Mine nyttårsforsetter

Når det nærmer seg nyttår begynner tankene å spinne oppe i hodet til oss alle. Hva har jeg gjort i år? Hva har jeg fått til? Hvordan har jeg vokst som person? Hvilke mål har jeg for året som kommer? Jeg tror det er felles for oss alle at vi har mål for det nye året. Jeg har allerede satt meg mange mål, og jeg tenkte at jeg kunne dele noen av de med dere nå! 

Spare penger
Jeg har aldri vært noe flink til å spare penger. Jeg bruker alltid altfor mye penger på mat, alkohol, klær, osv. Så i 2015 har jeg som mål å bli smartere med pengebruket og bli flinkere til å spare. Det kommer sikkert ikke til å bli lett, men det skal jeg klare!

 

Blogge mer
– 
Et av målene mine er å bli flinkere til å oppdatere bloggen oftere. Målet mitt er å blogge 2-3 ganger hver dag, sånn at dere alltid har noe nytt å lese når dere tar turen innom. Høres ikke det bra ut?

 

Bli mer ryddig
– Jeg har alltid vært et rotehue, men etter at jeg flyttet hjemmefra ble jeg mye mer ryddig. Dessverre har det sklidd litt ut den siste tiden. Så fremover vil jeg bli flinkere til å alltid rydde opp når jeg har brukt ting, og generelt holde det ryddig rundt meg. Det er jo så deilig å kunne ha det helt ryddig rundt seg. Er du ikke enig?

Stå opp tidlig 
Èn ting som er så ekstremt viktig for kropp og sinn er en god døgnrytme. Fremover vil jeg stå opp klokken 7 i hverdagene og 9 i helgene. Kjenner jeg angrer meg for at jeg skrev det allerede, hehe! Men jeg må skjerpe meg når det kommer til soving. Det er så mye bedre å kunne stå opp tidlig og faktisk få noe ut av dagen, enn å sove lenge og miste hele dagen.  

 

Kutte ned på inntaket av sukker
WOW, denne kommer til å bli tøff. Men jeg har et mål om å kutte ned inntaket av sukker drastisk. Jeg kuttet ut brus, juice og saft for flere år siden, og har klart å holde meg unna siden den gang. Målet mitt er å kunne kutte ut godteriet og ikke være avhengig av sukker lengre. Sukker er jo kun negativt for kroppen. Det gjør at man får vondt i hodet, får kviser, kan få diabetes, kan bli overvektig, osv. Så det er jo bare fordeler ved å kutte det ut! Selv om det er ganske vanskelig. 

Trene styrke 3 ganger i uken
– De siste to månedene har jeg blitt mer dedikert til styrketreningen min. Et av målene mine er å trene 3 ganger i uken, mandag, onsdag og fredag for å bli i god form! Et av mine mål er å løfte 60 kg i knebøy innen 1. juli. Akkurat nå klarer jeg å løfte 37,5 kg 8 ganger. Så å løfte 60 kg i knebøy innen 1 juli burde være mulig. Men jeg må selvfølgelig legge mye jobb inn i treningen for å få det til! 

 

Se mindre på TV
Er det èn ting som jeg føler at man kaster bort altfor mye tid på, så er det å se på tv. Det er èn ting å se på en dokumentar hvor man lærer noe. Men hvor mange Family Guy episoder beriker egentlig meg? Tiden jeg sløser bort på tv serier vil jeg heller bruke på å lese blogger som jeg kan lære noe av, og se på filmer på YouTube som jeg kan lære noe av. Vi har så altfor lite tid her på jorda, så vi må bli flinkere til å se på hvordan vi faktisk bruker tiden. 

 

Har du noen nyttårsforsetter?

20 kommentarer
    1. Jeg har egentlig ikke noe nyttårsfortsetter. Bare at jeg skal forbedre tiden min på 800m! Ett tips jeg bruker til å spare penger: skriv ned hvor mye du bruker penger, på hva og hvor mye du har igjen. Dette har jeg gjort i ca 1/2 nå, og når jeg såg på dette igår.. Huffhuff.. da ser jeg at jeg har kastet bort en hundrings her og der på mat, klær og mye annet jeg egentlig ikke trenger. Så nå har jeg egentlig virkelig innsett hvor viktig det er å bruke penger på skikkelige og nødvendige ting 😉
      Lykke til med målene, elsker bloggen din! Stå på Stina, du er virkelig ett idol ♥

    2. Hei! Elsker bloggen din. Og jeg har et spørsmål til deg; trener du på treningsstudio evt hvilket? Eller trener du kun hjemme med styrke?

    3. Så fine nyttårsforsetter! 🙂 jeg har ikke noen forsetter i år, siden jeg aldri klarer å holde de.. men jeg skal være den beste versjonen av meg selv, og jeg skal opprettholde alle rutiner 🙂

    4. Det var veldig gode nyttårsforsetter,det akkurat det jeg burde bli bedre på, og gjøre mindre av! Lykke til håper du lykkest:)

    5. ja man kan jo få diabetes av sukker, men her er faktisk mennesker som hele livet aldri har vært godtemumse som plutselig blir uvel og finner ut de har fått diabetes inkludert meg, men skjønte jo hva du mener. av dette mener jeg diabetes1 er noe du ikke kan noe for som er en diabetes som rammer flest barn menst diabetes2 som du mener helt klart er jo den av og leve usunt og ikke trener osvosv

    6. Så fine nyttårsforsett! Jeg vet at du kan klare det, det kan egentlig alle, man må bare ha troen på seg selv 🙂
      Mine nyttårsforsett er:
      – Få en jobb
      – Trene mer
      – Bli flinkere til å lage forskjellige negledesign(Er veldig opptatt av negler og har planer om å bli negledesigner på fritiden når jeg blir eldre! Hadde betydd mye hvis du hadde skjekket ut negleinstagrammen min @vicysnails <3)
      - Og det siste, kanskje det viktigste er: Be happy, Be bright and Be yourself <3

    7. Jeg skal spise mindre godteri, og bli glad i meg selv, og være snill mot meg selv. Og jeg skal aldri spontan-shoppe. Hvis jeg ser en fin topp, skal jeg gå hjem og tenke på om jeg virkelig vil ha den, og så kan jeg heller gå tilbake og kjøpe den hvis jeg har kjempelyst på den. Det er et tips jeg vil gi deg også 🙂

    8. Har et veldig godt tips til deg som vil spare!
      Jeg regner med at du bruker kortet ditt til å betale mesteparten, og har lite kontanter i lommeboka. Så tipset er å ta ut penger sånn at du har det i lommeboka, for når du ser pengene så blir det plutselig litt mer realistisk at du bruker penger! Du tenker automatisk at du ikke vil bruke bruke de opp. Men når du bruker kontanter så legger du alle 50-lappene du får igjen i en boks, og tenker at du aldri skal bruke en 50-lapp! Så på noen måneder blir det en del lapper og du har spart mye! Selv er jeg dårlig på å spare, men etter jeg begynte med denne metoden så har jeg spart mye! Den første måneden sparte jeg nesten 2000 kr! Altså 40 50-lapper. Hvor sykt er ikke det??
      Lykke til med sparinga! <3

    9. 60kg klarer du lett! På ett halvt åt gikk jeg fra å streve med stanga som er 20kg, til å klare 4repitisjoner med 100kg! Lykke til

    10. Gode nyttårsforsetter det der!:))
      Påbloggen min nå har jeg skrevet et innlegg om hvordan man kan spare penger og finne ut hvor mye du bruker i løpet av et år på en enkel og grei måte. Du kan jo også ta mnd for med å se hvor mye du bruker for hver mnd, men hvis du tar får hele året kan du jo lettere planlegge neste år!:))
      Lykke til!^^
      Fine nyttårsforsetter:
      ?bli flinkere på skolen
      ?spise sunnere
      ?trene mer
      ?blogge masse masse mer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg