Oppskrift: Tunfisksalat

I dag lagde jeg meg en tunfisksalat til lunsj. Det ble utrolig godt, og derfor må jeg bare dele oppskriften med dere! Er vanligvis ikke så glad i tunfisk selv. Men når jeg blandet den med de andre ingrediensene ble det veldig godt! Denne lunsjen er perfekt å ha med som nistepakke på skolen/jobb. Lag den kvelden i forveien og ha den med i en tupperware boks. Det beste av alt er at denne salaten er veldig sunn, og full av proteiner. 

Dette trenger du: 

♥ 1 boks med tunfisk i olje.

♥ 50 g. (ca. 2 ss) mager kesam 

♥ 35 g. (ca. 1 ss) lett majones. 

♥ 30 g. (ca. 1/5 ) rødløk 

♥ 150 g. (1 hel) paprika

♥ 180 g (1/2) mango

 

Hell av oljen fra tunfisken. Bland tunfisk, majones og kesam i en bolle. Kutt rødløken i små biter og bland den inn. Kutt paprika og mango i medium store biter og bland inn. Du kan også ha i tomater om du ønsker. Jeg byttet ut tomatene med agurk.

 

Næringsinnhold: 535 kalorier  /  45 gram proteiner  /  21 gram fett  /  38 gram karbohydrater

14 kommentarer
    1. Så jo utrolig gått ut men jeg har liksom aldri egentlig likt tunfisk tror jeg, så jeg vet ikke om jeg tørr å smake.. Får se om jeg forandrer mening en dag 😉

    2. Jeg er en veldig usikker jente på 15 år. Jeg er den type personen som er dær for alle uansett, men får bare dritt tilbake. Det er en del av meg å være omsorgsfull grei, skole flink å alt det dær. Har alltid sittet hjemme å vært dær for alle og ikke minst besteveninna mi. Aller mest. Det som sårer meg mest er at bffen min blir jæveli forbanna når jeg sier jeg endelig har funnet noe fpr meg som er å trene. Mye. Å er forelsket i en gutt som jeg sier slltid sier ja til. Hun tror jeg blir å ditsje trening å han for henne. Men hun skjønner ikke at jeg kan ikkr sittr inne å vente på henne 27)7 har selv et liv. Hva skal jeg gjøre? Hele tiden smiler jeg også de siste ukene har jeg hvert lei meg på skolen å sur fordi jeg er så lei av alt å alle har lyst å sette meg på bakken å skrike. Har du noen råd? Hvordan ksn jeg få motivarsonen tilbake? Alt er bare tull.. Virker som alle er lei av meg. Får aldri oppmermsomhet. Aldri. Tusen takk…

    3. Jeg er egentlig ikke særlig glad i tunfisksalat, men det der så godt ut! Og ikke minst for en god idé å ha i mango – det kan jeg tenke meg passer kjempegodt i:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg