En dårlig dag. Eller et dårlig liv?

Noen dager våkner jeg med en stor klump i halsen. Jeg får følelsen av at noe er ordentlig galt. Spesielt etter at jeg har hatt mareritt. I natt hadde jeg det ene marerittet etter det andre. Det verste er at jeg blir så sinnsykt påvirket av marerittene mine. Jeg buker hele dagen til å gruble over hva de betydde. Hvorfor må mitt eget hode være min største fiende?

Dagen i dag har vært ganske tung. Det er så mye som har skjedd og som skjer rundt meg om dagen. Og det føles virkelig ikke godt. Når ting er som nå begynner negative tanker å spinne rundt i hodet mitt, og jeg blir så forferdelig trist, redd og bekymret. Jeg føler jeg har null makt over mitt eget liv. Og at jeg bare må stå på sidelinjen og se at alt går til helvete. Det er en syk og jævlig følelse.

Når ting blir som nå er det så lett at alt annet i livet mitt føles mye verre og. Har slitt med depresjoner for litt over et år siden, og jeg kjenner virkelig igjen denne følelsen jeg sitter med nå. Følelsen av at man ikke er bra nok, at alle hater en, og at man er så maktesløs ovenfor sitt eget liv. Fra man står opp og til man legger seg går man med selvdestruktive tanker, og man er på gråten hele tiden. Når jeg var innom en butikk i stad, og så en borddekorasjon som minte meg om noe, begynte jeg nesten å gråte og måtte gå ut av butikken med en gang. Det er en så tung og rar følelse. Jævla dritt. Har så lyst til å bare skrike høyt og slå i veggen. Men jeg prøver å holde meg rolig. Men jeg blir bare så sykt lei meg, sint, provosert, forbanna og redd på en gang. Og da er det ikke så lett.

Etter en lang telefonsamtale med søsteren min tidligere i dag, følte jeg at ting ble litt bedre. Det hjelper veldig å snakke med noen når man har problemer. Få råd, og bare det å snakke ut hjelper også veldig mye. Nå skal jeg straks møte June og ta en kaffe før vi stikker på et event sammen. Håper det hjelper litt på alt jeg føler nå. For dette er ikke noe godt.

Vet ikke helt hvor jeg ville med dette innlegget. Men noen ganger føler jeg at det hjelper å få ut litt negative tanker av systemet. Åpne seg litt for andre. Ikke bare sitte alene med tankene. Hmm.. Har dere noen gode råd kanskje? Hva man skal gjøre når ting blir ekstra tøft?

40 kommentarer
    1. Du er så sterk Stina. Jeg har slitt med depresjon selv og når jeg ser hvor langt du har greid å kommet gir meg styrke til å forsette. Du er en tro inspirasjon Stina. Jeg elsker deg

    2. Hørtes ikke bra ut…. Utenom drømmene dine og sånt. Har du funnet ut hva den egentlige årsaken er? Jobber du? Noe som ikke stemmer der? Noe underbevisstheten din jobber med, som du egentlig ikke tenker over særlig.
      Hos meg så merker jeg “dumme ting” på kroppen. Jeg blir utrolig trøtt, kunne sovet hele døgnet. Jeg får “vondter” jeg ikke aner årsaken til. Jeg jobber, og i morra den dag har jeg time hos legen. Jeg må ta vare på meg sjøl, og trenger “pause” fra jobben litt.
      Ta godt vare på deg sjøl, prøv å finne årsaken, du er like god som alle andre, ingen hater deg. Om noen gjør så er det deres problem. Du er ei flott jente, opp med hodet. Kom deg ut litt, sammen med venner, eller inviter dem hjem. Dette klarer du. Jeg heier på deg <3

    3. Jeg har vært gjennom mye av det samme selv og nå sitter jeg på sidelinjen og ser på at min bestevenn opplever det samme. Jeg vet virkelig ikke hva jeg kan gjøre for å hjelpe, men jeg vil gjerne si det samme til deg som jeg sier til han; det blir bedre etter hvert.

    4. Jeg tror det er viktig å huske på at man gjør ting her i livet noen ganger for segselv og ikke for alle andre. Det er veldig mye press i samfunnet nå for tiden om at folk skal leve opp til andres forventninger. Så noen ganger er det bra å fokusere på segselv og tenke at man må gjøre ting for segselv. Du er en veldig vakker og smart jente og jeg håper du får bort disse tunge byrdene 🙂 husk at alle kan ha dårlige dager, men vi må være fokusert på å leve med et smil og at det selvfølgelig er greit å gråte, men ting går som regel alltid bra til slutt om man fokuserer på de positive tingene 🙂 man kan jo starte med å si 5 ting som man er takknemlig for før man legger seg, fordi da kommer det alltid et smil! Alt går bra til slutt skal du nokk se 🙂

    5. Bruker også å skrive om tankene mine når ting ikke er der du ikke vil de skal være:) når jeg føler meg nedenfor bruker jeg alltid å dra å trene for da går tankene bort for en liten stund 🙂 håper du føler deg bedre snart , klem 🙂 <3

    6. Det jeg har gjort når jeg har det tøft. Er å sette en alarm på tlf , sånn 15-20 min og tenke, gråte. Bare tenke på problemet. Når klokka ringer så gjør du noe du liker. Noe som gjør deg veldig glad ☺️ Gjør det en gang om dagen. Tilslutt så trenger du kanskje bare 5 minutter ☺️

    7. Hold ut søs ♡ Ting blir bedre, noen ganger må det dessverre bli verre først! 🙁 Alt ordner seg for snille jenter! Haters gone hate!

    8. Every day may not be good, but there is something good in every day <3 Er dumt du skal ha det sånn.. Prøv i alle fall ikke å presse deg til å gjøre noe du ikke vil. Bruk tiden på deg selv og det som er bra for deg. Ofte bruker det også å hjelpe å få tankene over på noe annet for en liten stund slik at man ikke graver seg alt for dypt inn i det vonde. Så håper det hjelper litt å komme seg ut og gjøre andre ting 🙂 klem <3

    9. Jeg kjenner meg godt igjen i det du skriver, så du er ikke alene i det. Jeg håper du får det bedre med deg selv og klarer å overvinne de vonde tankene du har. Stå på!

    10. Du skal nok komme igennem det søde Stina <3 Du må heller ikke føle at alle hader dig, det er langt fra tilfældet tror jeg. Og det er en god ting at komme ind med sine frustrationer. Måske bare ikke på væggen, men hellere en boksepude? 🙂 Håber at du snart får smidt de dårlige tanker ud og får en masse god energi 🙂 <3

    11. Huff så forferdelig trist, jeg har slitt mye med depresjon selv. Prøv å gjør noe bra,gå ut en tur, tren eller yoga det hjelper meg hvertfall.. Fant en utrolig trist blogg i dag som man burde lese, mange som har opplevd mye fælt i livet skjønner jeg:/ http://www.ediiita.blogg.no

    12. Du er kjempe sterk og kommer deg igjennom dette også!
      Du er et fantastisk menneske og jeg elsker bloggen din!
      Og ja, det hjelper faktisk å prate godt ut om tingene 🙂

    13. Jeg leste kommentaren fra søsteren din, om du er lei deg fordi folk er frekke med deg, må du virkelig heve deg over dem, det er de som er dum, ikke du! Bra folk har aldri noe behov for å være frekke med andre. Du må aldri la dem vinne over deg, det er det de vil!
      Ellers vet jeg av erfaring at det hjelper å være masse med venner og familie, men også litt aleine sånn at du får tenkt over følelsene dine. For om du utsetter det, så kommer kanskje alt på en gang, og det føles verre. Vær med de du vet er glad i deg og vil ditt beste. Og prøv å vær positiv i tankegangen! Jeg vet veldig godt selv at om du tenker negativt, føles alt så mye verre, og du lurer deg til å tro det er mye verre enn det er. Og så må du fokusere på å kose deg, feks trene som du liker, eller se favorittserien din.
      Håper det ordner seg kjapt! <3

    14. Du er ikke alene❤️ alle har sånne dager, men det kommer bedre dager! Stå på, elsker bloggen din😍😍

    15. Jeg skriver ned alle de vonde tankene og følelsene i et word dokument. Synes det hjelper å få satt ord på alt. I tillegg synes jeg det hjelper å gråte. Og å snakke med folk om hvordan man har det:) Håper ting blir bedre for deg!

    16. Det hjelper å snakke med noen, så der er du på god vei 🙂 Ellers vil jeg råde deg til å fokusere strengt på noe som gjør deg glad og fornøyd 🙂
      Ellers vil jeg si at du har min ubetingede støtte, og at det bare er å sende PM om du trenger å snakke med noen 🙂 Av og til hjelper det å snakke med en fremmed og 🙂
      Ønsker deg en god kveld videre 🙂

    17. Det er helt grusomt å ha det sånn, absolutt. Håper virkelig det blir bedre for deg, og at du får tankene over på noe annet i kveld og kan kose deg med venner!
      Forsett å stå på! Jeg synes du er så utrolig pen, og har en helt utrolig bra blogg!
      Hilsen fast leser <3

    18. Vet hvordan det er å ha selvdestruktive tanker og at ting føles ekstra tungt. Har vært sykmeldt og arbeidsledig i over ett år nå og er temmelig lei av å være hjemme. Føler meg like maktesløs som du, at man ikke har kontroll på livet og det er ingen som lover meg noe som helst. Det er utrolig kjipt. Så vet hvor jævlig livet kan være

    19. Jeg hadde sånn på tirsdag faktisk. Dro ikke på jobb… Så ille var det :/ Litt annerledes enn det du har, men på en måte det samme. Jeg pratet mye med min bestevenn om hvordan jeg hadde, så kjøpte jeg en god is og så på film og det hjalp masse! 😀

    20. Du er ikke alene Stina. Mange som har sine dager men vi de går over og du kommer få bra dagar bare håll ut. Min tips til deg er kanske låter lite rart men ta deg en kopp te lover deg att det hjelper mye når man er deppad.

    21. Musikk hjelper meg mye i slike perioder. Masse musikk, hodetelefoner og kanskje også musikk som det er lett å synge høyt til. Gå en tur i frisk luft, eller ta en tur et sted hvor det er mørkt og stjerneklart. Da blir problemene ofte mye mindre enn de er når man bare er alene med sitt eget hode. Det hjelper også å ha gode venner å snakke med. Andre tips har jeg dessverre ikke å gi deg, men håper kanskje noe av dette var til hjelp 🙂

    22. når jeg leste dette innlegget begynte jeg og gråte selv! jeg kjenner meg så godt igjen i det du skriver du er ikke alene om og ha det tungt og vondt! vær sterk stå på også vil jeg bare si at jeg elsker bloggn din du er fantastisk flink

    23. Jeg vet dette vil høres helt merkelig ut for så og si alle andre, i alle fall flesteparten av befolkningen. Men jeg fant gud midt i en depresjon, over natten – og jeg kødder faktisk ikke når jeg sier at siden den dagen har jeg ikke grått en tåre, bortsett fra da jeg så en video med flyktningene i syria. Jeg fikk helt andre verdier og livet er rett å slett herlig. Og det bare over natten med guds hjelp 🙂
      Håper det ordner seg for deg, fine du! Klem

    24. Jeg tror du har godt av å være litt ærlig mot oss lesere.. Ikke bare pga oss, men også fordi jeg tror du vil føle deg bedre – når ikke ting virker så perfekt og overfladisk på bloggen din.
      Jeg liker denne Stina bedre, enn den “alt er så flott og jeg er så lyyykKelig” – du virker ærligere..

    25. Wow, akkurat det samme har jeg slitt med idag… Alt har liksom gått imot, og alt har blitt feil… Jeg kjenner godt den følelsen av at man ikke er bra nok, og at alt går til helvete. Det som hjelper meg er å vite at jeg har mennesker rundt meg som bryr seg, og de løfter virkelig humøret mitt på sånne dager, selv når jeg bare har lyst til å forsvinne…

    26. Kjenner meg veldig igjen i hva du skriver.. Men vi er enda unge, å selv om det føles håpløst nå så blir det garantert bedre 🙂 Tror jeg glimta deg inne på h&m idag, herregud så søt du er!

    27. Det er helt normalt å ha en dårlig dag innimellom, vi har jo følelser, heldigvis 🙂 Håper du føler deg bedre i dag etter en hyggelig kveld i går. Har jeg en ‘drittdag’, da kjøper jeg blomster og setter meg ned og skriver en positiv-liste og en negativ-liste, det blir mest på den positive, om ikke samme dag, så neste 😀 God helg med god klem <3

    28. Kan vel si at jeg opplever det samme.. å være i en tung periode, hvor ingen ting går på skinner.. gikk nettopp ut av et forhold etter noen år, og man føler seg ikke bra nok, ikke ditt ikke datt.. men man er bra nok, det må man alltid huske hvor langt nede man er. Har også hatt veeldig mye mareritt i det siste, og det skremmer meg.. det er jo ikke noe hyggelig å drømme masse fælt på en og samme tid..
      Ta vare på deg selv, du er ei flott jente, stå på, og kos deg masse i helgen med venner og god mat! <3

    29. been there, done that! for mange ganger… og det eneste som faktisk hjelper innimellom er å skrike så høyt man kan i puta, eller et eller annet sted. du kan også åpne et word dokument og skrive ALT som faller deg inn. trenger ikke være i rekkefølge en gang. men da har man det liksom ute av hodet for en liten stund.. jeg gjorde det for et år siden og jeg tørr ikke en gang lese det igjen for det var helt forferdelig å lese tilbake på. tenk at jeg faktisk hadde det så vondt? Men så tenker jeg også: tenk så høyt jeg har kommet! så jeg lover deg, du kommer deg opp igjen. du er bra <3

    30. Du kan sjekke ut bloggen beritnordstrand.no Har lest om mat som hjelper mot depresjon eller noe der tror jeg. Fant ikke den saken nå, men du kan jo lete der. Hun har endret litt på siden etter at jeg leste der. Så har hun gitt ut en bok som du sikkert har glede av å se i som heter mat til sins.

    31. Har slike tanker hele tiden og har slitt med depresjoner siden jeg var 10 år gammel. Er virkelig ikke lett.. Men jeg håper ting blir litt lettere for deg. <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg