Hjemmelaget frukt-is!

Jeg har lenge savnet en is i butikkene som er laget av kun frukt, uten tilsatt sukker. Så i går kveld fikk jeg lyst til å prøve og lage noe helt nytt. Nemlig å lage en frukt-is. Jeg slang oppi en halv appelsin, en halv mango og 200 gram frosne jordbær i en blender, og fordelte blandingen i en ispinneform som jeg kjøpte på Europris i begynnelsen av sommeren. Jeg lot formen stå i fryseren over natten, og når jeg smakte på resultatet i stad ble jeg helt overlykkelig! 

Frukt isen smakte fersk, fruktig og fresh! Den var helt sinnsyk god! Så derfor måtte jeg bare dele den med dere. Denne isen er jo helt perfekt i sommervarmen! Og vet du hva? Denne kan du spise med veldig god samvittighet. For denne er sunn og god, og helt uten tilsatt sukker og andre kjemikalier. Hver is inneholder ca 45 kalorier, mens en vanlig kroneis inneholder over 200 kalorier. Så disse frukt isene kan du trygt kose deg med i sommervarmen!

28 kommentarer

Siste innlegg