Slik får du perfekte krøller

Jeg får ofte spørsmål om hvordan jeg får krøllene i håret mitt, til å holde seg fine så lenge som de gjør. Hvilke triks jeg bruker for at krøllene skal se fine ut hele dagen, og gjerne dagen etter også! Som de fleste av dere vet er jeg veldig glad i å ha krøllete hår. Både til hverdags og til fest. Det gjør virkelig det lille ekstra! Og man føler seg litt mer fabulous ut!

Når jeg krøller håret mitt har jeg alltid noen “regler” jeg følger for at det skal se best mulig ut, og for at krøllene skal holde lenge. Reglene jeg følger er:

– Før jeg krøller håret bruker jeg alltid en varmebeskyttende spray, som jeg sprayer godt over hele håret. Den beskytter håret fra varmeskadene, og jeg syns også at den gjør at krøllene holder lengre. Min favoritt varmebeskyttende er for øyeblikket ghd sin heat protect spray.

– Når jeg krøller håret tar jeg hverken for mye eller for lite hår på krølltangen av gangen. Tar man for mye hår er det ikke sikkert at alt av håret blir ordentlig gjennomvarmt, og tar man for lite hår kan det hende at krøllene ikke ser sånn ut som man vil.

– Jeg holder alltid håret ca. 20 sekunder på krøllstaven. Jeg vet at mange skriver at man ikke trenger å holde like lenge. Men jeg har erfart at krøllene holder mye lengre dersom man holder håret på krøllstaven i 20 sekunder.

– Når jeg er ferdig med å krølle en seksjon av håret tar jeg ikke på denne krøllen. Den lar jeg være helt i fred helt til den er kald. Dette er ekstremt viktig. Hvis man tar på krøllen før den er kald blir den deformert og holder ikke like lenge.

– Når jeg er ferdig med å krølle hele håret og håret er helt kaldt, sprayer jeg over med en god hårspray. Min all-time favoritt er Wella Professionals sin Stay Styled finishing spray. 

– Det er viktig å bruke en god krølltang når du krøller håret. Her kan det være smart å investere i en god krølltang. Jeg har prøvd en del av de aller billigste variantene, og det er sjeldent at de er noe gode. Mine favorittkrølltenger er Mast Volume 2 og Herstyler 3P. 

– Hvis du ønsker store bølger bør du bruke en krøllstav som er ganske tykk, og dersom du ønsker korketrekker krøller bør du velge en krøllstav som er tynnere. 

Håper disse tipsene hjelper deg til å få de perfekte krøllene!


13 kommentarer

Siste innlegg