Mitt fotoutstyr

Siden jeg får sykt mye spørsmål om hva slags kamera jeg bruker, om jeg tar bildene selv, hvor jeg har kjøpt diverse ting, osv, skal jeg vise dere det nå. Er mye lettere å forklare i et innlegg, fremfor å svare på 932 spørsmål om det. Det er ikke noe sykt fany fotograf utstyr. Men det er de basic tingene som de aller fleste bloggere burde ha. 

 

Nikon J2.
Dette kameraet pleier jeg å bruke hvis jeg er på farten, siden det er et bra kamera i tillegg til at det er lite. Jeg bruker det også mye til å ta bilde av ting når jeg er hjemme, siden det tar veldig lyse og fine bilder. Pleier også å filme med dette kameraet. Det eneste som er kjipt med filmingen på det er at det kun filmer i 3-4 minutter før det stopper. Det er ikke fordi minnet er fullt. Noen som vet om det kan fikses?
Koster ca 3500,- kr. Kan kjøpes på forskjellige elektro butikker, fikk det i en blogg-konkurranse av Nikon så har ikke kjøpt det hos noen butikk. 


Sony fjernkontroll

Denne bruker jeg som fjernkontroll når jeg trenger å bruke selvutløser. Jeg bruker den som regel alltid når jeg tar bilder til antrekk og lignende. Den kostet ca 400,- kr og ble kjøpt på en sony butikk på Karl Johan i Oslo. Denne kontrollen passer kun til Sony kameraer. Kan hende den ikke passer til alle Sony kameraer, så spør før du kjøper! 

 

Nikon coolpix S01
Dette kameraet pleier jeg alltid å ha med på fylla. Siden det er lite så passer det i clutcher og i bh’en. Kvaliteten på bildene blir helt greie, men til å være så lite er det god kvalitet. Kameraet er ca halvparten av strl til en Samsung galaxy S3. Sykt lite altså! Koster 1200,- kr. Fikk det i en blogg-konkurranse av Nikon så vet ikke hvor du kan kjøpe det. Men regner med at de har det på el-butikker. 

 

Når jeg tar antrekksbilder bruker jeg alltid stativet til venstre. Det har en makshøyde på ca 125cm, så det fungerer veldig greit til å ta antrekksbilder! Det koster 300,- kr og kan kjøpes HER.

Det lille stativet bruker jeg som regel alltid når jeg filmer inn sminkevideoer. Siden det passer til å stå på border. Husker ikke hvor det er fra, og heller ikke pris. Men man får tak i lignende på el-butikker.  

Sony a330
Dette kameraet har jeg hatt i 2,5 år. Kjøpte det for ca 4500,-  kr. Siden det er såpass lenge siden jeg kjøpte det er det dessverre ikke til salgs lenger. Men syns det er et veldig godt kamera, som tåler en støyt. Har mistet det uendelige ganger i bakken (hehe). Vet at Fotballfrue også har/har hatt likt kamera. Dette er kameraet jeg pleier å ta antrekksbilder med, i tillegg til andre ting. 

 

Bruker du noe av det samme utstyret?

 

FØLG MEG PÅ BLOGLOVIN   //  FØLG MEG PÅ FACEBOOK

41 kommentarer

Siste innlegg