Ukens spørsmål #49

Bruker du pels?
– Nei, det gjør jeg ikke. Før tenkte jeg ikke så mye over sånne ting, så da hadde jeg en kanin pelsjakke og litt andre småting. Men nå har jeg blitt mye mer bevisst på sånne ting. Så jeg bruker ikke pels. Prøver også å kun bruke produkter som ikke er testet på dyr. Som bareMinerals, The Body Shop, Ole Henriksen, Victoria’s secret, osv.

Hvor er genseren din fra? Utrolig fin!
– Den er fra Gina Tricot. Elsker den genseren! Den er så søt, varm og utrolig behagelig.

Jeg lurer på om du har noen tips til hvilke frukter og bær som smaker best sammen i vann?
– Jeg syns det er veldig godt med sitronvann, jordbærvann, limevann, ellers er appelsin og blåbær godt sammen også. Her er det uendelige alternativer, så det er bare å være kreativ 🙂

 

Kan du lage et innlegg om hvordan du lager havregrøten din?
– Er ikke akkurat vits i å lage noe eget innlegg om den, siden den er så enkel. Det jeg bruker er 1 dl lettkokt havregryn og 3 dl melk. Lar det som regel koke i et par minutter, så er det klart til å spises. Liker å toppe havregrøten med masse kanel, jordbær og blåbær. Nam nam

På innlegget “25 tips til sunnere livsstil” tok du squats om jeg forsto det riktig. Hvor mye kg tar du?
– Det gjør jeg! Har det i treningsprogrammet mitt. Akkurat hvor mye jeg løfter i øvelsen er litt vanskelig å svare på, da det øker fra trening til trening. Men i dag tok jeg 25 kg * 12 repetisjoner * 3 runder.

 

Lurer på hvor mye koster det å sette tape extensions hos frisør? Og vet du hvilke frisører som setter tape fra nettet, skal bestille tape extensions fra L&B, btw digger bloggen din <3, om du kan sende meg link til akkuratt det håret du bestiller, vil ha like tykt og fint hår som deg <3, du er kjempe pen.
– Det vet jeg faktisk ikke, men jeg tror det koster rundt 800-1200 for å kun sette på håret hos en frisør. Det er fullt mulig å få noen du kjenner til og sette på håret for deg. Video med beskrivelse av hvordan man setter på håret ligger på L&B sine sider. Har skrevet masse om hva slags hår osv i DETTE innlegget, så anbefaler deg å lese det 🙂 Tusen takk for søte komplimenter!


Hvor mye tenker du er greit å unne seg i helgen?
– Dette er så utrolig forskjellig fra person til person. Så det er veldig vanskelig å svare på. Men det jeg pleier å gjøre hvis jeg skal unne meg litt ekstra i helgen er at jeg spiser en liten sjokolade, eller litt smågodt, sånn ca 100 gram kan jeg tenke meg. Selvfølgelig litt forskjellige fra gang til gang. Hehe!

 

Jeg lurte på om hva du synes om at folk kommer bort til deg og vil ta bilder? Er det noen som har tatt bilder med deg i det siste, og hvor?(altså jeg tenker på blogglesere o.l.) (:
– Jeg syns det er kjempe koselig! Blir alltid veldig glad når dere kommer bort og spør om å ta bilde med meg, eller kommer bort og hilser på. Sistgang var vel når jeg var på vei hjem fra butikken, for noen dager siden. Hehe!

 

Så nydelige bilder! Elsket kåpen. Kan jeg spørre hvor den er fra?
– Tusen takk! Den er fra H&M. Men det begynner å bli en god stund siden jeg kjøpte den. Så tror dessverre ikke de har den i butikk lengre.

Hei, jeg lurer på hvis man har gjort rumpe og lår øvelser + mageøvelser, skal man tøye ut rumpe og lår før eller etter mageøvelsene?
-Jeg pleier ikke å tøye ut hverken før eller etter trening. Dette er fordi jeg ikke har som mål å bli noe mykere. Men hvis du har som mål å bli mykere er det best å tøye ut helt på slutten av treningen. Husk å være god og varm i hele kroppen når du skal tøye ut 🙂

 

Kjempefine bilder! Jeg lurte på hvordan du får bildene fra speilrefleksen over til instagram uten å miste kvaliteten? Kan hende dette er noe alle vet men jeg spør likevel.
– Det jeg pleier å gjøre er at jeg lagrer bildene fra bloggen. Men dette kan kun gjøres på iPhone. Har prøvd å gjøre det via Samsung telefon, og da ble kvaliteten helt elending. Et annet alternativ er å laste opp bildene fra pc’en til Dropbox og laste den ned på telefonen derfra. Dette er litt mer tungvindt så det pleier jeg kun å gjøre hvis bildet ikke ligger på bloggen min 🙂

 

– Noe du lurer på til neste ukens spørsmål?

28 kommentarer
    1. Hei jeg er utrolig glad for denne bloggen du har laget hjelper meg virkelig 🙂 Hva synes du om at du har så mange fan og hvilket kamera har du ? Spør du meg er jeg 100% Fan

    2. syntes om at unge jenter helt nede i 11 års alderen driver med selvskading?
      har du blitt mobbet på ungdomsskolen? kan du fortelle litt om det?
      Hvordan var det du ble modell?

    3. man tøyer som regel ut for å unngå gangsperr og stivelse. Man trenger ikke ønske å være myk, man blir faktisk bare bedre av det! Og TheBodyShop er mye testet på dyr

    4. Hei! 😀 synes du er kjempe flink når det gjelder trening og kosthold, men bil rette litt på nest siste kommentar. Uttøyning bør man gjøre etter trening uansett om man vil bli mykere eller ei. Når man tøyer blir blodsirkulasjonen til muskelen bedre, og oksygenet blir dermed transportert til muskelen fortere og blir bytter ut med noe av slaggstoffene som ble dannet under økta. Dette gjør at musklene restituerer fortere (og bedre), og forebygger skader. Merk: man blir like støl uansett hvor mye man tøyer. Dette misforstår en del, og tror at tøying forhindrer musklene i å bli støle… Vranglære! Uttøyning er for musklene sitt beste og restitusjonen etter treningsøkta 😀
      Stå på videre Stina 🙂 du inspirerer mange.

    5. Karoline: Ikke helt enig der. Regner med at du mener gangsperre og stivelse som det samme som stølhet. Og tøying hjelper faktisk ikke på stølheten. Det kan i mange tilfeller gjøre at man blir enda mer støl, fordi man “river” enda mer i musklene.
      Og The Body Shop tester ikke på dyr. Vil gjerne vite hvor du får det fra. For jeg har jobbet mye med de igjennom samarbeid, og jeg vet at de ikke tester på dyr.

    6. man tøyer ikke etter trening for å bli mykere, men for at musklene skal restituere bedre og raskere;)

    7. Glemte å skrive refarense/kilde til kommentaren min 😀 A. Gjerset m/fler. Treningslære 2007. Hadde denne boka da jeg gikk idrett og topp idrett på vgs 😀 super bra bok med mye godt lesestoff 😀

    8. På det bildet med havregrøten er det bilde av gym læreren min! haha, var litt artig å se 🙂 hun er jo sann fitness personlig trener opplegg 😉

    9. Hei!
      tips til hvordan du kan finne ut om ting er dyrestestet er den ekle appen i appstore som heter dyretestet, den er kjempebra og jeg bruker den til vanlig!

    10. Jeg må bare slenge meg på denne diskusjonen om uttøying greier ikke holde meg unna, haha. Jeg har gått idrett før, så har lært litt om det, og uttøying bør først og fremst ikke gjøres etter styrketrening, da musklene allerede er godt brukt. Uttøying er kun for førkisbelhetens ( aner ikke om det er et ord?!) skyld, og vil man bli mykere bør det helst gjøres i egen økt 🙂
      Det veldig gode svar Stina 🙂

    11. Hei! Jeg lurte på om du ikke kunne lagd et innlegg om hvordan du fjerner sminken og hvilke kremer og produkter du bruker til ansiktet 🙂 Jeg er veldig opptatt av kosthold og har veldig lett for å bytte den over til det usunne, men bare ved å lese bloggen din snur det om igjen hehehe! 😀 så det funker veldig bra! digger bloggen din!

    12. Utforsker du alt mulig før du faktisk kjøper produketene/varer?
      Lissom, syns du det er greit å spise dyr som du veit ingenting om, eller er du bare en motstander av pels?

    13. Hvorfor har det tatt så lang tid før du har svart på ukens spørsmål?
      Hvorfor svarer du ikke på konstruktiv kritikk, men bryr deg heller om så kalte “haters”?
      Føler du at du tar “vare på” leserne dine?
      Blir veldig skuffa hver gang jeg legger igjen en kommentar hvor jeg lurer på noe, føler jeg sjeldent får svar..

    14. Hvilke klesbutikker handler du mest på ? Og hvilken sminke anbefaler du? Jeg syns du er så utrolig pen og veldig fine klær 🙂

    15. Hei Stina! Liker veldig godt bloggen din, og må si at du virkelig er flink med både trening og kosthold. En liten kommentar til svaret ditt om at du ikke tøyer i det hele tatt etter trening.. Du trenger ikke om å tøye etter trening for å bli myk, men rett og slett for å strekke litt på musklene. De blir mer jevne og mindre “bollete” visst man gjørt det, så det vil jeg virkelig anbefale deg! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg