Mine viktigste skjønnhetsvaner

Mange av dere spør meg ofte om mine skjønnhetsvaner. Så derfor skal jeg dele de 10 viktigste med dere. Husk at dette er ting som fungerer på meg, og alle mennesker har forskjellig hud, så derfor fungerer de ikke likt på alle. 

 

Drikk masse vann
– Jada. Jeg vet det blir mye sagt i mediene. Men det er så ekstremt viktig å få i seg nok vann. Helst 2,5 liter hver dag. Jeg drikker enda mer, men det er egentlig ikke helt bra. Hvis du ikke drikker nok vann får du tørr og sprø hud, du blir også trett og slapp.  

 

Vær renslig!
– Nå snakker ikke jeg bare om selvfølgelighetene; altså dusjing og skifting av klær. Men ting som mange ikke tenker over; skifte på sengen minst 1 gang i uken, rense mobiler/pc’er/fjernkontroller/osv jevnlig med alcogel, vaske sminkekoster ofte, osv. Hvis man konstant får bakterier på huden kan man fort få kviser. Og det er ikke så ønskelig! 

 

Hold deg unna solariumet
– Er det en ting som ødelegger huden din så er det solarium. UV strålene inne i et solarium er 3X sterkere enn vanlig sol. Man får kanskje ikke de styggeste “arrene” etter solariumet nå, men vent til du er 30-35 år. Da ser man fort rynkene. I tillegg brenner solariummet opp huden din og gjør at den kan bli veldig tørr. Jeg sluttet med solarium for ca 2 måneder siden og har allerede merket at jeg får mindre kviser, har mer “fuktig” hud, og rynkene jeg hadde fått er på vei bort. Men siden jeg ikke liker å være hvit bruker jeg selvbruning (innlegg HER).

 

Bruk hårkur
– Hver søndag har jeg en “spa-dag” hjemme. Da gjør jeg litt forskjellig ting. Men en av de viktigste tingene jeg gjør er å ta hårkur. Jeg bruker egentlig ingen fast hårkur. Men hvis du skal ha en hårkur som er bra anbefaler jeg deg å gå innom en frisørbutikk, og spørre hva de anbefaler deg. 

 

Body lotion, Body lotion og Body lotion
– Hver eneste kveld smører jeg inn hele kroppen min med body lotion. Det er sinnsykt viktig å gjøre så man ikke får tørr og sprø hud. Jeg får faktisk så tørr hud at det gjør vondt å ligge på ryggen hvis jeg ikke har brukt body lotion. Crazy eller hva?

 

Spis sunt
– Man får aldri en smashing kropp og en fin hud av å spise kebab og godteri. Det er viktig å huske på når kvelden kommer og man blir fysen på noe digg. Da pleier jeg å spise litt frukt eller grønnsaker med dip (lett rømme og holiday dipmix). I tillegg er det viktig å holde seg unna brus, juice, kaffe, saft, energidrikker, osv. Disse tingene inneholder mye sukker og syre som ødelegger tennene. Kaffe gjør ikke akkurat tenenne dine velfargede, så hold deg unna den! Selv drakk jeg kun saft og juice fra jeg var liten til jeg var 16-17 år. Noe som resulterte i at jeg fikk 9 hull i tennene samtidlig. Derfor holder jeg meg helt unna disse tingene med mindre det er “nød-situasjoner”. 

 

Stump røyken – kast snusen
– Det ekleste jeg vet om er tenner som har blitt flekkete og gule av snus og røyk. Ikke bare lukter det ekkelt, men det skader deg også. Du kan få kreft av røykingen og snusingen, og det er så uønskelig som overhodet mulig. Derfor er det best å aldri starte med det. For jo lengre du snuser/røyker jo vanskeligere blir det å slutte. Selv smårøyket og snuset jeg litt på ungdomsskolen. Men jeg tok min siste røyk for over 4 år siden, og har ikke brukt noen av delene siden. Ikke på fest heller. Rett og slett fordi det bare fører ondt med seg.  

 

 Vær glad!
– Er man positiv og glad blir man så fortere mer vakker. Da får man mye bedre utstråling, og de rundt deg merker det godt. Er man sur og bitter vil som regel ikke andre snakke like lett med meg.  “Et smil er det vakreste en kvinne kan ha”. Det er så utrolig sant! 

 

Riktig sminke
– Jeg har brukt sminke i mange år nå (haha, nå hørtes jeg gammel ut!). Og har eksperimentert med mye forskjellig innenfor sminken. Men selv syns jeg det er viktig å finne ut hvordan man selv vil sminke seg. Jeg pleier å ha en litt naturlig sminke. Ikke altfor mye rouge og mascara. Men hvis jeg skal på fest går jeg “all in”. Da kan man heller ta på en del mer sminke. Jeg bruker også puddersminke fra bareMinerals som gjør at huden min ikke blir stygg og kvisete. Den hjelper veldig. Men det er viktig å finne en foundation som passer til din hud, og gjør den bedre.

 

Ta av sminke hver kveld.
– Denne her er viktig for huden din. Jeg kan ikke få sagt det nok, hvor viktig det er å rense huden sin når man har hatt på sminke. Spesielt hvis du har vært på fest. Da sminken bort. Et tips: ha sminkefjerner servietter liggende ved siden av sengen din. Så når du kommer hjem er det enklere å fjerne sminken. Det er også viktig å rense huden på morgen også. Mange som ikke tenker så mye over dette. Men tenk på alle de bakteriene som legger seg på ansiktet ditt i løpet av natten. Det er mange det! 

 

 

Håper dere likte tipsene. Gjerne skriv ned dine viktigste skjønnhetstips. Da kan jeg lage et innlegg med “lesernes beste skjønnhetstips”. Høres ikke det morsomt ut? 

48 kommentarer
    1. Gjør mye av det samme! men når det gjelder røyk og snus, så er det noe jeg ikke synes er så lett å slutte med. Men røyker ikke like mye som før 🙂

    2. Kjempebra tips, og så morsom den ideen var med “lesernes beste skjønnhetstips”! Mine beste tips er nok:
      Skylle håret med kaldt vann etter dusjen, for da lukkes skjellagene i håret og man føler seg frisk og rask
      Ta på underlakk under når man skal lakke neglene, for det er mye bedre for neglene, de blir ikke gule
      Ta agurk på øynene i blandt, klassiker, men det er jo en grunn til at det er det også!
      Ha noen sminkefrie dager, nå bruker jo ikke jeg sminke og veit ikke SÅ mye om dette, men det jeg veit er at huden ikke liker og ikke ha NOEN pustepauser, så gå uten sminke i helgene og feriene, med mindre du skal ut på noe og det er nødstilfelle da…
      La balsamen være i håret litt lengere (3 min ca.) før du skyller den ut, da virker den mye bedre!
      Bruk en hårbørste som ikke drar ut så mye hår, før hadde jeg en “vanlig” hårbørste som dro ut veldig mye av håret mitt, men nå har jeg fått en tangle teezer og den drar ut MYE mindre hår! Merker nesten at jeg får tjukkere hår allerede, haha.
      Ta på et kjukt lag med leppepomade før du legger deg, da får den virka en hel natt og du våkner opp med kjempemyke lepper.
      Vær ute, da både føler man seg bedre og ser bedre ut, røde roser i kinnene er jo så fint!
      Ikke slikk på leppene får å ikke få tørre lepper, det virker kanskje bra først, men egentlig gjør det bare leppene tørrere
      Håper du likte tipsene mine!

    3. jeg prøvde og klikke på selbrunings innlegget men det funket ikke :_ <3 <3 kan du si hva videoen heter på youtube `<3
      btw:elsker bloggen din !! <3 <3 <3

    4. Viktig å ta vare på håret sitt.. Ikke bare bruke hårkur.
      Ser noen over her nevner både å avslutte med kaldt vann etter en dusj, og la balsamen virke litt lenger.
      Ikke farge håret alt for ofte.
      Bruk varmebeskyttende før du føner/retter/krøller det.
      Ikke bruk varme tenger med mindre du må.
      Ikke bruk hårstrikk med metall på.
      Og som du nevnte å holde ting renslig. Er også viktig å bytte ut sminken. Vet at mange kan ha en øyenskygge eller rouge i evigheter, men er viktig å bytte ut det også.
      Vær ute i frisk luft. Du føler deg mye bedre, får fin glød i kinnene.
      Og ta vare på hendene dine. Bruk gjerne neglakk, bruk håndkrem osv. Ingenting er mer turnoff enn ekle hender.

    5. Hei! Elsker bloggen din, leser den ver dag! Fast har den på en som verktøylinje!!!!!!!! Du kommer med veldig mange tips, er glad for det azz!!!!
      Men før har du laget en video om sunnere alternativer! Kan du plizzzzzzzzzzzzz lage det igjend! Hilsen Sofie♥

    6. To skjønnhetstips:
      * Dusj først i 5 minutter med varmt vann, og deretter 5 minutter med så kaldt vann man orker å ha på! Huden vil bli freshere.
      * Ikke rør kvisene. Det er lov å bruke kvisemiddel, men hos meg funker ingenting. I det siste har jeg kutta ut godteriet og latt være å pirke på de. Det hjelper meg best.

    7. Vil bare si at jeg oppdaget bloggen din først i dag, og må si jeg liker den utrolig godt! Har bladd nedoverhele bloggen og lest innleggene dine. Du er sykt pen, og jeg bare elsker håret ditt! Takk for mange fine tips 🙂

    8. Det er kjempebra tips. Jeg sliter også lit med tørr hud, men det er hendene og ansiktet da. 😉 Jeg har vel ikke mange tips, bortsett fra å huske å skkrubbe og vakse ansiktet, bruke god fuktighetskrem. og huske å bruke leppomade da, helst ikke pelle på leppene, hehe 😉

    9. Kjempe fint innlegg! Det ser i alle fall ut til å virke veldig bra for deg, for du er jo kjempe pen! Nå har vi konkurranse på bloggen vår, der du kan vinne et Bruno Banani gavesett! Meld deg på da 🙂

    10. Så fine tips! Jeg kan komme med noen tips som jeg kan anbefale, selv om noen ikke blir brukt av meg 🙂
      – Selv om du bare skal ut en tur på butikken, kle deg ikke i joggebukse (eller for all del ikke pysj!!!). Du ser ikke bare bedre ut, men du føler deg mye bedre og selvtilliten stiger fort!
      – Når du ser deg i speilet, bare ta deg ti sekunder, og gi speilet det bredeste smilet du klarer! Ofte kan dette få deg til å føle deg finere over lengre tid (funker på meg, hehehe)
      – Når du er hjemme, gå uten bh noen timer. Brystene blir veldig slitne av å være i bh’en hele tiden, så la dem få puste litt. Minsker sjansen for brystkreft.
      – Hvis du har fett hår en dag, for all del ikke gå slik! Bruk en tørrshampo fra Define for å friske opp håret ditt!

    11. Disse tipsene her funker jo uansett hvilken hudtype du har 🙂 dette er mer selvfølger for min del 😉

    12. – ta bort møkk fra under neglene! det er ikke så mange som vet det, men der kan det være flere bakterier enn på doskåla, så IKKE bit negler. 😉 Det er jo ikke så fint med nedbitte negler heller da…:)
      .

    13. veldig gode tips!! er utrolig dårlig til både å drikke vann og fjerne sminken.. må bli flinkere til det!
      har linkerunde på bloggen min om du er interessert 🙂

    14. Supre tips!
      Men kan du lage et eget innlegg om spa-kvelden du har på søndager, og hva du gjør på den? Det hørtes veldig spennende ut, og noe jeg kunne tenkt meg å gjøre selv.

    15. bare ett lite tips her til deg Stina! du burde ikke bruke body lotion/ fuktighetskrem så mye .. derfor du har fått den tørre huden, fordi du bruker det for ofte .. da vender huden seg til det og du ødelegger den naturlige fuktbalansen som kroppen har.. heller smør hver eneste gang du er tørr istedenfor 🙂

    16. gjør alt det der fra før, er nesten en selvfølge at alle må gjøre det, hvis ikke føler jeg meg ekkel, rett og slett, må bare si at håret ditt er sykt fint nå!!

    17. Rens huden! Bruk rense produkter eller rett og slett rent vann! Jeg bruker produkter fra Shiseido Pureness-serien, og huden min blir helt fantastisk myk.
      Ta gjerne en ansikt-og kroppskubb en gang i uken.
      Frisk luft, og da helst uten sminke også.
      Tren for all del UTEN sminke 🙂

    18. Kan jeg spørre hvilken hårfarge du har på bildet som er i innlegget? Den var virkelig flott :-=

    19. Hei, jeg prøver på ny. Vet du hva hårfargen du har på bildet i innlegget heter? Den var så flott 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg