30 Dager uten sukker utfordring – UPDATE

Hvordan går det med dere? Klarer dere å holde dere unna snop? For min del går 30 dager uten sukker utfordringen veldig bra. Selv om selve challengen begynte 12 januar, så begynte jeg den 1 januar. Så nå er jeg på min 27. dag uten godteri, brus, og andre søtsaker. Det har vært ganske til tider. Godtesuget har vært sterkt! Men jeg har klart meg uten å sprekke en eneste gang. Jeg er faktisk skikkelig stolt av meg selv!

For dere som ikke er så avhengige av søtsaker, skjønner sikkert ikke greia nå. Men jeg har vært så avhengig av godteri at jeg faktisk dro ned på bensinstasjonen kl 4 på natta, midt i uka, for å kjøpe godteri. I tillegg er det flere ganger som jeg har gått hele dager hvor jeg kun har spist godteri. Det er virkelig ikke bra for hverken kropp eller psyke. Tipper jeg rett så er jeg langt ifra alene om å være så avhengig av søtsaker.

Men jeg har lært meg mange nye sunne snacksvarianter, som jeg heller spiser når søtsuget kommer. Mange av de har jeg delt med dere. Og det er så gøy å sjekke instagram å se at dere faktisk bruker oppskriftene mine! Har valgt ut noen av bildene som er lagt ut under #30dagerutensukkerutfordring som jeg vil dele med dere! Gøy å se at vi kan inspirere og motivere hverandre på veien til et sunnere liv. 

Bildene er hentet fra @00lillepettersen @97johnsen @turnjenta_01 @fridahel @lineafrydhd @idajohansen18 @msmightie @ss_1qeen @00lillepettersen

Legger ut flere bilder om en ukes tid, så husk å bruke  #30dagerutensukkerutfordring på dine bilder av sunn snacks, mat, trenings, motivasjon, osv!

 

30 kommentarer
    1. Veldig bra utfordring, nei jeg er ikke avhengi av godteri,spiser det aldri..men jeg forstår for har vært der selv..var helt sykt avhengi..men liker utfordringen og er med selom jeg ikke instagrammer om det osv.
      Klem fra meg. 🙂

    2. Jeg sprakk :(.. Det irriterer meg og jeg angrer så sinnsykt på at jeg ikke bare kunne holdt meg unna den sjokoladen! Tror faktisk jeg skal prøve på nytt 1. februar 😉 Ønsk meg lykke til :))

    3. jeg er en jente på 14 år som elsker å trene(jogge,trene styrke osv) og spise sunt, men ingen av vennene mine er sånn som jeg , og de sier det er rart at jeg er opptatt av å trene og å spise sunt når jeg bare er 14, og det virker nesten som de kjefter på meg fordi jeg ikke pleier å kjøpe meg sjokolade melk, eller godteri/boller osv etter skolen.Syns du det er rart?

    4. Jeg har holdt meg helt uten raffinert sukker eller noe form for søtsaker siden den 8.januar og nå går det helt fint. De første ukene var helvette! Men jeg klarte meg helt fint uten sukker. Det gikk i smoothies, med ferskpresset apelsin saft og fryste bær. Jeg skal holde på lenge i det lange løp. Ingen planer om å gå tilbake på den dårlige kosten med masse godterier til alle døgnets tider. Nå er det trening 2 ganger om dagen som gjelder og da er det bare kjøtt, fisk, salat og grønnsaker som gjelder for meg! 😀
      Lykke til alle sammen som har en godteristopp! Ikke slutt bare fordi en liten måned snart er over. Fortsett igjennom neste måned også!! 😀

    5. Hei, jeg er ei 12 år jente som bekymrer meg om vekten min, eg e 1,65 høy å veier 58 kg, jeg har jo litt flesk å rumpe? Er det mye for en 12 åring?

    6. Hei!! Bare lurte på om det er farlig å være for tynn? Jeg skulle prøve noen shortser i stad, sist jeg brukte de var i sommerferien, men da var de alt for småe så tenkte å gi de vekk. Men når sommeren var over så tenkte jeg ikke noe mer over det med å gi bort shortsene. Men når jeg prøvde de i dag var alle sammen alt for store? Det vil jo si at jeg har blitt veldig tynn siden sommern. Derfor lurte jeg på om du vet noe om det å være for tynn? Om det er farlig å sånne ting?

    7. Nå må det sies at når man trener mye trenger mang raske karbohydrater/glykogen/sukker, rett etter trening for at restitusjonen skal fungere optimalt. Når man trener, tømmes glykogenlagrene i kroppen (tar 90 min med intensiv trening før det er helt tomt), og får man ikke fylt opp dette rett etter trening (helst til og med før avtrening/nedkjøling), så vil aldri glykogenlageret fylles opp helt igjen før neste trening. Den beste måten å fylle opp lagrene er F.eks en sjokolade, eller sjokolademelk! Det er greit å holde seg unna snop og godterier, men ikke unna sukker generelt. Spesielt ikke i sammenheng med trening… Jeg har kilder om du ønsker. Står mye om dette i “Gjerdset 2007, treningslære” 🙂 har flere kilder også. Har selv vært toppidrettsutøver og trent 20 timer i uken med forskjellige trenere, så har peiling 🙂

    8. Takk for utfordringen! jeg blir veldig motivert, og jeg har forbedret meg så utrolig mye! har holdt meg unna godteri, brus og saft siden utfordringen startet, men må inrømme at jeg har spist litt kake og is;)

    9. Så avhengig som du beskriver at du har vært, er jeg nå. Og jeg får virkelig ikke til å slutte! Jeg har gjort det flere små perioder før men når jeg skulle ha kost meg litt med godteri på bursdagsselskaper osv så har jeg havnet rett tilbake og nå er det helt ekstremt. Tilogmed kjæresten stopper mg ofte og sier at jeg må roe ned (haha).. :S

    10. Har blogg jeg også, jeg har 30 days candy challenge! 🙂 Starter 1. Februar med leserne mine! 🙂 Jeg kommer til å sprekke med en gang.. Hehe!
      -Ta gjerne en titt innom bloggen min! 🙂

    11. Jeg har holdt meg unna alle søtsaker i hele år, altså 28 dager! Er så imponert over meg selv, og skal fortsette helt til 1. mars. Jeg har ikke spist godteri, potetgull, kjeks, brus, bakst eller noe annet med tydelig sukker i. Dette er super gøy! Har dessverre ikke sett noen forskjell på meg selv enda, altså huden og kroppen, men jeg gir ikke opp!
      Du er skikkelig flink! Stå på! 🙂

    12. Hahaha snakk om å redigere rompa 😉 syns sykt på komoden til høyre og til venstre FLAUT men det er jo noe Stina alltid gjør og godtar aldri kommentarene ;)))

    13. Du er tragisk: Hahaha, wow. For en kommentar du 🙂 Har nok ikke redigert rompa mi. Har lagt ut flere videoer på youtube der du kan se meg, og da ser du at jeg ikke har redigert 🙂 Ta også jobb litt med deg selv. For personer som der, som legger igjen sånn dritt som dette her, har sterke psykiske problemer 😉

    14. det er en veldig bra utfordring du har tatt men det er en ting du bør prøve det er havre knekkebrød fra med kiwi det er friskt og godt så det anbefales med smoothien din ved siden av den er kjempe god

    15. det var en veldig fin utfordring du hadde men du bør prøve Wasa havre knekkebrød med kiwi og smoothien den ved siden av det blir utrolig godt

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

Siste innlegg