1. Ahh.. Den er hard! må også pugge, men det er vanskelig når man ikke har lyst eller ork til å gjøre det! Har egentlig ikke særlig til pugge-tips når jeg sliter selv haha.

    2. Ett pugge-tips er å skriv ned stikkord på alt du leser! Det har hjulpet meg mye oppover årene! 🙂

    3. Hoff, hate lekser, prøver å finne en lekse jeg har som ligger på fronter, men er en rotet plass så sliter med å komme igang 😛

    4. Jeg setter på musikk (for det funker for meg, ikke for alle men for meg fuker det), finner meg et glass vann og noe litt godt å spise, og prøver bare å bli ferdig med det!

    5. Like bøker som meg :))) Men har der fått den nye utgaven i naturfag? Den vi har er kjempe dårlig, skjønner ingenting av den..

    6. det beste er jo om man interesserer seg for temaet, for da sitter det som oftest bedre. hvis ikke, noe jeg tviler på at du gjør siden det er naturfag, får du bare notere ned stikord underveis, og så prøve å huske hva du har lest ut fra stikkordene 🙂

    7. Vet hvordan du har det. Derfor er det greit å få gjort mye i helga….. men det blir til at jeg bare utsetter leksene i ukedagene, haha. Men tror jeg skal få gjort mye i morgen.
      Den pusen der er bare såååå søt! Hadde en slik en hos farfar. Hun var en liten katt, hun døde for snart et år siden. Savner Svartpus, originalt. I know. Men hun betydde mye for meg. En av de første dyrene jeg tok på, tror jeg, haha. Hun ble 13 år gammel. Gamle pusen ♥

    8. sett deg mål om du har f.eks. en stor prøve snart, om at du ikke skal f.eks. starte på en ny bok, kjøpe et blad, begynne å se på en ny serie osv. før prøven er overstått. Da er det ikke noe som frister deg, og du blir nesten nødt til å jobbe 🙂 Funker for meg i alle fall 🙂

    9. Det jeg pleier å gjøre er å spille ned alt jeg skal pugge til på taleopptak eller noe som jeg kan høre på når jeg f.eks går til butikken, sitter i bussen eller andre steder 🙂

    10. Du kan prøve disse, pleier å funke for meg!
      – FULLT FOKUS! Drit i alt annet. Skru av mobilen, lås døra , skru av pcen og tenk at du bare må få gjort det!
      – Sett deg et mål og en belønning. F.eks når jeg har øvd skikkelig på de fem sidene kan jeg få lov til å hente meg en kanelbolle eller litt sjokolade.
      – IKKE gi deg selv belønning i form avTV eller PC, da blir du bare distrahert!
      – Skriv ned alt! Les en side og tenk: hva har jeg lært, hva husker jeg og hva må jeg lære meg? Skriv stikkord eller lag tankekart til absolutt alt av små ubetydelige detaljer.
      – Sitt ett godt sted. Senga, sofaen eller lignende er digge steder å sitte.
      – Ha noe å drikke nærheten. Jeg blir ihvertfall alltid tørst når jeg pugger.
      Håper de kan hjelpe deg! Lykke til !

    11. Sorry, gjør nesten aldri lekser 🙁 eneste grunnen til at jeg får bra nok karakterer er fordi jeg husker nesten alt jeg har lest/hørt før! Og det er jo på en måte ikke bra, for da gjør jeg jo ikke mitt beste, kunne sikkert fått enda bedre om jeg hadde gjort en større innsats 😉 lykke til!

    12. Nå vet jeg ikke hvordan du liker og øve men jeg bruker alltid disse:
      -Gjøre oppgavene til kap.
      -Skrive notater til hele kap.
      -Og notere ord som er viktige
      Dette gjør i hvertfall jeg hver gang jeg øver til prøve:)
      Om det for eksempel er gloser du øver til så kan det være gøy og lage en sang av ordene, da blir det morsomt og lett å huske:)

    13. Stikkord, marker det viktige (dessverre kan man vel ikke gjøre det i vgs bøker, men på universitetet er det deilig å kunne markere i egne bøker!), sett deg delmål for hva du skal gjennom 🙂

    14. Dette her har ingen ting om spørsmålet ditt fra innlegget og gjøre, men samma det.
      Jeg digger bloggen din og jeg leser den hver dag. Jeg leste for en stund siden at du likte å spille innebandy, og da lurer jeg på om du gjør det enda?
      Hvis ja, hvor på banen spiller du og på hvilket lag?

    15. Jeg bleier og lese teksten (hvis det er en tekst da) også skrive ned nøkkelord elelr setninger fra vært avsnitt 😀 lykke til:D håpe på det beste for deg 😀

    16. Når jeg har en del lekser, men helst har lyst til andre ting. Son Internett og slikt(du skjønner sikkert). Så bare tenker jeg “Okei, legg den i dra deg nå og begynn”. 🙂 Da går det mye fortere 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg