Min kleine Tinder date

Mens jeg var i forhold hørte jeg alltid utallige historier fra venninner om deres Tinder dater. Så da jeg hadde blitt singel, var jeg nysgjerrig på å teste det ut. Jeg sveipet igjennom en lang rekke med gutter. Det var spesielt en som jeg syntes at var så kjekk. Han var høy, hadde mørkt hår, veldig godt trent, veldig kjekk, og på meldinger virket han veldig hyggelig. Etter noen dager med meldinger spurte han meg om jeg ville bli med å ta en kaffe. Hvorfor ikke, tenkte jeg? 

Vi ble enige om at vi skulle møtes utenfor gymmet han jobbet på, på kvelden, sånn at vi kunne stikke og ta en kaffe eller noe å spise. Jeg stod utenfor og ventet i nesten 20 minutter, før han tuslet sakte ut av gymmet sammen med kompisen sin. Allerede da var jeg litt irritert, men tenkte at det fikk gå greit. Det første jeg la merke til var at han snakket ekstremt gebrokkent norsk. Det var såvidt jeg skjønte hva han sa.. Etterhvert fant jeg ut at han hadde bodd i Sør Amerika noen år, og hadde derfor glemt det meste av norsk han kunne. Ok tenkte jeg. Å snakke engelsk burde vel ikke være noe problem?

Vi stakk bort på en sushi restaurant, og kompisen var fortsatt med. Atlså, når du er 28 år. Trenger du virkelig å ta med din 35 år gamle kompis på date? Really? Det var èn ting å ta med en kompis på date da man gikk på ungdomsskolen, men når man er langt oppi tjueåra, da er det på tide å komme alene!

Vi satt oss ned og bestilte mat, og stemningen ble enda mer klein da de hele tiden snakket spansk med hverandre. Jeg prøvde å hinte litt ved å si “ja, eh, jeg skjønner ikke så mye spansk jeg, hehe”. Meeen, de tok virkelig ikke hintet og fortsatte samtalen seg imellom på spansk. 

Etterhvert ble jeg mer og mer klein, og skjønte virkelig ikke greia. Altså, hvem drar med seg kompisen sin og snakker kun med han på et annet språk på en date? Haha.. Etter det som føltes ut som to timer, kom endelig sushien, og jeg kastet den i meg så fort som mulig, bare for å komme meg vekk fra den kleineste daten noensinne. 

Til slutt kom regningen, og her var det ikke snakk om at han skulle spandere nei. Det var bare å glemme! Servitøren rakk nesten ikke å spørre om vi skulle dele det, før han hadde sagt “vi betaler hver for oss”. Hey, endelig snakket han norsk jo! Jaggu! Nå er kanskje jeg litt gammeldags av meg. Men når jeg er ute og spiser med en gutt, så syns jeg virkelig han skal spandere. Men med tanke på hvor lite gentleman han var under hele “daten” (klarer ikke å kalle det en date når man drar med seg kompisen, haha), regnet jeg egentlig ikke med at han skulle spandere akkurat.. Men det var jo lov å håpe på at han skulle overraske!

På vei ut av restauranten spurte han om jeg ville komme til han en annen dag og se på film. For å si det sånn, jeg fikk virkelig lirt ut av meg en fin liten hvit løgn om at jeg var såå busy fremover, og at jeg kunne sende han melding hvis jeg fikk tid. Mens jeg egentlig stod og trippet, og var ekstremt klar for å dra rett hjem til meg selv og fjerne han på tinder og slette nr hans! 

Etter den daten har det ikke akkurat blitt noe mer tinder dates på meg. Èn spansk kompis date holdt i massevis for meg! 

 

Har du vært på noen kleine tinder dater? Fortell meg i kommentarfeltet! 

 

 

70 kommentarer
    1. Wow! For det første så var han utrolig frekk og respektløs mot deg! Jeg respekterer deg så mye for å ikke være frekk, men sitte der og holde ut! For det andre er jeg enig med deg i at det er på tide å droppe kompisene når du skal på date i tjueårene. Og for det tredje, synes jeg i alle fall at guttene skal spørre om de skal spandere i stedet for å bare si at dere skal betale hver for dere! God du slettet han! Han er virkelig ikke en type du fortjener 🙂

    2. Omg så frekt!!! jeg hadde gått fra dem før maten kom!!! jeg skulle en gang på en tinder-date, men da jeg sendte melding “nå er jeg på bussen, på vei til deg” så fikk jeg til svar “LOL skulle du komme nå, jeg gikk på shopping med vennene mine” så tenkte jeg.. javel… så skulle vi møtes litt seinere på kvelden… men da hadde han dratt på fest.. så jeg tror det bare var lureri, at han ikke hadde tenkt å møte meg… -.-

    3. Haha, så morsomt og kleint selvfølgelig. Jaja, man kan le av det i ettertid og sitter igjen med en morsom historie. Btw, digger deg Stina!

    4. Har faktisk vært på en tinderdate! Men er riktig koselig en! Han var virkelig gentleman, passet på at jeg hadde det bra osv! Jeg koste meg skikkelig og vi har kun møtes denne ene gangen, men prater masse med hverandre! Er 1 1/2 time avstand mellom oss, og begge jobber så er ikke bare å finne tid heller! 🙂

    5. Haha huff!!! Eg hadde nok bare gått tror eg
      Haha. Men har vært på en klein sukker date
      HAN inviterte MEG på date, ut å spise på egon.. Va sykt klein
      Stemning :p å han drev å blunket med øynene hele tiden
      Klarte ikke å ha øyekontakt med han :p
      Når vi sku gå, måtte eg betale selv.. Eg fikk jo litt sjokk
      Siden de va han som inviterte meg haha

    6. Haha.. Vrir meg i smerte av slike dater. Får vondt av deg Stina! Haha..
      Var faktisk på en selv, eller.. Ble invitert på middag til en som jeg trodde var helt super. Kom hjem til han, ingen middag å se. Var han som var middagen tydeligvis i og med at han kastet seg over meg. Er vel det gutter bruker tinder til mest for å si det slik. Så nei.. Ingen flere tinder dater på meg på en stund!

    7. jeg hadde møtt henne damekjæresten min på gaysir. så traff jeg henne hjemme hos henne hun bodde på hagan og vet du hva som var så kleint vi var sammen i to dager så gikk hun over til en mann som heter svein hun var bifile jeg må fortelle deg noe jeg er lesbisk

    8. Har ikke vært på Tinder date ennå, men om jeg kommer i snakk med en jente som virker ålreit, og vi avtaler en date, vil jeg spandere mat og drikke. Mulig jeg er ekstremt gammeldags, men jeg synes det bare skulle mangle.
      Jeg ville ha åpnet døren for jenta, tatt frem stolen ved bordet for jenta, samt sett til at hun har det bra før jeg setter meg selv. Og jeg har også satt mobilen på lydløs.
      Ellers håper jeg at din neste date, Tinder eller annet blir bedre enn dette 🙂

    9. Vel.. Det ble aldri en date akkurat. Så en fyr på tinder som jeg syntes var utrolig kjekk, så snakket vi sammen i sånn to uker. Han spurte om han kunne få nr mitt fordi han ville ta meg med ut og spise. Ja selvsagt sa jeg. Et par minutter senere sender han bilde av ja… og spurte hva jeg syntes. Svarte vel noe frekt tilbake og slettet fyren med engang.
      En annen gang inviterte en annen meg ut for et par drinker. Jeg takket ja og vi møttes. For det første var han forsinketi 30 minutter, for det andre snakket han hele tiden om eksen sin og spurte meg hva jeg syntes om forskjellige saker, for det tredje presset han meg nesten til å kjøpe drikke til ham. På slutten av kvelden sa han at det var veldig hyggelig og lurte på om vi kunne møtes en annen gang. Sa vel egentlig ganske hyggelig at jeg ikke trodde vi matchet.
      Etter disse to har jeg vel egentlig gitt opp og slettet tinder.

    10. Haha, uff hørtes ikke særlig gøy ut! Har også opplevd en klein Tinder-date.. Mannen var så fantastisk når vi snakket over Tinder, med god humor og bra utseende. For å si det sånn så var det aaaalt for godt til å være sant, og jeg var temmelig letta når jeg endelig fikk gå fra den daten.

    11. Herreguuuud for en date! 😀
      Jeg møtte en fyr på tinder for akkurat et år siden. Etter et par dager kom han å hilste på meg på bensinstasjonen hvor jeg jobber. Det tok ca 2 dager etter det første møtet, til jeg sov hos han hver natt. Etter ca to måneder kjøpte vi oss et hus sammen, og nå – et år etter, bor vi i et nyoppusset hus, vært på ferie både i Santorini, Manchester, og har flere reiser planlagt foran oss. Vi er svært lykkelige og planlegger barn om et år eller to! 😀
      Så ikke gi opp tinder. Man kan faktisk finne lykken der, det gjorde jeg 🙂 <3

    12. Altså nå er det bare ikke han som trer feil, du går innpå og finner den mest veltrente/kjekke du finner, han er vel deg lik, forventer du burde gi mer til han siden han ser bra ut. Hadde du derimot funnet den som ser kansje dårligest ut av de som virker hygglige vil jeg tro han hadde gjort daten svært mer intressan.

    13. Likestilling skal vi ha, men når det kommer til å betale regningen så skal mannen betale ja. Slutt å misbruk likestillingen kvinnfolk! Dere drar opp likestillingskortet så fort dere kan når det hindrer dere i å få til noe. Men når noe er til deres fordel så glemmes likestillingen

    14. tror selvtilitteninhadde dalt ganske så mye om de satt å pratet på et annet språk “over hodet” mitt. Tror faktisk jeg hadde reist meg å gått, ikke sikkert om de hadde lagt merke til det engang :’)
      Har ikke tingerdatet, men fant kjæresten min på nettby og snart 6 år senere hhar vi det bedre en noengang! 🙂

    15. Hahaha du fortjener medalje for å klare å holde ut det der!! Hadde sikkert lurt meg unna på et vis…
      Husker det var en som hadde planlagt veldig nøye at jeg skulle komme hjem til han, så skulle vi ha oss, også skulle vi sove, også skulle vi ha oss igjen. MED detaljer! Da takket jeg for meg og slettet tinder, hahaha!

    16. Av ren og kjær fasinasjon, hvorfor så kresen? Karen var jo deilig, bildene hans var jo det du gikk etter, hvorfor ikke bare forsyne seg med det du møtte om det lignet bildene? Gjør som en god del av gutta, får seg en dame som er deilig, og så har de en kamerat de kan prate med. Ta med deg en venninne du kan sitte og prate med neste gang så ordner det seg skal du se. Eventuelt drit langt i gutter som er så lite spennende og kreative at de ber det ut på kafé, bar, eller restaurant.
      Bare av nysgjerrighet, sikker på at han pratet spansk og ikke portugisisk?

    17. Fantastisk mange “superdeilige” fjotter som ikke har et hint av selvinnsikt. Høres ikke akkurat ut som svigermors drøm.
      Skal dog innrømme at misunnelsen tar meg litt.
      brb trene

    18. uff! Er mye dritt på tinder, men når du først finner en er de verdt å holde på 🙂 Jeg fant min nåværende kjæreste på tinder, startet med meldinger, som gikk over 5-6 timer lange telefonsamtaler før han sendte roser til meg, før vi møttes og så spiste vi middag ute sammen, han spanderte 🙂 Det finnes menn der ute 🙂

    19. Hahaha huff stakkar !! Jeg var også på en tinder date en gang, å vi klaffet ikke sammen i det hele tatt, ingen av oss sa nesten et eneste ord for begge fant ut at nei dette var ikke noe for meg .. Satt der i sikkert 30 min før jeg gikk igjen ! Å så får jeg meg kjæreste å gjett hvem som er bestekompisen til kjæresten min da ! Fy faen ! Haha vi snakker fortsatt ikke med hverandre :p

    20. Jeg møtte kjæresten min på Nettby i juni 2011, september flyttet jeg inn (han bodde nærmere vgs), i april 2014 fikk vi oss en liten gutt, og nå planlegger vi bryllup 😀 det går an, altså. Men når sant skal sies var den første daten utrolig klein…

    21. Uff så kleint. Ble direkte flau på hans vegne.
      Hvis det er noe trøst så fant jeg faktisk min bedre halvdel på tinder, til tross for alle fordommene mine mot tinder… Haha 🙂

    22. Møtte en på tinder, var ikke akkurat noe date da han hadde brukket beinet og ikke kom seg noe sted. Jeg dro hjem til han og vi hadde det kjempe koselig! litt kleint i starten, men det gikk fort over. Vi har nå vært sammen i litt over et år og til sommeren flytter jeg sammen med han 🙂 Verdens herligste gutt som jeg har vil tilbringe resten av livet mitt med ! Har gått litt fort i svingene, men føler vi er sjelevenner… Vi liker begge de samme tingene, går godt overens med vennene våre, liker de samme filmene og seriene, liker den samme maten, liker den samme drikka, liker de samme møblene på ikea(noe som er supert, så slipper man å krangle om det). Vi har hatt et par krangler, men kommer fort til enighet og blir aldri uvenner.
      lykke til hvis du skal på flere tinderdates!

    23. Haha, å herregud! Sier vel sitt om hvordan det er å “date” noen som man har møtt på “nett” tenker jeg. Husk å vær litt obs på slike ting, så du ikke ender opp med en farlig, ekkel mann som later som han er en kjekk fyr..! 🙂

    24. Hahaha for en historie!
      Jo ble selv invitert ut til Oslo Etter å ha snakket med en fyr en stund. Han så virkelig bra ut, at jeg ble sjokkert jeg ble bedt av alle. Haha jeg sitter med bestevennen min og venter på han. Han kom aldri. Så jeg sendte han melding og spurte hvor han var, og han svarte at han er der jeg er. Jeg kjenner ikke van, og går rett forbi med øyene klistret i hans, for hadde en følelse at det faktisk var han! Jaja, gikk rett forbi også sender han melding, var dette deg? Jeg: ja, han: skal vi ha 4kant? Kompisen, venninnadi og vi.
      Jeg svarte ikke engang, jeg dro hjem og slettet både nr og tinder brukeren!

    25. Hadde det vært meg hadde jeg LETT stikki fra den regninga, bare gått ut av restauranten. Det hadde jeg bestemt meg for allerede da han valgte å ta med seg kompisen på date. Hadde tenkt “yey gratis middag”, og forlatt stedet. Klappet han på skuldern og takket for den mest nedverdigende daten jeg noen gang hadde vært på (utrolig respektløst å sitte og snakke et annet språk til en annen person når grunnen for at du er der er for å snakke og bli kjent med han!) Neste gang, hvis noe liknende skulle skjedd igjen, ha litt selvrespekt og bein i nesa, og vis gutten at det er uakseptabelt å oppføre seg sånn mot ei jente.

    26. HAHA!
      Det er til pass for deg! Neida.. Har hatt en veldig klein tinderdate selv, han spurte om vi skulle ta et glass vin. Viste seg at det var en flaske vin vi drakk i smug på en parkeringsplass fordi han hadde kjæreste. Kan trygt si at jeg gikk før daten var ferdig.. Hahaa.
      Og av nysgjerrighet.. Er gutt20 og gutt 21 kommentarene samme ip?

    27. har faktisk hatt en tinderdate! Han inviterte meg og mine venninner til han for å spille volleyball med hans kompiser. Nå har vi vært sammen i 9mnd og flytter snart inn med hverandre. Hadde aldri trodd det skulle skje.

    28. Det er faen meg for dumt at du krever at gutten skal betale på en tinderdate.. en ting er kanskje en 3. date, men mener du virkelig at denne stakkars gebrokne spanjolen skal betale for at du satt og så muggen ut i 2 timer?

    29. Skulle gjerne gått på Tinder-date med deg jeg, fleste av oss gutta vet hvordan vi skal behandle jenter 😉

    30. Høres ikke ut som en god opplevelse det her.
      Om du tør å ta sjansen igjen kan jeg by på en litt hyggeligere date en dag? Er en forholdsvis godt trent mann, men prater hverken spansk eller tar med kompiser på date 😉

    31. Mener du virkelig at det er en selvfølge at gutten skal spandere?
      Det er som at vi gutter skal ta som en selvfølge at man har sex etter første date??
      Nei det ekke sånn vettu!

    32. Det er vel ikke noe mer selvfølge at gutten betaler enn at jenta gjør det? Vi lever i 2015 og i et mer eller mindre likestilt samfunn.
      Faktisk så har jeg opplevd at det ofte er de mest ålreite guttene som IKKE spanderer på deg på første daten. Da er det gutter som faktisk ikke tror de kan “kjøpe” deg, men ordentlige gutter som er for likestilling og som derfor behandler deg best.

    33. Syntes gutten kunne spandert litt da 😛 Men ja, virket ikke som en veldig koselig date. Ha med kompisen og snakke spansk med han, og du som bare sitter der og bare ….??hva!? haha, jaja sånn kan det gå 🙁 🙂

    34. Jeg har det nesten som en regel at jeg skal bli behandlet skikkelig på date. Altså, er vi ute og spiser så skal han betale, skal vi gå gjennom en dør så åpner han, når vi kommer inn skal han ta jakken min, om vi er ute og det er kalt skal jeg få jakken hans. Hvis ikke er jeg ikke interessert i noe mer enn eventuelt et vennskap. Nå skal det sies at jeg svært sjeldent går på date som sådan, for i utgangspunktet er jeg veldig fornøyd med min nåværende sivile status. Likevel synes jeg tinder er kjempegøy, og har virkelig fått sansen for de menneskene jeg har møtt. Men så har vi vært veldig klare på at vi møtes helt casual første gangen for å se om vi i det hele tatt klikker og på hvilken måte 😉 Kanskje et godt tips?
      Men du fikk jo noe godt ut av “daten” din, et veldig originalt og morsomt blogginnlegg, haha 😀

    35. Forresten, jeg hadde jo en tinderdate som virkelig gikk rett vest for å si det sånn. Jeg hadde invitert en gutt på Kafé Avec etter et ball. Men under ballet presterte jeg å drikke meg så kanon at jeg ikke husket dagen etter at jeg hadde hatt en date engang. Jeg husker ikke ansiktet engang, og jeg våknet til mange ubesvarte anrop og meldinger om hvor jeg var blitt av osv. Mens alle vennene mine fortalte om hvor sykt kjekk og snill han var, og at han virkelig virket som en bra fyr for meg. Fyttirakkern så dårlig samvittighet jeg hadde/har enda, og hvor ufattelig flau jeg er i dag. Akkurat der og da var det vel mer fylleangsten som tok meg, og jeg skrev en lang melding og beklagde. Kan ikke vært særlig kult for han at jeg GLEMTE han…uff.

    36. Må faktisk si meg litt enig med de som kritiserer deg for å forvente at gutten betaler. Hvis jeg er ute med noen så regner jeg alltid med å betale selv, og så får det heller være en hyggelig overraskelse om gutten vil betale for meg.
      Men ellers så er jeg enig i at det var utrolig frekt av han å ta med seg en kompis og attpåtil bare sitte og snakke med han på et annet språk! Da tror jeg faktisk jeg hadde sagt ti han at det her gidder jeg ikke, og så hadde jeg gått! 🙂

    37. At du forventer at gutten skal betale synes jeg blir ganske feil, men utover det er jeg imponert over at du holdt ut så lenge med han.
      Var selv på min første tinder date forrige uke med ei fantastisk jente. Vi traff hverandre i en park og tok noen medbrakte øl, og når vi ble for tissetrengte stakk vi på en pub i nærheten og vi koste oss der resten av kvelden. Når kvelden kom til en ende og regningen kom var hun veldig rask til å finne frem bankkortet sitt. Noe jeg setter pris på fordi da vet jeg at hun faktisk vill betale for seg selv. Hun ble veldig glad når jeg spanderte på henne:)
      Vi skal treffes igjen, og jeg gleder med masse.
      Uansett. Lykke til neste gang, men ta med deg realistiske og sunne, likestilte holdninger på daten.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg