I min gymbag! + Spilleliste!

For en stund siden la jeg ut et “what’s in my purse” innlegg her på bloggen. Siden så mange av dere likte det, tenkte jeg at jeg kunne lage en treningsversjon av dette. Med de tingene jeg alltid har i min gymbag. Dette er de tingene jeg alltid har med når jeg skal på gymmet og trene styrke. Skal jeg på skitur eller ut og jogge har jeg med litt andre ting. 

En ting som jeg alltid prøver å gjøre er og legge igjen mobilen hjemme. Eventuelt skru den helt på lydløs, og kun bruke den til musikk. Når jeg er på trening ønsker jeg at alt av fokus skal ligge på selve økten. Trening er min “time-off”, som jeg bruker til å koble helt ut, og da er det viktig å kunne legge vekk mobilen helt. 

I min gymbag finner du alltid et par sko som jeg bruker til styrketrening. Jeg liker veldig godt Nike air 4.0, siden de har lite demping og følger fotens naturlige bevegelser. Når man gjør øvelser som knebøy burde man egentlig gjøre det uten sko, men det er jo ikke tillatt på de fleste treningssentre. Så derfor bruker jeg sko som er så nærme som barfot som overhodet mulig. 

I gymbaggen min finner du også en treningsloggbok. Jeg skriver alltid opp hvilke øvelser jeg gjør, hvor mye jeg løfter, osv i boken min. Jeg syns det er veldig viktig å føre logg på styrketreningen, for å se at man faktisk har progresjon, og ikke bare løfter det samme hver gang. Min bok er fra fitnessguru.com, men jeg vet også at andre treningsbutikker selger forskjellige varianter! Jeg har også med meg vannflaske. Det er virkelig et must for meg! Å holde seg hydrert igjennom økten er så utrolig viktig! Dersom man ikke drikker nok vann kan man fort bli slapp og ukonsentrert, og det vil man selvfølgelig ikke bli på trening. Så drikk vann!

Jeg har også alltid med meg headset og en iPod / iPhone som jeg har mine favorittsanger på. For at jeg skal komme “in-the-zone” før løft må jeg ha helt riktig musikk. Det er veldig viktig for at jeg skal ha fullt fokus og klare å prestere best mulig. Jeg har en spilleliste på Spotify som jeg pleier å høre på mens jeg trener, som du kan finneHER. Kanskje du finner noen nye sanger til neste treningsøkt?

Det var alt som var i min gymbag. Fortell meg gjerne hva du alltid må ha med i gymbaggen! ♥

19 kommentarer
    1. Jeg har med meg hansker for får så vondt i hendene av å løfte vekter osv uten 😛
      Hvor har du kjøpt den kula flaska?<3

    2. – penger, hvis jeg blir sulten og trenger en proteinbar
      – hengelås til skapet
      – badedrakt
      – håndkle
      – treningstøy
      – sko
      – rent undertøy, sokker, joggebukse og hettegenser til etter jeg er ferdig å svømme. Tar meg nemlig alltid 1 time i bassenget etter treningsøktene mine.
      – mobil og headset
      – hårbørste
      – nøkkelkort

    3. Har alltid med meg telefonen, joggesko, treningsbok og drikkeflaske 🙂
      Må bare si det at du er såå utrolig vakker, og ble helt starstruck da jeg møtte deg i dag, over hvor sinnsykt pen du er i virkeligheten!! Skulle gjerne sett ut som deg! :))

    4. Hei, jeg har aldri kommentert her før men vil gjerne komme med et innspill.
      Du er veldig flink til å jevnlig oppdatere bloggen, men syns du ik at du poster for mye av deg selv med kun topp og bar mage? Du har kjempe fin kropp, for all del og du fortjener selvsagt for harde jobben du gjør med trening. Men likevel syns du skal være litt mer forsiktig md bilder du legger ut. Du er sikkert klar over fokus på kropp i media, og for veldig unge jenter med dårlig selvtillit kan du bli definisjonen på en Dødsfin kropp. Ikke at du er dårlig forbilde, men mener alle har jo forskjellige gener. De må ikke tro at de skal sammenligne seg med deg.
      Du gjør jo dette for å motivere… Ser ikke nødvendigheten da med slike bilder. Ta en titt på maren erdvik, så får du se hva jeg mener kanskje. Jeg håper og ønsker ikke at du skal være som fotballfrua.
      Hilsen en daglig leser som digger deg:)

    5. Om du har behov for å ha sko på under styrkeløft bør du faktisk, tro det eller ei, bruke converse. Converse er helt flate og harde, noe nikesko ikke er.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg