Hvordan skjule extensions

Det er mange ganger jeg ser jenter som bruker extensions, men ikke vet hvordan man bruker de riktig. Enten så synes skjøtene, eller så er det fargeforskjell, eller så er lengdeforskjellen veldig synlig. Dette er de vanligste tingene som avslører om noen bruker extensions, eller ei. Jeg får ofte spørsmål av lesere om hvordan jeg får håret mitt til å se så ekte ut. Jeg har jo brukt extensions i 4 år, så jeg kan trygt si at jeg har lang erfaring med å bruke det. Derfor skal jeg gi dere noen av mine beste tips:

Gjerne del innlegget hvis du liker tipsene! 

Skjøter

– Hvis man har ganske tynt hår kan skjøtene til extensionet lett synes. Da er det viktig å bruke et type extension som passer ditt eget hår. Jeg har selv tynt hår, og har prøvd ut flere festemetoder: clips, micro ringer og tape. Min favoritt er tape hår. Da syns nesten ikke skjøtene i det hele tatt.

– Hvis skjøtene syns på “kronen” (altså toppen av hodet ditt) på hodet ditt kan du bruke en kam og tuppere litt rundt hårskillen din. Spray lett over til slutt så holder det hele dagen.

 

Farge

– Pass på at fargen matcher. Det er bedre at ditt eget hår er bittelitt mørkere enn extensionet enn lysere.

– OBS: Husk at det går ann å farge håret mørkere en gang, men aldri blek det! 


 

Kvalitet

– Når extensionet er slitt, må du kjøpe nytt. Det er mange som blir avslørt på dette punktet. Hvis extensionet ser ut som en slitt dott, kommer det til å synes veldig godt at det er fake. Og det finnes ikke pent!

– Pass på å alltid bruke balsam i endene. IKKE ved skjøtene, du håret lettere kan løsne. Bruk gjerne også morrocanoil så håret blir bløtere. Jo bløtere håret er, desto bedre blender det seg inn. 

 

Andre tips
– Alltid, og da mener jeg ALLTID ha med deg en hårbørste. Håret blender seg alltid mye lettere når det har blitt børstet. Og når man har gått ute i vær og vind ett par timer kan håret lett floke seg.

– Når man skal sette på extensions bør man alltid tynne ut sitt eget hår (med mindre du har sykt tynt hår fra før). Hvis håret ditt er veldig tykt kommer det til å bli et hakk der ditt eget hår slutter.

– Alltid ha lik tekstur på håret ditt og extensionet. Altså; Hvis du skal ha rett hår, MÅ alt håret være rett. 

 

Lengde

– Aldri la extensionet være mer enn dobbelt så langt som ditt eget hår. Dette kan du enkelt måle med et målebånd.

 

 

Andre råd om extensions finner du under kategorien “extensions”. 

 

Bruker du extensions?

30 kommentarer

Siste innlegg