5 år som blogger..

5 år har gått siden jeg trykket på knappen “opprett blogg”. Dette har vært en fantastisk reise! Bloggen har vært med på alle mine opp- og nedturer de siste 5 årene. Uansett hva jeg har gått igjennom de siste 5 årene, har bloggen vært med. Det er ganske sykt å tenke på at jeg har blogget 22% av hele livet mitt. Nesten hver eneste dag de siste 5 årene har jeg tittet innom bloggen og delt noe fra mitt liv. Det har vært alt fra et antrekk, et sminketips, en matoppskrift, til mer personlige innlegg.

Den dagen kusinen min Eveline og jeg satt på toget på vei hjem fra en photoshoot, og snakket om blogging, hadde jeg aldri trodd at det kom til å bli noe så stort. For ja, over årene har bloggen min blitt ganske så stor. Det er over 400’000 bloggere i Norge, kun et fåtall bloggere klarer å leve av det, og jeg er en av de få. Hver måned klikker over 70’000 mennesker seg innom bloggen min. Herregud, det er jo helt vanvittig! Jeg er så takknemlig over at så mange engasjerer seg i det jeg skriver, og at jeg har muligheten til å kunne leve av det som startet som en hobby. 

Ikke bare er jeg en av de få som kan leve av blogging, men jeg er en av de få som virkelig kan si at jeg elsker jobben min. Jeg elsker å ta bilder, skrive tekster, tipse dere, lage videoer og inspirere dere. Dette er min store passion, og jeg håper virkelig at jeg kan leve av dette i enda flere år. 

Det er ganske rart at det hele startet med et gammelt og dårlig kamera, på jenterommet på bygda i Hokksund. Jeg kunne ingenting om hverken det å ta bilder, eller hvordan man skulle skrive en god tekst. Men over årene har jeg lært mye, og det har kun vært på egenhånd. Jeg har aldri fått hjelp til noe som helst av noen. Dette har jeg klart helt på egenhånd, og det er jeg stolt over! 

De siste 5 årene har ikke alltid vært en dans på roser. Det har vært mange tidligere venner og kjærester, som ikke har likt at jeg blogget. Som syntes at jeg burde skamme meg over det jeg drev med, og som ikke skjønte hvorfor jeg holdt på med det jeg gjorde. Det har vært mange ganger som jeg har hatt lyst til å slette hele bloggen, da de stygge kommentarene ble for mange. Det har ikke vært lett å vite hvem som er ekte og falske venner. Hvem som kun henger med meg fordi de vil ha en shoutout på instagram, eller fordi de ville ha gratis ting av meg. Disse menneskene er jeg så glad for at er ute av livet mitt. Jeg har lært meg å skjønne hvem som er ekte venner, og hvem som kun vil utnytte meg. Og de stygge kommentarene.. Vel, de menneskene som slenger dritt har det som regel så jævlig med seg selv, at jeg heller syns synd på dem, enn meg selv.

Det har vært veldig merkelig å titte igjennom arkivet på denne bloggen, og min gamle blogg. Jeg blir så nostalgisk når jeg går igjennom arkivene. Man hopper liksom rett inn i den situasjonen man var i når man skrev innlegget. Man husker hvordan man hadde det, man husker hvordan det føltes når man skrev innlegget.. Det er en av de tingene som er så fantastisk morsomt med å ha dokumentert livet sitt så lenge. Man har så mange minner å se tilbake på! 

Helt til slutt vil jeg bare si tusen takk! Takk for at dere klikker dere innom bloggen min, for at dere sender meg så koselige og støttende kommentarer. Dere er fantastiske ♥ Skål for 5 nye år som skal fylles med fantastiske minner og blogginnlegg!

 Veldig gøy å se at så mange av dere som tippet riktig på det forrige innlegget! Den første kommentaren som kom inn var fra “Marte”, men du har ikke lagt igjen noe jeg kan linke deg på! Så da går pinnen videre til neste som kommenterte, som var Sara

 

22 kommentarer
    1. Gratulerer<3
      Kan du lage en spesiell video siden du har over 20 000 abonenter på youtube?
      Det har vært veldig morsomt å følge med på deg i så mange år.
      Kos deg videre i dag

    2. Gratulerer! Jeg har fulgt bloggen din i over 3 år nå og du er veldig flink til å skrive! Du er forbildet mitt 🙂 Jeg gleder meg veldig til å se hva du kommer til å blogge om framover i tid!

    3. så gøy at jeg var den første kommentaren! Jeg har ikke noen blogg å bli linket til, men jeg har fulgt deg siden jeg selv blogget som den fjortisen, hehe!

    4. Gratulerer, Stina! Jeg har fulgt bloggen din i sirka 2 år nå, og har blitt en vane å se og lese bloggen hver dag. Jeg ser veldig mye opp til deg, og syns du er en utrulig flink blogger:)

    5. Hei, elsker bloggen din:) du skriver så fantastisk bra 🙂
      Gratulerer:)
      Håper det blir mer en 5 år til:)
      Har fulgt bloggen din I 4 år:) <3
      Gleder meg til å se hva mer du blogger om de årene som går:) <3

    6. Hurra for deg 😀
      Kanskje du en gang kan skrive hvordan du takler negative kommentarer ? Sletter du dem/ eller ikke godkjenner dem ? Svarer du noen ganger på dem eller lar du alltid være ? Hva har fungert best for deg ? Hvis du synes det blir for vanskelig eller slitsomt å gjøre det, så kan du la være så klart. Vet bare at det hadde ihvertfall hjulpet meg litt da med et slikt innlegg…Har så lyst å starte en blogg selv! Det virker så gøy å og fint når man ser bloggen din. Herlig blogg har du! Men man blir jo litt skeptisk når det kan bli en del ufine kommentarer sikkert ja når folk ikke har noe bedre å gjøre.

    7. Gratulerer så mye med 5 år som blogger!!:)
      Du skriver kjempe bra og inspirerende!
      Det har vært gøy å følge deg i så mange år.
      Du fortjener å ha kommet så langt med bloggingen.
      Ha en fin dag videre!

    8. jeg ville bare si at jeg syns du er en veldig flink blogger og gratulerer med bloggen 5 år! jeg liker bloggen din veldig godt fordi du sier det du mener og ikke prøver å være noen du ikke er det liker jeg veldig godt! du er en super blogger og youtuber. du er supr kul og VELDIG pen! stå på du er best!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg