Oppskrift: Rekesalat til lunsj

Hei hei!

I dag har jeg vært i Drammen og fikset litt på neglene mine. Viser dere bilder etterpå! På vei hjem fra Drammen dro jeg innom matbutikken og handlet med noen godbiter. Jeg elsker å snackse på ting, så da må jeg alltid kjøpe med noen sunne alternativer. Nå på sommeren er det så mye godt av frukt å velge mellom, at jeg fatter ikke hvorfor folk gidder å kjøpe godteri. Det er jo mye mer forfriskende med litt frukt i solen, enn en sjokolade. Eller hva?

I dag kjøpte jeg inn litt ekstra med matvarer så jeg kunne lage en god lunsj. Rekesalat med mango og en jordbærsmoothie. Har ikke prøvd denne versjonen av rekesalat før, men den ble helt fantastisk god. Så da deler jeg oppskriften med dere!

Rekesalat – Du trenger:

♥ 250 gram ferdig skrellede reker. Jeg brukte ferske siden de er best på smak. 

♥ 1/2 mango

♥ 1-2 ss mager kesam

♥ 1/2 ss mager majones

♥ 1/4 lime

Bland alle ingrediensene og skvis limen over. 

Jordbærsmoothie – Du trenger:

♥ 300 gram frosne jordbær

♥ 1 appelsin

♥ 1 ss mager vanilje kesam. 

Kjør alt sammen i en blender.

 

Håper det smaker!

6 kommentarer

Siste innlegg