Ukens spørsmål #57

Så fin du er! Er du så slank av natur eller har du trent deg til en så fin mage?
– Tusen takk 🙂 Jeg har alltid vært slank av natur. Men jeg hadde nok ikke vært så slank som jeg er nå, uten trening. Jeg trener styrke 3 ganger i uken, og jeg ser store forskjeller på hvordan jeg ser ut nå og hvordan jeg så ut for 2-3 år siden. Hehe!

Legger du merke til en spesiell som leser bloggen din?
– Det er noen lesere som legger igjen kommentarer som jeg alltid legger merke til. Det er som regel de som alltid kommer med søte kommentarer på hvert innlegg, over en lengre tidsperiode. Jeg har jo blitt kjent med flere av dere som leser bloggen min, via kommentering. Så det er super koselig! Jeg leser alltid kommentarer jeg får her på bloggen, youtube, instagram, facebook og meldinger på snapchat og instagram. Men det kommer så sinnsykt mange (setter utrolig stor pris på det ♥) hver eneste dag, så jeg rekker dessverre ikke å svare alle. Det er mye av grunnen til at jeg legger ut ukens spørsmål hver søndag. Sånn at jeg kan svare på spørsmålene dere har spurt meg om den siste uken 🙂

 

Hvor er toppen du har på deg på på snapchatbildet til høyre fra?
– Det er en body fra H&M. Kjøpte den for veldig, veldig lenge siden!

 

Før brukte du bukser fra wow, hvilken størrelse? Jeg har veldig lange og tynne ben, så derfor er det vanskelig å finne bukser som er “slimme” hele veien. Har du noen tips til bra bokser som ikke er så dyre???
– Mine favorittbukser er fortsatt fra wow. Der bruker jeg som regel xs i størrelse. Buksene fra wow er veldig rimelige, så de er et godt alternativ.

 

Hvor gammel syns du man må være for å spise questbar eller nutrilettbar?
– Altså. Dette er et spørsmål med mange aspekter. Når det kommer til selve næringsinnholdet kan alle spise de (unntatt babyer da). Men når man er ung burde man ikke bli for opphengt i slike ting som dette. Spis heller vanlig sunn mat, og kos deg med litt snop en gang iblant 🙂 

Hvor er skjørtet fra, og når kjøpte du det?
– Det kjøpte jeg på wow, for noen måneder tilbake. Tviler på at de fortsatt selger det, men du kan jo stikke innom dem og sjekke!

 

Dette er sikkert et kjempeteit spørsmål av meg. Men jeg kjenner jeg er ganske deprimert etter at jeg flyttet for meg selv. Har en ganske liten leilighet, så føler jeg sitter mye alene i den lille leiligheten og depper. Har du noen tips til hva man kan finne på når man er hjemme alene, så det slipper å bli sånn?
– Jeg husker når jeg flyttet for meg selv til Bærum for 3,5 år siden. Det var første gang jeg flyttet for meg selv, og da bodde jeg helt alene. Vennene mine bodde i Oslo og Drammen, så det ble vanskelig å være med de, sånn på hverdagen. Og jeg husker selv at jeg fikk ganske sjokk over hvor alene man føler seg. Det som hjalp for meg var at jeg alltid hadde noe å holde på med. Jeg dro og trente, jobbet med bloggen, leste masse på nettet, osv. I tillegg prøvde jeg å være med venninner så ofte som mulig. På den tiden jobbet jeg som kokkelærling og det var en ganske sosial jobb, så når jeg var ferdig på jobb var det egentlig litt godt å være alene. Men det tok en stund før jeg ble vandt med det.  Så mitt råd til deg er å finne en hobby du kan holde på med hjemme, og inviter venninner på jentekvelder så ofte du kan 🙂

 

Hvor er shortsen din fra? Den var utrolig fin 🙂
– Det er favoritt shortsen min! Den er fra Bik Bok. 

 

Hvilke redigeringsprogrammer bruker du?
– Til bilder bruker jeg alltid picmonkey.com. Der fikser jeg på lys, farger, kontraster, legger på skrift, osv. Elsker den siden! Når jeg redigerer videoene mine gjør jeg det i adobe premiere pro. Det er et program som koster ca 200,- kr i måneden, og er ganske avansert. Men det er helt genialt å bruke det når man skal redigere videoer. Jeg brukte windows movie maker før, men gud så grusomt dårlig det egentlig er. Det er en grunn til at jeg lastet opp videoer så sjeldent før, for å si det sånn.. Haha! 

 

Kan du skrive litt om hva som faktisk er mye sukker, karbohydrater, fett, proteiner, osv (per 100g)? Blir litt forvirret av hvor grensa går for at det skal / bør være sunt?
–  Jeg tror at uansett hva jeg skriver her, så kommer mange til å være uenige. Hva som er sunt og ikke er en definisjons sak. Det blir også feil å kun se på en matvare som sunn eller usunn. Det er helheten man må se på. Det er ikke sunt å spise 5 kg kylling hver dag, og det er heller ikke sunt å spise 20 brødskiver. Men se heller på helheten av hva du totalt spiser i løpet av en dag. Jeg prøver å få i meg ca 170 gram karbohydrater, 90 gram proteiner og 60 gram fett fordelt utover ca 1600 kalorier, på et døgn. Hvis du er usikker på hvor mye du får av fett/karbs/proteiner i løpet av et døgn, anbefaler jeg deg å bruke appen lifesum i et par uker så du får et lite innblikk i hvordan matvanene dine er. Men bare pass på så du ikke blir for opphengt i å telle kalorier. Det er ikke helt bra for den psykiske delen. 

EDIT: Må bare legge til at jeg er kun 160cm høy så 1600 kalorier hver dag er nok for meg. I tillegg er dette kun et cirka estimat, og ikke noe man selv burde ta utgangspunkt i. 

 

 

Noe du lurer på til neste ukens spørsmål?

29 kommentarer
    1. Hei 🙂 jeg er ei jente på 16 år og jeg har blitt med på 30dagerutensukker og har holdt meg fram til nå. Jeg er invitert på fest i helgen og lurer på om det er greit at jeg drikker alkohol? Ser du fortsatt drar ut og drikker selvom det er mye sukker i de forskjellige alkoholdrikkene så er alkohol da et unntak?

    2. Hvilken utdanning har du nå? Jeg husker du gikk på skole da jeg begynte å lese bloggen din for noen år siden, men jeg husker ikke hvilken linje du gikk. Kan du nevne alt av skole du har gått på/skal gå på?:)

    3. Fine bilder! 😀 Kjøpte forresten samme glasskrukke som deg til å legge positive lapper oppi. Ble så inspirert!! Men er veldig nyssgjerrig på hva du skriver på lappene dine? 😀
      Sliter litt med å finne på ting å skrive, så setter pris på forslag til dette. Har skrevet noen lapper som feks: kjøpte ny blomstervårjakke, god middag.. xD

    4. Elsker bloggen din♥ du inspirerer meg utrolig til å leve sunt og trene regelmessig, uten at jeg føler jeg driver med slanking, noe jeg ikke gjør. Takk for at du inspirerer meg sånn, elsker deg♥♥♥♥

    5. Hei. jeg elsker bloggen din, og leser den ofte! det som jeg skal si mener jeg ikke negativt, men bare et tips!
      jeg har sett at du legger ut bilde i sports-BH, og viser den perfekte magen din, ellers også din perfekte kropp. jeg selv synes at det kanskje ikke er lurt å legge ut sånne her type bilder på en så populær blogg. ja, jeg skjønner at for noen er det motiverende å se sånne her type bilder, men for andre kan dette virkelig være demotiverende.
      i dagens samfunn er det et press blant barn og unge at man skal være så perfekt, ha den perfekte kroppen, toppkarakterer, masse klær, sunn osv. for å være ærlig hater jeg virkelig denne tiden av livet fordi alt handler om å være perfekt. det er flere ganger hvor jeg har lyst til å ta is, eller lignende, men så tenker jeg er det så lurt egentlig? det eneste som skjer er at jeg blir feit og går opp i vekt. er det det folk som er 13 år skal tenke?
      jeg mener ikke dette som hate eller no, men jeg vil bare at du skal tenke over hva du poster på bloggen din. vi lever i 2015, ikke 2000.

    6. så fine svar! men lurte på angående det siste spm, de dagene du trener – spiser du mer enn 1600 kcal? foreksempel om du trener kardio og forbrenner feks 700 kcal, da blir det jo 900, spiser du opp igjen til 1600 liksom? håper du forstår hehe, er så sinnsykt usikker på sånt.. <3

    7. Til Lisbet:
      Jeg ser hva du vil frem til men jenta har jobba for resultatet, er stolt av det pluss at folk synes det er motiverende å lese bloggen hennes. Hun har jobbet for kroppen sin, la hun dele hvordan hun kom frem til den og hvordan hun jobber for å opprettholde den

    8. Det er to ting.
      1. Har du noen tips til hvordan du kan bli mere sosial og ikke bare sitte på moblien
      2. Har du noen bra treningstips

    9. Hvilke filtere/justeringer bruker du på picmonkey?
      Og hvor vanskelig er det å sette seg inn i redigeringsprogrammer for video? Jeg sliter veldig selv med å lage videoer fordi jeg ikke skjønner alt på windows movie maker engang :p Har lyst å lage mer video selv, men er ikke så lett når jeg ikke har så mye peiling 😉

    10. jeg vet hvertfall at 1600 kalorier en dag du trener er ALTFOR LITE. kan være veldig triggende å lese slike ting.. når man trener bør man ha over 2000 og minst 1900-2000 de dagene man ikke trener, uansett mann/kvinne/ungdom. forbrenningen fungerer ikke optimalt på kun 1600 slik er det bare, foreslår at du prøver å øke inntaket ditt, du vil bli enda sterkere og få mye bedre forbrenning og resultater om det er det du søker.

    11. Jeg reagerer også på at du bare spiser 1600 kcal? Jeg håper du spiser mer en det.. uten at jeg har noe med det å gjøre selvsagt!

    12. Okei..:) Er bare av kjærlighet jeg skriver det, ettersom jeg selv har havnet i en dårlig boble med for lite mat! Men da skjønner jeg:) Ha en fin kveld!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg