Portrait practise

Hei dere! I dag har jeg øvd meg masse på å ta portrett bilder. Tar veldig mange “selfies” til bloggen hver dag, men de blir som regel ikke i portrett-stil. Men i dag prøvde jeg meg på det, og jeg ble utrolig fornøyd med resultatet! Til bildene brukte jeg Canon 50 mm 1,4 linse og stod forran et vindu, for å få naturlig lys. Syns naturlig lys er penest på bilder, så når jeg skal ta bilder på rommet mitt, pleier jeg å skru av taklampen og alle lys på rommet, og stille meg forran vinduet. Hvis jeg bruker taklampen inne som lys er det så fort at bildene får et stygt gulskjær og at alle konturer i ansiktet blir helt forvrengt, med skygger som faller helt feil. 

Siden jeg ble så fornøyd med resultatet av dagens portrettbilder tenkte jeg at jeg kunne dele de med dere. Gjerne kom med innspill og konstruktiv kritikk. Sånt liker jeg! 🙂

48 kommentarer

Siste innlegg