Vi skal til Paris!

Gjett hva!? Roger og jeg skal til Paris på søndag! Har drømt om å dra til Paris så utrolig lenge, og nå skal jeg endelig dit. Det blir så romantisk å dra dit med kjæresten min. Ah, som jeg gleder meg! Dette blir så fantastisk! 

Gleder meg til å spise lunsj på fortauskafeer, se Eiffeltårnet og Mona Lisa, spise makroner i alle regnbuens farger og shoppe i vintage butikker. Kjenner det kribler i magen bare av å tenke på at vi reiser allerede på søndag. 

Siden vi ikke har vært i Paris før, trenger vi tips fra dere som har vært der! Hva bør man få med seg? Hvilke restauranter bør man spise på? Hva bør man gjøre mens man er der? Del alle erfaringer dere har fra Paris! 

31 kommentarer
    1. Jeg har hørt at man ikke bør gå i de restaurantene som er rundt om for “turister”… gå heller i de mindre gatene og spis mat der. (hadde fransk på ungdomsskolen og læreren min var ofte i Paris så det var hun som fortalte det) Jeg har ikke vært der selv, men det er det jeg har hørt 🙂

    2. Såå spennende! Reiser selv til London på mandag, gleder meg som en unge 😀
      Jeg har aldri vært i Paris selv, men har hørt at man bør ta heisen inni Eifeltårnet og se utsikten fra Eifeltårnet istedetfor fra bakken 🙂 og det er perfekt hvis dere ønsker en treningsøkt, for man kan nemlig gå trappene, da slipper dere den lange køen til heisen 🙂 god tur! Kos dere masse! 😀

    3. Du burde definitivt dra opp i eiffeltårnet, uansett om det er lang kø eller ikke, for det er virkelig verdt det! Utsikten er så utrolig flott! Og Louvre museet er veldig bra, det opner 09.00 om jeg ikke husker feil, og for å unngå den lange køen som er nå på sommertiddbe pga turister, dra dit slik at dere er der 08.50 – ish 🙂
      Sacre coeur er også noe å få med seg, det er også veldig fine muligheter for lunsj der, fordi det er søte butikker og restauranterder 🙂
      Shopping er jo et must i Paris, så gater som du burde sjekke ut er rue de rivoli, det er gaten rett ved siden av Louvre 🙂 også har fu jo champs elysees som er hovedgaten 🙂 Triumfbuen burde du også få med deg!
      Kos deg masse i Paris! Det er virkelig verdens vakreste by!!

    4. Franskmennene har blitt veldig flinke til å snakke engelsk, så dere burde ikke være bekymret for det! Dere burde gå i Champs-Elysees, som er den mest kjente gaten i Frankrike. Dere burde også ta en båttur på Seinen, og da ser dere alle de kjente stedene, (det smarteste er hop on-hop off båttur) Da kan dere gå på ved Notre Dame og gå av på Eifeltårnet osv. Hvis dere skal inn på Louvre, dra dit tidlig. Franksmennene er veldig hyggelige også. Latinerkvateret og Saint Germain området er liksom det “ikoniske Paris” hvis du skjønner. Alle de smågatene og kafeene osv. Metroen i Paris er også veldig genial. En ting som er VEEELDIG viktig er å passe på verdisakene dere ved de kjente stedene. Ved Montmatre tok sivilpolitiet to lommetyver, men vær på vakt. Det samme i Metroen. Jeg gikk rundt med Louis Vuitton sin største neverfull og var nesten paranoid. Ikke ta med dyre vesker, siden da vet de at du kan ha dyrebare ting!
      Det var kanskje litt vansklig fortalt, men hvis det er mer du lurer på, ta kontakt på meldig på blogg 🙂 (Jeg var i Paris to ganger på under et halv år! 🙂

    5. Jeg var der i fjor høst, fantastisk! Mitt beste tips er vell egentlig å selvfølgelig få med seg de “store” serverdighetene som man liksom bare må få med seg når man er i Paris, du vet Eifeltårnet, notredame, gallerie lafayette.. Men også bare nyte det å vandre rundt i byen og bare kjenne på atmosfæren og livet i Paris, og hvert fall kjærligheten nå som du også skal dit med kjæresten 😉 😀 jeg prioriterte hvert fall bort en del turist-evig-lange-køer, og koste meg veldig i feks Luxembourghagen! 🙂 kos dere masse <3

    6. Kjempe heldig! Dere burde se utsikten fra Sacre Coeur!(som er en kirke oppå en høyde) Du har kjempe god utsikt derfra! også burde du dra i Eiffeltårnet!! Var i Paris i fjord sommer:)

    7. Jeg var der med foreldrene mine og en annen familie, faren der er 3mening til pappa og datteren er på neste samme alder som meg. Vi gikk litt turer rundt om også var vi i disneyland paris. Vi var også og så på Eiffeltårnet (der var det veldig mange folk som gikk rundt og prøvde å selge små Eiffeltårn- nøkkelringer) og triumfbuen.

    8. Ihvertfall dra til Triumfbuen! Den er så fin! Var der i 2010, utrolig opplevelse! Prøv disneyland også! Både for store og små 🙂 kos dere masse på denne turen!

    9. Du er så heldig! Jeg har selv drømt om Paris på kjempelenge… Du må nyte tida der fordi tida går så fort…
      men, men
      Jeg har et annet spørsmål. Jeg er på 18 år og gutten som er interresert i meg på 32. Hva du syns om alderforskjellen mellom to mennesker som holder på hverandre? Han kommer opprinnelig fra et annet land. Hva du syns om dette også? Siden jeg følger deg hverdag så føler meg så nært deg og at du er som en god “venn” til meg som kan dele sin mening med meg.

    10. ÅÅÅ så utrolig gøy! Jeg har også hatt lyst til å reise til Paris utrolig lenge.
      Du er heldig som har en kjæreste du kan reise sammen med! hihi 😀 Kos dere masse og riktig god tur 🙂

    11. Hei!
      Jeg har vært i Paris.
      Hvis du/dere skal på Eiffeltårnet, så må du/dere stå i kø i fire timer, hvis dere tar heisen da.
      Anbefaler å ta trappa, fordi:
      Det er ikke noe kø
      Siden du trener, blir det bra for deg
      Og du kan gå i din tempo, for på heisen går det saaaaaaaaaaaaakte oppover. Litt vanskelig å ta bilder før man er halvveis og øverst, for da kan man se i kikkert osv.. Heisen blir full av folk, så vanskelig å se utsikten i heisen. Kos dere mye;)

    12. Paris er helt fantastisk, så du bør absolutt glede deg 🙂 🙂 Det er en kjærlighetsvegg som er ganske koselig å få med seg 🙂 stor vegg der “jeg elsker deg” står på alle verdens språk 🙂

    13. Paris er helt fantastisk, så du bør absolutt glede deg!
      Det finnes en kjærlighetsvegg i Paris som ganske er koselig å få med seg, spesielt på kjærestetur 🙂 en stor vegg der det står “jeg elsker deg” på alle verdens språk 🙂

    14. Hei, anbefaler å se eiffeltårnet på kveldstid, og på et spesielt tidspunkt (hver hele time kanskje(?)) fordi da er det et lysshow der, som er så stillig 😀 Også mååå dere stå opp i rett tid å ta en joggetur i soloppgangen, det er rett og slett magisk og du møter trivelige franskmenn som roper “bonjour” i hytt og pine 🙂 Kos dere, det er en by dere vil forelske dere i 🙂

    15. Var i Paris i 3 dager i Juni…kjempe fint!!!
      Dere MÅ spise lunsj eller middag på restaurant Kong (kjendt fra sex and the city) litt dyrt men meget god mat og hærlige omgivelser,men book bord dagen før helst.
      Vi bodde i nærheten av gallerie lafayette,der er 3 stor kjøpesenter og mange små koselige kaféer.
      ver forbredt på at all mat og drikke er dyrt!!! Vi opplevde ikkje at franskmenn var dårlige i engelsk så vart positivt overraska 🙂
      God Tur og kos dere masse!

    16. Besøk mye av det som er nevnt over. Besøkte det meste når jeg var der. Anbefaler også å dra til dinseyland!:)

    17. Så heldig dere er!❤️det er helt fantastisk i Paris. Har vært der noen ganger og har familie der som har gitt meg mange tips om hva man bør få med seg der. Det er jo selvfølgelig alle “vanlige” turistattraksjonene som eiffeltårnet og triumfbuen, men dere burde også få med dere det jeg har skrevet under her:
      Jeg vet at dere burde dra og se pont de l’archevêché. Det er en nydelig bro full av hengelåser på i alle farger og former, og så er det risset eller skrevet navnene på de som er forelsket på hengelåsene. Når man låser fast en hengelås på brua og kaster nøkkelen i vannet er det en evig kjørlighetsærklæring. Dere burde også dra i den grønne korridor. Det er en 4,5 kilometers lang gate som er helt vanvittig nydelig. Også er det veldig fint å kjøpe med seg makroner som man kan spise i en fin park som det finnes mange av. Det er veldig fint å spise frokost på en fortausrestaurant og se på alle parisianerne som er på vei til jobb o.l. Dere må kose dere masse i Paris! Men du må bare huske det at det er veldig mye kaker og søtsaker der og man burde kose seg masse og prøve ut masse av det, ikke være veldig opptatt av kostholdet der nede som jeg har fått inntrykk av at du er her hjemme:-) Det er jo selvfølgelig masse sunn mat også:-)

    18. Dra opp i eifiltårnet på kvelden, når det er mørkt! det er så vakkert. Anbefaler å ikke spise på turiststeder, men heller å spise på lokale spisesteder. Da får du med følelsen av hvordan Paris er. Dra å se Norte Dame, kjempeflott bygning. Dra til broen Pont de l arcehvenche.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg