Ukens spørsmål #30

Så fin du er! Hvor har du kjøpt toppen ?
– Tusen takk! Den er fra WOW. Er en stund siden jeg kjøpte den, så tror det er utsolgt de fleste steder. 

Kan du lage video med Roger?
– Hmmm.. Kanskje etterhvert! 

Hei! hvor er den svarte trenings tightsen fra? den med lilla skrift på siden? sykt fin!
– Den er fra Buyhelse.no. Den er sykt behagelig å trene med. Anbefales virkelig! Direktelink HER.

 

Hva heter den sangen du bruker i videoene dine?
– Sangen jeg har i introene mine heter Second to none, av Chris Crocker. 

Har du en søster som heter Silje?
– Nope. Har kun en søster og det er storesøsteren min Madeleine. Hun har forresten en blogg dere kan sjekke ut HER

Hvor ofte i uka trener du?
– Det varierer veldig fra uke til uke. Noen uker trener jeg 4 ganger i uka, noen ganger hopper jeg over en uke eller to. Så kan ikke gi noe konkret tall. Men jeg syns det er viktig å være aktiv i hverdagen også, ikke bare på trening. Hvis man setter seg en regel om at man alltid skal ta trappene istedenfor heisen, spise sunt, gå til steder istedenfor å kjøre, så er man langt på vei. Denne uken skulle jeg egentlig trene tre ganger. Men istedet ble det kun en økt, og fire dager på jobb. Når jeg jobber på WOW så går og løfter jeg mye ting hele tiden, så det er i seg selv en veldig god treningsøkt. Poenget mitt er: selv om man ikke flyr på treningssenteret 5 ganger i uken, kan man fortsatt holde seg i form og være sporty. Det handler bare om å være aktiv! 

Hva trener du?

– Det siste halvåret har jeg trent mye løping ute i naturen. Dere som leser bloggen min fast har kanskje fått med dere hvor mye jeg elsker å løpe. Så løping kommer jeg absolutt til å fortsette med fremover. Men kommer nok til å legge mer styrke inn i treningen fremover. 

 
Kjempebra tips! Hvilke blogger treningsblogger følger du? WeHeartIt, Tumblr, blogg osv? 
– Følger ikke så mange faktisk. De treningsbloggene jeg følger er vanlige rosabloggere som blander trening inn i bloggen sin. Blant de er fotballfrue og Eirin Kristiansen mine favoritter. På insta følger jeg @alexandrabring @f0reverfit_ @losingitnow @pro_fitness 

 
 
Lurte på noe. Jeg vet ikke hva jeg skal “trene” jeg elsker å jogge men ikke ute, jeg liker ikke å løpe ute i skogen. (Føler meg ikke helt vell da) og har ikke tilgang på tredemølle. Det hadde vært helt supert med noen tips!
– Hvis du ikke har tilgang på et treningssenter så kan du gjøre basisøvelser hjemme. Jeg pleier å gjøre de på rommet mitt. Man trenger ikke masse utstyr, bare et par vekter og en matte. Men er man oppfinnsom kan man finne andre ting man kan bruke! I videoene under viser jeg mine favorittøvelser for mage, bein og rumpe. 
 


 

Hvem tar bildene dine?
– De tar jeg som regel alltid selv. Jeg bruker en fjernkontroll til selvutløseren og et stativ til å ha kamera på. Syns det er utrolig greit å kunne ta bilder på egenhånd. Det må jo være ekstremt slitsomt å være avhengig av andre til å ta bilder av deg. I tillegg syns jeg det er best å ta bilder selv, fordi da får jeg brukt de innstillingene jeg vil bruke. Men det hender at søsteren min Madeleine tar bilder for meg, når vi tar antrekksbilder til bloggene våre. Men da får hun alltid veldig instrukser på hvordan jeg vil ha ting. Hehe *perfeksjonist*.

 

Hva slags program bruker du for å lage videoblogg/redigere videoene dine? 
– For å redigere videoene mine bruker jeg Windows live movie maker. Bilder redigerer jeg på picmonkey.com, og hvis jeg skal legge på filtre gjør jeg det på pixlr.com/express. Siden jeg blogger såpass mye og ofte som jeg gjør syns jeg det er best å bruke enkle redigeringsprogram. Orker ikke å stresse med photoshop hver gang jeg skal legge ut et bilde på bloggen. 

 


 – Noe du lurer på til neste ukes “ukens spørsmål”? 


 

22 kommentarer

Siste innlegg