirasjon!

    16. Jeg går til skolen hver dag og spiller håndball så ja .. 😀
      Tar meg også en gå tur eller jogge tur en gang i blant c:

    17. Jeg har fotball trening 2 ganger i uka pluss 2 kamper i uka,men vil trene litt mer styrke og kanskje litt kondisjon…men tiden rekker ikke helt,noen forslag til noe jeg kan gjøre?
      Pluss att jeg spiser alt for mye godteri og litt lite mat til alt jeg trener…….er det farlig?
      Elsker bloggen din❤️

    18. Jeg tenker at det er ganske kipt å jobbe på lørdager. Så når jeg leste dette ble jeg litt inspirert, siden du har mulighet til å gå ut på noe tidlig på dagen. Det er jo sjelden folk har mulighet til det ellers. Så når jeg jobber i helgen har jeg jo fri en dag i ukedagene og har mulighet til å gjøre det jeg og. Tenkter også på å stå opp tidligere på disse dagene og få mer ut av de.

    19. Hei, må bare si at jeg elsker bloggen din jeg føler meg glad hver gang jeg leser!<3
      Jeg trener 2-3 dager turn i uka og resten jogger jeg med hunden min:-) Selv har jeg startet med 30 dager uten sukker utfordringa!👌🏻
      Lurte på om du kansje kunne lage en makeup kolleksjon-video eller sminkeprodukter jeg anbefaler video en gang!👌🏻
      Klem<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg