Folk er syke i hodet

Det er veldig sjelden jeg blir sjokkert når jeg ser en falsk profil av meg selv. Men nå er jeg helt satt ut! Folk er så syke i hodet sitt at jeg blir helt sjokkert! Jeg får stadig vekk meldinger på facebook med linker til falske profiler der folk bruker bildene mine. Men denne profilen er virkelig drøy! Den personen som står bak denne profilen må faktisk være helt syk i hodet sitt, og burde virkelig bures inn. 

Personen har lagt ut over 60 bilder av meg fra bloggen min, har over 1700 venner, og blir fulgt av over 1600 personer. Som om ikke det var nok har personen lagd masse andre falske profiler av norske og svenske bloggere, som h*n har lagt til som venner på den falske profilen av meg. Fant falske profiler til blant annet: Explode, Annais, Nettenestea, TCMN, Carolinecf, Carolineroxy, Angelica Blick, Maddepaddee, Lisa Olsson. Og som om det ikke var nok har personen også laget falsk profil av venninnen min Victoria. 

Ble helt sjokkert når jeg bladde igjennom vennelista til den falske profilen av meg og så alle disse falske profilene. Herregud, hvem er det som virkelig gidder å bruke tiden sin på sånne ting? Mange av profilene var det lagt ut bilder fra 2012. Så denne personen har holdt på lenge! Kjenner jeg får helt frysninger på ryggen av å tenke på hva denne personen kan ha snakket med folk om. Tenk om jeg plutselig møter på noen som har snakket masse med en falsk profil av meg? Som kanskje er forelsket eller hater “meg”? Det er en ekkel følelse! 

Håper dere kan gå inn på den falske profilen av meg og rapportere den, HER. Ønsker virkelig ikke at slike profiler skal finnes! Setter så utrolig stor pris på at dere sier ifra når dere ser falske profiler også. 
 

27 kommentarer
    1. tror nok ikke personen er så syk i hodet egentlig. tror nok drivkraften bak er $$ fra reklameinntekter eller for å generere mer trafikk til andre sider som de spammer ut. rapporterte nå ihvertfall, uansett målsetningen til vedkommende så har du copyright osv, og rett til å ikke bli eksploitert 🙂
      håper de fjerner den raskt

    2. Det er helt sykt hvor langt noen går. At de faktisk bruker tid på dette! Må være kjempe ubehagelig for deg da :/ skal absolutt rapportere den! <3

    3. Kan ikke akkurat si at jeg vet nøyaktig hvem du er, har kanskje kikket inn på bloggen din et par ganger, men at dette skjer rundt omkring i verden sjokkerer meg stadig vekk, har raportert det. Håper du har en fin dag, og lykke til videre!! 🙂

    4. Det der er jo super drøyt! Jeg har opplevd noe lignende selv. Det var en som kalte seg for sitt ekte navn, men hadde bilder av meg som profilbilde, forsidebilde og i albumet sitt. Men dette er helt utrolig! Jeg har rapportert! Fy søren så syk folk blir av sjalusi! For å ikke snakke om at folk trenger hjelp for alvorlig fritidsproblemer!

    5. Skjønner meg virkelig ikke på folk som gjør sånt.. :/
      Håper brukeren blir fjernet fort!! 🙂 Jeg har rapportert brukeren 🙂
      Håper du får en fin dag 🙂 Klem

    6. helt sykt! forstår ikke hvorfor noen bruker tid på å gjøre noe som dette… uansett så har jeg rapportert den! <3

    7. Åh jeg vet hvordan det er ! Det blir laget mange sånne profiler av meg også?
      Det hjelper ikke at vi raporterer, det er kun du som kan gjøre det med mindre vi er venn med deg på Facebook. Men jeg må si at det ikke kommer til å hjelpe.. Jeg har rapportert flere ganger og facebook sier hver gang at de ikke kan slette profilen fordi de “respekterer reglene” (siden de ikke bruker navnene våre), også sier de at jeg må raportere bildene og ikke profilen. Jeg tror ikke det er noe man kan gjøre med det dessverre 🙁

    8. Å stjele en annens identitet er bare krenkende. Var en som hadde lagd falsk bruker av meg på ask og så mye dritt som man får fra andre og slenger til andre var det litt ekkelt. Som du skrev, ville ikke plutselig møte på en person som elsket meg eller hatet meg pga. de tror de har snakket med den ekte meg!

    9. Hei 🙂 blir egentlig helt feil å spørre om dette her, men la gå; jeg vurderer sterkt å få extensions! Men jeg må bare vite litt om det før jeg bruker såpass mye penger 🙂 hvilke type har du og hvordan fester frisørene håret? Er det dyrt å vedlikeholde? Hvor mye betalte du? Og siste spørsmål: farger man det akkurat som ditt eget?
      Mange spørsmål her, men er bare veldig usikker på om jeg skal tørre å ta sjansen, hehe 🙂

    10. Det er helt sprøtt å tenke på alt mennesker kan finne på, og i dette tilfelle opprette falske profiler på Facebook. Det er ikke bare bloggere som går gjennom dette, men også mange andre privatpersoner kjent fra de sosiale mediene. Det må i bunn og grunn være veldig ubehagelig å vite at andre personer benytter seg av dine bilder uten din fulle tillatelse. Kjenner jeg blir sint og oppgitt bare av å høre om slike mennesker.
      Føler med deg 🙂

    11. Hei, bare lurte på en ting. Har du kjæreste? Isåfall ja, hvorfor har du det skjult på facen din? Er det pga. privatliv eller andre grunner?

    12. Herreguud! Det er jo bare helt sykt.. Skjønner at du får frysninger på ryggen av dette! Lykke til med rapporteringen, har gjort det jeg også 🙂

    13. Herregud, helt sykt at noen virkelig gjør noe sånt!! De burde virkelig blitt tatt for det å få en slags straff eller noe. Går virkelig ikke an å gjøre sånn! Det er både ekkelt og skremmende!!

    14. Der er en som virkelig har lyst å være deg! Lurer på hva h*n får ut av dette, det er jo bare på nett h*n kan være deg!

    15. Veldig unødvendig og dårlig gjort, personen må slite virkelig med seg selv da for at de skal gå så langt å utgi seg for å se ut som noen andre. :S

    16. Du kan hjelpe på med å ha vannmerke på bildene dine hvor det er feks er stemplet inn bloggadressen eller navnet ditt. Da blir det ikke like atraktivt å stjele bilder hvis de er merket…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg