Min sommersminke

Nå på sommeren liker jeg å sminke meg veldig naturlig. For meg er det viktig at sminken kjennes lett  ut på huden, og har en solfaktor. Tunge flytende foundations holder jeg meg langt unna i varmen, for de tynger huden og man blir fort klam i ansiktet av slike produkter. I jungelen av produkter er det altfor lett å gå seg vill. Derfor skal jeg gi dere noen tips til de produktene jeg selv bruker, som jeg liker veldig godt.

♥ Primer fra Smashbox 

♥ bareMinerals powder foundation “golden medium”

♥ bareMinerals concealer børste

♥ Isadora kabuki børste

♥ Når jeg skal legge sminke bruker jeg alltid en primer. Den jevner ut fine linjer og porer, og gjør at pudderet legger seg fint på huden. Jeg liker  denne primeren fra smashbox veldig godt. 

♥ Deretter bruker jeg concealer børsten min fra bareMinerals og pudder foundation fra bareMinerals til å dekke over kviser, mørke ringer under øyne, osv. Avslutter med å bruke Isadora kabuki børste til å påføre pudderet i hele ansiktet. Jeg bruker det samme pudderet til som concealer og til hele ansiktet. 

♥ bareMinerals powder brush

♥ bareMinerals powder foundation “golden tan”

♥ bareMinerals ready blush “the one”

 

♥ Som solpudder bruker jeg bare en mørkere pudder foundation fra bareMinerals i fargen golden tan. Den påfører jeg rett under kinnben, og lett rundt i hele ansiktet med bareMinerals powder brush.

♥ For å markere kinnbena mine bruker jeg en blush fra bareMinerals i fargen the one. 

♥ Til leppene mine bruker jeg H&M matte lipstick i fargen “bardot”. Den gir en matt og nude farge på leppene. 

♥ Til brynene mine bruker jeg først et pinsett fra H&M til å forme øyenbrynene. Så bruker jeg en øyenbrynsblyant fra Smashbox “browtech to go” i fargen “light brown”. Den bruker jeg til å markere øyenbrynene mine. Siden jeg har veldig markerte øyenbryn fra før er det ikke så mye som trengs å markeres, men litt perfeksjon må alltid til!

12 kommentarer

Siste innlegg