Mine skjønnhetsrutiner

Vi har alle forskjellige rutiner på ting vi gjør for å holde utseendet på topp, og jeg har masse forskjellige ting som jeg gjør! Alt fra å ta vippe extensions, til å rense huden. Siden det har blitt litt lite om skjønnhet i det siste, tenkte jeg å dele noen av mine skjønnhetsrutiner når det kommer til hud, hår og sminke, med dere, og litt tips og triks!

Hud

♥ Jeg får sinnsykt mye kviser hvis jeg spiser sjokolade, så det holder jeg meg helt unna. Litt trist, siden sjokolade er det beste jeg vet om i hele verden, men hva gjør man ikke for skjønnhet? Jeg prøver også å holde meg unna vanlig godteri, siden det ikke er bra for kroppen. Men vanlig godteri gir meg ikke kviser, så det er jeg ikke like nøye på.

♥ Jeg drikker aldri brus, juice, te og saft. Det hender veldig sjeldent at jeg drikker energidrikke, men det er maks en gang i måneden. Det jeg drikker er ca 0,5 liter med smoothie hver morgen, gjerne laget av appelsiner, frosne jordbær, ananas, blåbær, og mye annen god frukt. Det gir meg mye vitaminer og en kick på morgenen! Resten av dagen drikker jeg kun vann sånn at huden min får nok fuktighet, og jeg holder meg hydrert. 

♥ Hver morgen og kveld renser jeg ansiktet to ganger med Eau Thermale Cleanance gel. Grunnen til at jeg renser to ganger er for å vaske huden først, også renser jeg den ordentlig så det går i dybden. Jeg avslutter alltid med Eau Thermale Clean-Ac, for blemish-prone sensitive skin. Den regulerer talgproduksjonen og gir masse fuktighet. Perfekt for meg som har tørr og uren hud.

♥ Nå på vinteren er det sykt viktig å tilføre huden fuktighet. Huden blir veldig lett tørr og sprekker opp på vinteren, siden man er i så forskjellige temperaturer. Plutselig er man inne i 20 grader, også er man ute i -10 grader. Da er det ikke rart at huden reagerer litt! Så jeg pleier alltid å smøre meg inn med en godt lag med Victoria’s Secret body lotion. Denne er helt fantastisk! Den er veldig lett, så den går fort inn i huden og tilfører masse fuktighet. Den bodylotionen jeg bruker kan du få tak i HER.

♥ Jeg prøver å få trent mest mulig ute. Da får huden puste ordentlig, og det får du også! Jeg prøver å alltid trene ute uten sminke, så huden får pustet best mulig. Nå på vinteren står jeg på ski, og på sommeren pleier jeg å jogge. Det er virkelig ikke å legge skjul på at treningen hjelper på huden. Jeg merker så stor forskjell på når jeg trener, og ikke trener! Huden får mye mer spenst og glød!

♥ Jeg prøver også å holde meg unna matvarer som inneholder hvitt mel (siden det omdanner seg til sukker i blodet) og transfett (transfett er ofte å finne i frityrstekt mat, bakevarer og potetgull).

 

Sminke

♥ Jeg bruker kun hudsminke fra bareMinerals. Det har jeg gjort i snart to år, og huden min har blitt så mye bedre av å bruke det. bareMinerals er en pudderfoundation, som dekker like godt (om ikke bedre) som vanlig foundation. Forskjellen er at den tilfører huden gode mineraler, og huden får også puste under sminken. Jeg bruker både primer, rouge og foundation fra bareMinerals. Viktig å ikke bare klæsje på med en dårlig rouge oppå foundationen, for da kan du lett få kviser. 

♥ Jeg prøver også å gå så uten sminke som overhodet mulig. Da får huden virkelig pustet, og den får “healet” (haha, kommer ikke på det norske ordet”!) seg. 

♥ Sminkekoster er jeg veldig nøye med å vaske gjevnlig. Det er så sykt mye bakterier som setter seg i sminkekoster, og hvis du får alle disse bakteriene trykt ned i huden hver eneste dag, så er det ikke rart om man får kviser. For å vaske kostene sine kan man blande zalo og olivenolje og vaske kosten med det. Men den blandingen er ganske sterk, så vil ikke anbefale å gjøre det hver eneste gang. Kanskje bare hver tredje gang. Men til vanlig holder det som regel å bruke shampo for å vaske de.

 

Hår

♥ De siste månedene har jeg brukt shampo, balsam og hårkur fra Redken sin Extreme serie. Håret mitt har virkelig blitt mye mer glansfullet, mykere og sunnere av det. Jeg vasker håret mitt ca annenhver dag, og da bruker jeg shampo i hele håret, og balsam i lengdene. Hårkuren bruker jeg ca annenhver til hver tredje gang jeg vasker håret. Da får håret mitt tilført alt det gode det trenger for å holde seg sunt og friskt. Siden jeg bruker hair extensions er det viktig å være såpass nøye med håret, og også bruke en serie som er tilpasset for slitt og skadet hår. Shampo kan kjøpes HER og balsam HER akkurat nå er det 30% på shampoen og balsamen hos blivakker.no. Tilbudet varer ut januar! Hårkuren er det dessverre utsolgt for. 

♥ Når jeg har vasket håret prøver jeg å alltid la det lutftørke. Da blir håret så mye mykere, og man slipper å påføre det unødvendig varmebehandling. 

♥ Jeg retter håret mitt ca annenhver til hver dag, og når jeg retter det bruker jeg alltid en varmebeskyttende. Akkurat nå bruker jeg en varmebeskyttende fra Syoss, men ghd har også noen veldig gode! Rettetangen jeg bruker er fra ghd og den er sykt bra! Den retter ut håret i perfekt varme, så den ikke skader håret, og brenner det sånn som mange andre rettetenger gjør. Har hatt mitt rettetang siden mars 2013, og jeg kunne ikke vært mer fornøyd. Mitt eget hår har blitt mye tykkere i toppen, og det er mye mindre slitt nå enn hva det var før jeg begynte med ghd sin rettetang. Jeg har ghd sin eclipse styler, og det er den aller beste fra ghd, det kan kjøpes HER

innlegget inneholder adlinker

 

 

♥ Så det var mine hår, hud og sminkerutiner. Eller skjønnhetsrutiner som jeg liker å kalle det! Dere har kanskje også noen skjønnhetsrutiner? Fortell de i kommentarfeltet, jeg vil gjerne høre de 🙂

 

24 kommentarer
    1. Hvorfor drikker du ikke te? det er ikke usunt med mindre du pakker msse sukker oppi… Høres ut som du tror du har masse peiling 😉

    2. Dårlig med rutiner her egentlig! Tar ansiktsmaske 1-2 dager i uken, bruker kun sminke når jeg skal ut (stort sett iallfall), bruker dagkrem, spiser ikke godis av noe slag (kanskje en gang annenhver mnd eller no), bruker shampoo og balsam for tørt og skadet hår, men ikke noe fast merke. Også bruker jeg varmebeskyttende når jeg krøller eller glatter ut håret, og krem mot krusete hår når jeg ikke gidder gjøre noe med det 😉 Hehe. Tror nok jeg har mye å lære, men da er det så kjekt med sånne innlegg 😀 Så takk for det!

    3. Så fine skjønnhetstips! 🙂 skal virkelig ta med meg dette videre. Jeg har aldri tenkt over slike ting. Er plaget med uren hud men det har helt sikkert en sammenheng med at jeg nesten aldri drikker vann å spiser mye usunt!

    4. Veldig bra innlegg! Som du sier er det IKKE sunt å drikke te. Det kan gi deg misfargede tenner, og det fyller heller ikke vannlagrene man har inne i kroppen, og er noe helt annet enn å drikke vann. Det samme gjelder alkohol og brus. Kroppen blir rett og slett ikke ordentlig utørst på disse drikkevarene.
      For å få et finere utseende er det også viktig å sove nok. Ungdom bør sove omtrent ni timer hver natt. (jeg har hørt 9 timer og 15 min, men det varierer nok litt fra person til person). ordtrykket “skjønnhetssøvn” er ikke bare noe man har funnet på, det er helt sant at søvn hjelper. Men man bør ikke sove stort mer enn 9 timer heller.
      Du har en veldig bra blogg!

    5. Hvorfor utdanner du deg ikke til noe som har med hud, sminke eller hår å gjøre? Du er kjempegod med skjønnhet, og jeg tror du kunne gjort det veldig bra som f.eks sminkør, hudpleier eller frisør 🙂
      Kjempegode tips forresten!

    6. Jeg pleier å trene jevnlig, ansiktsmaske en gang i uken, renser huden hver kveld, retter og vasker håret annen hver dag, spiser ikke godteri eller brus 🙂 Liker veldig sånne her innlegg med tips 😀

    7. Jeg har også rettetang fra ghd. Kjøpte min i november 2013, og jeg var fornøyd allerede første gang jeg prøvde den 😀

    8. Et tips er å ALDRI bruke sminke under trenning når porene åpner seg trekker sminken inn og skaper kviser!

    9. heeei! så bra innlegg, kjempebra skjønnhetstips <3
      Hadde blitt sååå glad om du kunne tatt turen innom bloggen min for du er virkelig ett bloggforbilde <333

    10. Fine tips, tenkte jeg kunne komme med et jeg også:)
      Det er ikke alltid så lurt å la håret luft tørke, i og med at det sliter veldig på håret og være vått. Et tips er da og føne håret med kald luft, så det tørker fort.

    11. Heo!
      Har noen spørsmål! kan du:
      vise noen bilder av deg uten sminke????
      har du hatt regulering???
      kan du lage noen flere videoer snart???med f.eks diy!
      håper på svar!
      Gid

    12. Spm:
      Ser du non gang ned på noen????er d noen du ikke liker???ar du blitt mobbet før????har du hatt reggis???har du tatovering,har du tenkt å ha d???ikke gjør d!du er så fin!hvor mange kjærester har du hatt????

    13. Veldig fine skjønnhetsrutiner! Bare lurer på; har du prøvd Dr.Hauschka produkten, altså for ansiktet? Jeg har selv veldig tørr (dehydrert) hud om vinteren, men også uren hud. Dr.Hauschka er økologiske og naturlige produkter, som er milde og gode for huden! Jeg har prøvd rensen og kremen du viser til her, men huden min blir veldig tørr av det. Anbefaler på det sterkeste Dr.Hauschka! 🙂 Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg