The Body Shop lansering

I går var jeg på The Body Shop lansering av dems nye serie Wild Argan Oil. Det er en serie hudpleieprodukter som er laget av argan olje fra Atlasfjellene i Marokko. Argan nøttene er håndplukket av lokale kvinner i Atlasfjellene. Arganolje er veldig rik på essensielle fettsyrer, blant annet Omega 6. Så det er ikke rart at arganoljen har blitt brukt av kvinner i århundrer for å beskytte huden og håret mot den tørre ørkenvinden og den sterke solen. 

Arganoljen kom sterkt inn på markedet for noen år siden da håroljen “Moroccanoil” ble lansert. Jeg har selv vært stor fan av oljen, og vet hvor bra den er for håret mitt. Det er veldig bra at det endelig har kommet ut en serie fra The Body Shop med hudpleieprodukter fra arganoljen. Spesielt nå som høsten og vinteren kommer er det superviktig å ta vare på huden. Ikke bare i ansiktet, men også hele kroppen. 

Det jeg liker så godt med The Body Shop er at man kan kjøpe produktene med veldig god samvittighet. De tester ikke på dyr, og har heller aldri gjort det. I tillegg er fair trade veldig viktig for The Body Shop. Altså alle som jobber for the body shop får gode jobbvilkår og penger nok til å leve av, og at det ikke er noe barnearbeid. Dette er kanskje ikke noe vi i Norge tenker så mye over, men jeg syns det er en veldig viktig ting å tenke over. Targanine som leverer arganolje til The Body Shop er en av 26 fair trade leverandører verden over som The Body Shop samarbeider med. Er ikke det helt fantastisk? Jeg syns det! 

I går fikk vi et lite innblikk av Marokko. Vi fikk veldig god marokkansk mat og håndmassasje som vi fikk prøve ut noen av produktene. Det var helt utrolig hvor mye glød huden fikk av produktene! Kjenner det klør i fingrene mine etter å prøve produktene jeg fikk med meg hjem!


Stephen,  Donna og meg

22 kommentarer

Siste innlegg