London dag 3

Da er jeg endelig tilbake i Norge! Selv om det er helt fantastisk å reise og oppleve masse nytt, så er det veldig godt å slenge seg ned på sofaen igjen og slappe helt av.

De siste tre dagene har jeg sett og opplevd så sykt mye! Jeg har vært på Madame Tussaud, London eye, en ekte engelsk brun pub, shoppet masse i Oxfordstreet, tatt undergrunden x antall ganger, sett slottet, spist på Hard Rock cafe og Planet Hollywood, shoppet på Victoria’s secret, gått helt bananas på Primark (shoppet rimelig mye!), drukket masse kaffe på Starbucks, vært på Westfield kjøpesenter, vært ved Big Ben og mye mer!

Har tenkt til å lage en London guide til dere med ting man bør oppleve når man er i London. Merket selv at det var veldig viktig å planlegge dagene veldig godt, hvis ikke gikk man bare og surret rundt! Hvis det er noe dere lurer på som jeg bør ha med i guiden kan dere gjerne spørre meg i dette innlegget, så skal jeg prøve å svare så godt jeg kan!

I går startet vi mye roligere enn hva vi gjorde de første to dagene. Det eneste vi hadde planlagt i går var å ta London Eye. Så vi tok en rolig frokost på Subway og en kaffe på Starbucks før vi stakk bort på London eye.

London eye er europas største pariserhjul og det er hele 135 meter høyt. Utsikten derfra var helt vill! Vi så virkelig utover hele London! Det er ca. 25 personer som er i hver vogn, så man har god plass til å ta bilder. Siden det er ganske så tåkete på morgenen bør man ta pariserhjulet litt utpå dagen. Vi tok den i 2-tiden og da hadde det meste av tåken forsvunnet. Den er også veldig romantisk å ta på kvelden, for da ser man alle de fine lysene i London!

Sjekk den utsikten!

Vi har blitt anbefalt av mange å dra på Westfield London kjøpesenter, men jeg må helt ærlig talt si at jeg ble veldig skuffet. Hadde jeg hatt 10 millioner på bankkontoen hadde sikkert Westfield vært utrolig bra! Men når det kun var butikker som: Gucci, Dior, DKNY, Prada, osv blir det litt kjedelig i lengden. Fant ut først når vi var kommet på senteret at det lå et annet Westfield senter i Stratford (ca. 20 min unna London) som de hadde en del mer normale priser og fine butikker. Men klokken var dessverre litt for mye når vi fant det ut, så der rakk vi ikke å dra!

Når vi kom tilbake fra Westfield fant vi oss en ordentlig fin og brun pub i en sidegate fra Oxfordstreet. Der var det masse engelskmenn så da fikk vi endelig den litt engelske følelsen. Det meste av London er veldig fullt av turister, spesielt i helger og ferier. Men er man heldig finner man noen ordentlige engelske steder! 

Alt i alt syntes jeg at London var en helt fantastisk by, og et sted jeg absolutt kommer til å dra tilbake til! London er et sted med veldig mye unikt, så det er absolutt et sted som bør oppleves! Som sagt så kommer jeg til å skrive en London guide til dere, så hvis det er noe dere lurer på så spør i dette innlegget 🙂

 

30 kommentarer
    1. Neste gang du er i London burde du gå innom camden marked det er Londons største marked, men ikke kjøp noe mat fra folk som står og selger mat og nøtter ved små vogner, politiet kom å sa at det ikke er menneskemat og man kan rett og slett dø. Men markede var helt fantastisk det var veldig stort <3

    2. Så gøy! Flytter til London for å studere ved London College of Fashion til høsten, så blir så glad når jeg leser om byen, haha! 🙂

    3. Stratford er i London, London er så innmari mye mer enn bare sentrum! Det blir nesten som å si at om man gå ut av karl johans gate så er man ikke i oslo lenger:)

    4. Å utrolig fin den gule blazeren var;)
      jeg har laget en markedsundersøkelse som jeg så gjerne vil at du skal besvare, det tar deg maks 2 min. Klikk her for å ta spørreundersøkelsen

    5. Vil bare si at westfield er delt inn i to deler en der de har bare masse dyre butikker som louis vuitton, men på den andre delen har de mye billigere butikker som primark, forever21, abercrombie and fitch, top shop, new look ovs. Da jeg var på westfield fant vi ikke de butikkene som jeg ville shoppe i som abercrombie and fitch. Så jeg ringte til kusina mi som hadde vært der før, hun fortalte meg at det fantes to deler. Vi fant butikkene tilslutt.
      På den westfield hadde de alle butikkene jeg hadde lyst til å gå bortsettfra to, victoria’s secret og forever21. Vi gikk inn i en butikk for å spørre om hvor de var, men så viste det seg at vi var på “feil” westfield, at det fantes en som var mye større og med mange flere butikker. Vi tok undergrunden til det andre kjøpesenteret og det var sykt mye større en det andre. Det var også butikker ute, men akkurat den dagen pøs regnet det så det var litt dumt at det va butikker ute også.
      Håper værtfall at du har hatt det kjekt og at du koste deg masse! Var på alle stedene du var på bortsett fra den pub’en. London er en utrolig opplevelse! Alt er bare utrolig fint og flott. Elsker London og har bare blitt helt gal etter å reise dit igjen! Hehe:-D Kan du lage innkjøps video?

    6. Bra at du skal lage en London guide, fordi jeg skal der i sommer. Er det noe spesielt man absolutt må oppleve når man er der?

    7. Så utrolig koselig ut, skal dit selv uken etter påska med klassen, gleder meg masse:)
      Kanskje du kan lage en video/ innlegg om hva du kjøpte når du var der nede;)
      Ha ellers en fin helg videre kjære deg

    8. Skulle bare si det samme som Tinnit at Westfield er delt inn i 2 deler! 🙂 De har “vanlige” butikker også 🙂 Anbefaler Camden Market btw!

    9. Som andre har sagt her; du var på riktig Westfield! Du må bare fortsette lenger inn. Ble selv litt satt ut da jeg dro dit første gangen og bare så de dyre butikkene. Men som sagt, om du hadde gått lenger inn på senteret hadde du sett de rimeligere kjedene som Topshop osv 🙂

    10. Ååå så nydelige bilder av deg og Roger!
      Vææær så snill å vis Victorias Secret innkjøpene! 😀 Jeg er besatt av VS 🙂
      Jeg har utrolig lyst å reise til London! Det er min store drøm 🙂

    11. Hvis det er noen steder/strøk/opplegg OSV du har en dårlig erfaring med så kan du jo dele det og:)
      Hvilket hotell?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg