Hva gjør deg glad?

Man hører ofte at det er de små gledene i hverdagen som betyr mest. Men altfor sjelden er vi flinke til å sette pris på disse øyeblikkene. Selv prøver jeg alltid å ta skikkelig godt vare på små øyeblikk som gjør meg glad. Det kan være en koselig tekstmelding, et kompliment fra noen på instagram, at jeg hadde en god treningsøkt, at jeg fikk roser fra en jeg er glad i eller at en ny episode av The Big Bang Theory er lagt ut på nett.

Jeg syns det er viktig å kunne leve i nuet. Ikke tenke på hva man skal gjøre om fem år. Hvem vet om man lever om fem år? For alt jeg vet kan jeg gå over veien i morgen og bli påkjørt av en lastebil. Hva hadde mine fremtidsplaner hatt å si da? Jeg sier ikke at man skal kaste vekk alle fremtidsplaner man har. For å ha en viss plan er greit, så man ikke blir helt koko. Men lær deg å lev i nuet. Legg fra deg mobilen når du er ute og tar en kaffe med en venninne, spis middag sammen uten å måtte se på tv, ta vare på de du har rundt deg. For de er det kjæreste du har. Det er et ordtak som heter “Stakkars de som er rike, alt de har er penger”. 

Ikke jobb deg halvt ihjel for å få råd til en ny veske fra Marc Jacobs, når du heller kunne brukt tiden din sammen med venner og familie. Og ja, jeg føler litt på denne selv. For jeg er så altfor flink til å sette jobben (bloggen) min forran alt annet. Men i helgen prøvde jeg å faktisk legge bloggen litt til side, og være med en god venn. Og vet du hva? En så fin helg har jeg ikke hatt på lenge. Jeg har ledd, jeg har hatt det morsomt, jeg har delt erfaringer, lært noe og ikke minst storkost meg.

Jeg ønsker at du skal skrive 5 (gjerne flere)  ting som gjør deg glad i kommentarfeltet. Det trenger ikke å være store ting, men gjerne små hverdagsgleder. Se på dette som en utfordring til å lære deg selv å sette mer pris på hverdagsgleder.

49 kommentarer
    1. 1. Kjæresten min
      2. Være sammen med familien
      3. Dra på trening å se resultater
      4. Gå på turer å bare slippe tanker å hverdags stress 🙂
      5.Få komplimenter fra andre
      6. Våkne til en fin tekstmelding fra kjæresten når han er på jobb!

    2. – Di koselige samtalene med bestevenninna mi som bor sånt at jeg bare treffer henne i helgene. <3
      - kvalitetstid med søsteren min <3
      - Klassen min <3 en stor gjeng med personer som har gjort mg til den jeg er, loove them :*
      - Når jeg får til leksene, får sånn mestringsfølelse
      - Seier <3 elsker å se på serier mens jeg drikker sitronsaft og spiser fruktsalat, åååå elsk
      -ligge i sengen på kvelden å bare høre på musikk å høre hva di egentlig betyr <3

    3. *God morgen melding fra min kjære
      *Lese et inspirerende blad (shape up)
      *Trene
      *Vite at jeg har gitt en oppmerksomhet til mine besteforeldre
      *Det å gi noe til noen som trenger komplementer mest
      Ha en nydelig kveld videre 🙂

    4. -når blodsukkeret er bra! (Har diabetes type 1)
      -når mamma kjøper noe godt til middag!
      -når familien er glad.
      -når jeg ser at andre er glade.
      -når jeg får en fin melding.
      -når jeg får en bra karakter.
      -når jeg koser med katten
      -når jeg har litt alene tid!
      Dette gjør meg glad og mye mer! Elsker bloggen din, og du er utrolig pen<3

    5. 1. Hunden min
      2. Musikk
      3. Venner
      4. Sann ” stand up” show for å le så mye jeg kan ( latter er det beste medisin jeg kan få når dagene er ikke så bra)
      5. Smågodt! Haha:) jeg liker ikke akkuratt lakris åsann,men sjokolade å iskaffe er det aller beste! Også det er alltid best å kose og nyte det og sleppe å tenke at man blir fett av det. For at noen venner tenker sann heletiden å jeg må si at det er unødvendig med all denne negaviteten! Lenge leve sjokolade:)
      Jeg Leser din blogg kvardag Stina! Du er en veldig flott forbilde for meg å en veldig positivt menneske (tommel opp) sanne personar som deg Stina, får meg til å føle meg bedre i grå kvardagen!
      Stå pååå:-)

    6. når kjæresten min plutselig begynner å holde rundt meg å bare vil kose
      en bra serie på tv etter en stressende dag
      god middag
      trening
      å få komplimanger fra de du venter det minst fra

    7. Når jeg sover hos kjæresten min og skal på skolen dagen etter, legger han med en liten lappe der det står at han er glad jeg er hans, og 2 sjokolader = HVERDAGSGLEDE!
      Når jeg og mamma skal dra på en helgetur, så dukker typen min opp på døren 30 min før vi skal dra og sier at han ville si hade før vi dro = HVERDAGSGLEDE!
      Når du kommer hjem fra skolen og kan vrenge av deg buksa og ta på joggisen!

    8. noe av tingene som gjør meg glad er å
      -le! elsker å le. det er bare så fantastisk, og det er nesten som en rus! når jeg er lei meg eller er nedenfor spør jeg alltid venninnene mine om de kan gjøre slik at jeg ler, og det klarer de selvfølgelig!
      -sol! sol er noe av det beste jeg vet. det gjør meg så glad, jeg får lyst til så mye mer enn det jeg hadde hatt lyst til dersom det hadde vært en kjedelig, grå regnværsdag!
      -gode karakterer! jeg går nå i niende, og jobber nøye med å få karakterer jeg kan se stolt tilbake til å ha på papiret. elsker å få tilbake en karakter som jeg har jobbet hardt for! fikk tilbake bokmål-skriveøkten min og fikk en solid 5’er, gjett om det gjorde dagen min! gikk rundt og smilte og humøret blir så bra av karakterer jeg vet jeg har jobbet for!

    9. Akkurat dette er noe jeg jobber med, jeg prøver å fokusere på de små tingene som gjør meg glad! Der er mitt nyttårsforsett i år, å skrive ned minst en positiv ting med dagen og legge de i en eske som jeg har å se tilbake på! Så langt er det ikke mangel på positive ting og boksen er halvfull allerede!! Men det er jo bare bra!
      Dette gjør meg glad:
      En snap fra den jeg tenker på (en gutt eller tantebarnet mitt)
      Ha dagen, der så og si alt stemmer! Hår, klær og sminke er on-point
      At jeg får oppmerksomhet fra noen i klassen, muligens ett smil og varmende ord
      Familie og veninnekos! Latter, glede, smil og sladder
      At jeg ga meg selv ett spark bak og tok meg en treningsøkt
      Når jeg får etterlengta meg-tid med tv, noe godt å spise og ikke noe stress
      Å ta bilder

    10. Mange ting gjør meg glad,men akkurat nå er jeg ikke så glad. Kom akkurat hjem fra sykehuset. Har muligens brukket noe i beinet😔 Ting som gjør meg glad: *koserlig melding fra kjæresten *en koselig kveld me søsknene mine *bytur me venninner *komplimanger *når jeg har jobbet hard for noe og jeg endelig oppnår det jeg har jobbet for❤️

    11. støtte, det betyr veldig mye for meg, fordi jeg har en psykisk lidelse som preger hverdagen min, og med støtten jeg får av venner, familie og folk som bare kommenterer noe støttende på Ask eller instagram hjelper ekstremt mye med å komme igjennom min harde hverdag
      Komplimenter, bare det at jeg får høre: bra jobba på prøven, du kledde den jakken, du er pen osv. Er små ting hverdagen min blir lyst opp av, og jeg føler meg ekstra flink, ekstra bra og ekstra fin når folk sier sånne ting til meg
      Skoleferie, hører litt klisje ut, men som jeg sa over, så har jeg en psykisk lidelse som tar alle mine krefter igjennom hverdagen
      Familie, selv om noen deler av den ikke støtter meg for mine valg i det hele tatt, så er jeg glad for at jeg har en familie som elsker meg. Selv om jeg gjør ting de ikke liker, som å farge håret mitt rosa, blått osv, så setter de pris på at jeg står opp for den jeg er, og endrer ikke mening selv om mange er imot meg
      Norskstiler på skolen, det er den eneste måten jeg får uttrykket meg, og kunne si det jeg faktisk mener.

    12. ? yndlingsprogrammet mitt begynner på tvn ❤️
      ? når en kjekk gutt skriver til meg, haha
      ? kjøpe klær
      ? dra til byen med besteveninna mi og bare kose oss
      ? koselvelder med venner

    13. 1: når hundene mine kommer løpene og logrende til meg når jeg kommer hjem fra skolen
      2:og være med vennene mine
      3:når jeg får en koselig kommentar på ig
      4:og oppnå noe jeg har trent lenge på
      5: få en klem av en jeg er glad i

    14. – komplimenter! Spesielt om jeg får det samme komplimentet fra forskjellige personer i løpet av dagen, for da vet jeg liksom at det må være sant.
      – Når en ny episode av favoritt humorprogrammet mitt har kommet ut/når jeg finner et nytt program å se på som jeg kan le masse av (elsker NRK sine “side om side” og “norske fordommer”. To av de få programmene som virkelig får meg til å le så det gjør vondt)
      – Når katten min kommer frivillig opp på fanget mitt og sitter sammen med meg <3
      - Regnvær, kaffe, koselig atmosfære og en god bok eller hyggelig samtale/film med en venn
      - komme inn til middag etter en lang skitur, sykkeltur eller bare en tur ute. Spesielt hvis været er kaldt og vått.

    15. De små hverdagsgledene mine er
      – å gå morgentur med hunden min, høre fuglene kvittre og solen stiger opp. Dette er helt magisk! Alt annet er helt stille bortsett fra hunden min som vil kose og fuglene som lager lyder!
      – å få uventede komplimenter eller gi komplimenter til andre og se hvordan de lyser opp.
      – å mestre en god treningsøkt og faktisk tørre og innrømme det for meg selv at jeg har vært flink. Jeg er altfor god på å belyse de negative tingene enn de positive.
      – når kjæresten trekker meg godt inntil ham og klemmer meg. Ingenting får meg til å føle meg tryggere enn det. (Vi bor litt unna hverandre så ser han kanskje bare 1-2 ganger i uken).
      – å være med familien, og bare ha det fint sammen.
      Jeg har to nieser som betyr verden for meg, og to søte små gullklumper av nevøer. Hverdagsgledene er å treffe dem, få en fin tegning, ta dem med på kino og skjemme dem litt bort, akkurat slik en tante har lov til 🙂

    16. Det som gjør meg glad er å våkne opp til en søt og fligrende melding fra min elskede kjæreste, snap av voffsene mine og brødrene mine, få til mål jeg har satt meg og avslutte dagen med en ny fligrende melding fra min kjære 🙂 Og sist men ikke minst turen innom bloggen din!! <3

    17. – å kjøre scooter
      – sol- endrer humøret mitt ekstremt, blir så glad
      – noen spesielle får meg til å le
      – når jeg får andre til å le
      – gode karakterer
      – trening
      – bruke det riktige antrekket- både fint og komfortabelt

    18. -Det er utrolig godt å ha en hund, når du kommer hjem fra skolen.
      -Sitte for meg selv
      -Gå fine turer
      Jeg kom bare på 3 det var veldig vanskelig.

    19. – Alt med bestevennene mine
      – Familien min
      – Håndball, det og mestre noe er fantastisk 😀
      – Å få en klem
      – Komplimenter 🙂

    20. -Det å være med venner å bare chillern
      -Når en viss jente (hu jeg liker) gir meg komplimenter
      -Svømming og stuping! Jeg elsker svømming og stuping!
      -Det når snøen smelter og vi kjenner at sommeren er på vei.
      -Ja og såklart Simpsons <3

    21. Jeg har så utrolig mye å sette pris på, etter at jeg i 2013 holdt på å miste livet i en bilulykke. Jeg var syk i mange uker, og jeg er enda ikke frisk. Det grunner at jeg mistet lukt- og smaksansen. Jeg må derfor den dag i dag, godta at nervene som styrer disse sansene, er ødelagt. Det er utrolig vondt å tenke på, men jeg har lært nå at livet ikke er en lek.
      I tillegg til dette, så bor jeg i fosterhjem pga psykiske problemer jeg hadde frem til oktober i fjor. Jeg har nå fått diagnosen Reaktiv tilknyttningsforstyrrelse, som har hjulpet meg en hel masse med å faktisk sette pris på livet.
      Jeg har en fantastisk kjæreste som godtar og respekterer meg for akkurat den jeg er. En familie som virkelig har vært der for meg, selv om jeg ikke bor hjemme. Jeg har fantastiske venner, som beskriver meg som en jordnær og livlig jente.
      Etter jeg måtte flytte hjemme fra april 2013, mistet sansene samme året og fikk diagnosen i fjor, så kan jeg med hånden på hjerte si at jeg elsker livet mitt nå!
      Jeg sette pris på den minste ting, og kan begynne å gråte når jeg blir glad. Det er fordi jeg er så glad for at jeg faktisk klarer å stå oppreist, etter en hard oppvekst.
      Fra 8.klasse og frem til slutten av 10.klasse, var jeg alene hele tiden. Jeg hadde ingen å være sammen med, ingen å snakke med, ingenting. Jeg sto opp om morgenen, kun for å dra på skolen, for så dra hjem og sove til neste morgen.
      Så i dag, har jeg alt jeg trenger for å stå på føttene og har alltid noe å smile over! Jeg elsker livet 🙂

    22. Mine hverdagsgleder er
      – når jeg og kjæresten min er sammen igjen etter en god stund fra hverandre, masse kos og klemmer
      – en av mine favoritt retter til middag
      – kose med katten og hunden til kjæresten min / familien hans
      – få lange fine meldinger fra kjæresten min som får meg til å smile
      – lære noe nytt og få mestringsfølse av det
      🙂

    23. Kjempe fint innlegg! Dette er utrolig viktig 😀
      Jeg blir glad når:
      1) jeg tilbringer tid med venner og familie og katten<3
      2) Ros og komplimenter!
      3) Når de rundt meg har det bra!
      4) Når jeg shopper( dette er selvfølgelig bare en glede man har med en gang)
      5) Når det er fint vær og sol ute til å å gå tur:)

    24. -Når jeg møter kjæresten min og vi går mot hverandre med et stort smil om munnen
      -Å spise en good middag, som for eksempel den oppskriften du la ut om biff med gratinert brokkoli (setter forresten veldig pris på når du lager innlegg om oppskrifter fordi jeg er så dårlig å komme på matretter å lage selv)
      -Å ha en lang samtale med mamma på telefonen, siden jeg bor alene er det ekstra koselig.
      -Når det er sol ute. Da smiler livet virkelig!
      -Å lese gode blogginnlegg. Leser en del blogger, men blant dem jeg leser er din blogg den jeg liker mest. Du er så jordnær og du kan så mye om alt mulig, og du gjør virkelig din flid med bloggen. Det digger jeg!

    25. 1. Det å kunne jobbe hver dag med det jeg liker best! (Hårstylist)
      2. Komplimanger
      3. Når sola skinner, skinner livet!
      4. Gi et smil og få et tilbake.
      5. Når jeg har kjøpt meg noe nytt, uansett hvor liten den tingen er.

    26. Stina! Jeg lurer på noe da det gjelder depresjonen du slet med. Var det slik at du kuttet deg og hadde selvmordstanker? Eller var du bare deprimert og følte deg pyton liksom?

    27. -spille Playstation med broren min
      -gå ut med venner
      -se resultateter av hardt arbeid (skole, trening etc..)
      -ekstra fridager rett etter masse prøver
      -blogging og å lese andres blogger
      Bra innlegg forresten 🙂

    28. -trening
      -løpekonkurranser (hvertfall når jeg vinner ;))
      -venner
      -fint vær
      -glade folk som smiler tilbake

    29. Takk for utfordringen❤️
      1. Vitaminbjørner
      2. Senga mi (utrolig deilig😊
      3. Mat
      4. Kroppen min
      5. Foreldrene mine😘

    30. Dette gjør meg glad:
      ? Hunden min
      ? Familien min
      ? Sommer
      ? Ekte venner
      ? Gode resultater når jeg trener.
      Elsker bloggen din, du er et veldig fint forbilde.

    31. 1. At noen randome folk smiler til meg når jeg smiler til dem.
      2. Å trene.
      3. At jeg klarer noe,eller vinner i noe.
      4. God og sunn mat.
      5. At folk liker meg som jeg er.

    32. 1. Når mamma har laget min favoritt middag uten at jeg har spurt om det
      2.når en vennine skriver “glad i deg” helt plutselig på melding.
      3.når jeg og Pappa ser på tv sammen!

    33. Utrolig flott innlegg! Jeg burde bli flinkere til å legge merke til hva det er som gjør meg glad. Har så lett for å glemme de positive tingene når det er vonde tider 🙂
      1 – Å føle at jeg lykkes med bilkjøring frem mot oppkjøringen min.
      2 – De stundene hvor jeg har fullstendig latterkrampe sammen med noen jeg er glad i
      3- Å være sammen med barn, for de gjør meg så lykkelig.
      4 – Å ha overskudd til å få til en skikkelig treningsøkt.
      5 – At kjæresten min holder rundt meg, smiler og vi småtuller til vi begge rødmer og sier at vi er glade i hverandre <3
      Kanskje du kunne publisere et innlegg med noen av de positive tingene som vi lesere har skrevet? 🙂

    34. 1.Vennene mine
      2.Bloggen din<3
      3.Lillesøstra mi<3
      4.Og blogge gjør meg veldig glad 🙂
      5.Klassen min,Det er bare verdens beste klasse! 🙂
      Elsker bloggen din! Stå på videre <3

    35. Elsker buksetrikse ditt på innlegget opp for her. Kjempe smart!
      Ting som gleder meg i hverdagen:
      – Å snakke om alt med bestevenninnene mine
      – Å få en snapp av den spesielle personen
      – Å få til ting på skolen.
      – Komme hjem til mat i kjøleskapet
      – De fire kattene vi har. De er så tullete og gledesspredere

    36. 1. Han smilende, koslige mannen i kassa på butikken!
      2. Å være opptatt med noe en hel dag og ikke ha tid til å kjede seg!
      3. Å gå til og fra skolen! Det er faktisk kjempe herlig så lenge været også er enig!
      4. Å ha nytt rent sengetrekk på senga, dusje og legge seg! Best feeling ever!
      5. Å være meg selv 100% uten at noen dømmer meg bak ryggen min!

    37. 1. når det er mange nye youtube videoer å se
      2. når jeg får komplemannger
      3. klare å følge hele trenings planen min
      4. være med mine aller bestevenner og le masse
      5. når jeg hører på radio1 <3

    38. – Når jeg kan snakke med bestemødrene mine på telefonen.
      – Når jeg får en melding eller telefon fra venner og familie i Norge.
      – Når det er sol og fint vær og jeg går ute og tenker at livet er herlig! 😀
      – Å smile til alle jeg ser
      – Å legge meg etter en lang dag og føle jeg gjorde noe bra den dagen.

    39. Når noe morsomt skjer og jeg ikke klarer å stoppe å le! Og når jeg er på mitt beste og klarer å være meg selv!
      Nye klær og at jeg føler meg fin og nydusja!
      Lillesøstra mi!
      Besøke besteforeldrene mine etter en lang stund!
      Reise og oppleve ting!
      Hyggelige samtaler med fremmede!

    40. – være sammen med familien
      – gode minner
      – hytta mi
      – høre på musikk
      – når jeg får gode resultater for noe jeg har jobbet hardt for

    41. – Trening, følelsen etter gjør meg utrolig glad 🙂
      – Turer med hunden min, det å vite at jeg har henne med meg 🙂
      – Familien min som altid er der for meg 🙂
      – Når pappa er hjemme, er ikke ofte han de hjemme fordi han har hjerneblødning og bor på omsorgsbolig.
      – Vennene min som altid får meg til å le 😀
      Elsker bloggen din! 🙂

    42. – Kos med hunden min
      – Når mamma bar laget noe godt
      – Nye, interessante innlegg av favorittbloggerne mine 🙂
      – Bra resultat på prøve
      – Musikk! <3

    43. 1. Familien min.
      2. Når eksen snakker om meg.
      3. 2 venninner av meg.
      3. Trening.
      4. Komplimenter.
      5. Når venninnene mine beskriver meg.
      6. Eldre menneskene fra sykehjemmet.
      7. Når gutta ser opp til meg.
      Og til sist. Vil min dag være lykkeligste når jeg har en kjæreste som virkelig bryr seg om meg og vil mitt beste. Håper faktisk det er eksen.. Får se hva framtiden bringer. Jeg gir aldri opp mine drømmer!! 💛

    44. – min far kom hjem fra jobb i dag etter en måned (onshore)
      – hyggelige kunder i butikken jeg jobber i
      – fint vær
      – å trene
      – dyrene mine (2 hunder og 1 katt) og min 6 uker gamle nevø.
      er nok masse annet også, om man bare tenker seg om! 🙂

    45. 1. Når jeg har en god treningsøkt
      2. Å være sammen med klassen, omg- de er de beste
      3. Når en ny episode av pll er kommet ut!!
      4. Når mamma er glad
      5. Når huset er ryddet

    46. Fint innlegg. 🙂
      Hmm..
      1) Når jeg får hyggelige kommentarer på bloggen min.
      2) Når jeg er med venner og/eller familie.
      3) Når datteren min leker seg.
      4) Når jeg får gjort unna huspliktene!
      5) Når jeg når mål jeg har satt meg.

    47. 1) Å lese bloggen din gjør meg utrolig glad.
      2) Å være med gode venner og familie.¨
      3) Når jeg får kommentarer eller komplimanger.
      4) Når jeg klarer å nå et mål jeg har satt meg.
      5) Musikk! Musikk gjør meg alltid utrolig glad!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg