Hvordan få lengre hår

Det enkleste og kjappeste for å få langt hår er å sette på extensions. Men hvis man ikke ønsker det, kan man følge disse rådene. Håret mitt har vokst ca 10-11 cm siden slutten av november. Og det er mye grunnet tipsene jeg nå skal gi dere. 

– Få vekk det slitte. Det er viktig å klippe håret sitt regelmessig så man får vekk det slitte. Før jeg klipte meg i november var håret mitt veldig slitt nederst, og det “spiste” seg oppover. 

– Unngå farging og bleking. Det beste er å ha originalfargen sin. Bleking er noe av det værste du kan gjøre mot håret ditt. Jeg vet om mange jenter som har mistet store mengder av håret sitt, når de har bleket det. Mange har også fått “sukkerspinn hår”. 

– Unngå varmebehandling. Krølling, retting og føning av håret er noe av det værste du kan gjøre mot håret. De fleste av oss gjør disse tingene hver dag, uten å tenke over hvor skadelig det er. Jeg pleier alltid å la håret mitt lufttørke så mye som mulig før jeg fikser det. På morgenen pleier jeg alltid å sminke meg før jeg fikser håret, da får håret litt ekstra tid på seg til å tørke. Hvis du absolutt skal varmebehandle håret ditt bør du alltid bruke en varmebeskyttende spray.

– Det er utrolig viktig å få i seg nok vitaminer. B-vitaminer er det som hjelper aller mest på hår, hud og negler. Men hvis du er som meg og ikke klarer å ta B – Vitamin pillene kan du ta Sanasol istedet. Jeg tar litt mer enn vanlig dose. Siden jeg ikke er barn. Da får du også i deg andre viktige vitaminer.

– Ikke børst håret ditt når det er vått. Da håret er vått er det mye lettere å rive ut hårstrå. Hår brekker også veldig lett siden det skjørt når det er vått.

– Bruk hårkur. En venninde av meg bruker hårkur annen hver gang hun vasker håret sitt. Hun retter det ut hver dag og hun har langt sunt hår. Jeg bruker det ca hver tredje hårvask. Anbefaler alle som utsetter håret sitt for skade å bruke hårkur hver 2.-3. vask. Bruk også en hårkur som ikke inneholder sillikon. Da denne type hårkur gjør håret ditt pent først, men etterpå kan du miste det. Det enkleste er å gå til en frisørsalong og spørre de hvordan hårkur som passer deg best. På frisørsalonger har de nesten aldri hårkurer som innholder sillikon.

– Sov med håret i flette hver natt. Da slipper håret å tugge seg opp. Husk å bruke en tykk strikk som ikke har metall på seg, siden metallet sliter på håret.

– Ikke vask håret hver dag. Dette her er jeg dårlig på. Jeg vasker nesten alltid håret hver dag. Men prøv å unngå å gjøre det. Du kan gjerne bruke en tørrshampo hvis håret begynner å bli fett.

Love Stina <3

46 kommentarer

Siste innlegg