Haters gonna hate

Leste for et par dager siden en blogg, der bloggeren skrev hvor stygt og flaut hun synes det å videoblogge er. Hun skrev også at familien hennes hadde skammet seg over henne hvis hun hadde videoblogget. Jeg har tidligere fått spørsmål om hvordan jeg klarer å videoblogge. Om jeg ikke synes at det er flaut. Jeg møter også på venner som har sett videobloggene mine, og som bare syns det er morsomt. 

Men fakta er at jeg syns det er gøy å videoblogge. Jeg ønsker at leserne mine skal bli kjent med meg. Og ikke bare med bilder av meg. Men også se hvordan jeg snakker, er og oppfører meg. Jeg får mye mer inntrykk av en person når personen videoblogger, enn når den ikke gjør det. Så det er mye av grunnen til at jeg videoblogger. I begynnelsen syntes jeg det var litt vanskelig å videoblogge. Siden man ikke alltid vet hvordan man skal starte og hva man skal si. 

Nå videoblogger jeg ganske variert, og jeg tror det hjelper veldig. Jeg har videoblogget om alt fra hårtips, spørsmålsrunder, sminke tutorials til hikken min. Foreldrene min har aldri “skammet” seg over at jeg driver på som blogger. De syns det er ganske morsomt  og litt spennende. Vennene mine er veldig varierte med hva de syns om blogging. Søsteren min har litt blandete følelser om bloggen min. Hun hjelper meg alltid mer enn gjerne med å ta bilder til bloggen. Men jeg tror at de på de som er på alderen hennes kanskje ikke er så “inn” i hele bloggverden. Så da er det litt vanskelig for de å forstå alt. 

For jeg tror at hvis en person (meg blandt annet) først kommer inn i “bloggverden” så vil man ikke ut igjen. Jeg kunne aldri stoppet å blogge i morgen. Det skal veldig mye til før jeg slutter å blogge og lese andres blogger. Jeg syns at blogging er såpass morsomt at det er noe jeg vil unne alle å begynne med. Men jeg tror at de som ikke er så “inn” i hele bloggverden kanskje misforstår hvordan bloggere er. De ser som regel kun videoer som enten er lagd på tull og som ender opp med å være utrolig fjortis eller innlegg som er lagd av dårlige bloggere. 

Det er så mange mennesker som sier “Herregud, hvorfor skal jeg lese om andres liv? Jeg har nok med mitt eget liv!”. Disse menneskene er som regel de som ikke har lest noen blogger. De snakker om ting de ikke har peiling på. Jeg tror at alle kan finne en blogg som passer sine egne interesser. For det finnes også andre bloggere der ute, som skriver om annet enn hverdagen sin.

Men tilbake til det jeg startet med. Skal jeg syns at det er flaut å blogge? Nei. Greit at jeg bretter ut om livet mitt, i det vide og det brede. Men det er også mye jeg ikke forteller om. Jeg syns heller ikke det er flaut når lesere kommer bort til meg og sier at de leser bloggen min. Det er bare utrolig søtt og koselig. Bottom line er; Jeg kommer ikke til å slutte å gjøre det jeg liker, fordi andre ikke liker det. Da kan man like så godt ta livet sitt. For det er alltid noen som kommer til å mislike det du holder på med, uansett hva det er. Og før man begynner å si til meg at jeg skal være flau for at jeg videoblogger, må man se seg godt i speilet, og se at man egentlig har mye å være flau over selv. 

 

♥ Hva syns du om blogging?

 

Love Stina <3

47 kommentarer
    1. Enig med deg! 😀
      Selv blogger jeg ikke så bra, mye eller ofte, men jeg liker det fordet – selvom jeg syns det er flaut med videoblogg :p
      Men jeg har jo ikke noe imot andre som videoblogger, det blir bare for teit å blande seg inn i hva andre gjør og kommentere det.
      Bra skrevet! 😀

    2. Fantastisk innlegg! Veldig enig i det du skriver. Jeg fikk endel motgang ang bloggen når jeg startet for noen år siden, men nå leser hele slekta og venner bloggen og maser om fler innlegg 😉

    3. Helt enig med deg!
      Er også enig i at det er selvfølgelig noen som kanskje ikke akkurat burde brette seg ut i en videoblogg, eller ihvertfall ikke på måten de gjør det på. Men det er alltid noen få som ødelegger for alle. Trist, men sant.
      Jeg synes du har en bra blogg, jeg. Er ikke så flink til å kommentere dessverre, men titter innom hver dag. Så stå på, og keep up the good work. Trives du med det og liker det du gjør, betyr det fint lite hva de negative besserwisserne mener 🙂

    4. Jeg synes det er gøy å blogge. Og særlig videoblogging, for jeg synes jeg lettere får frem det jeg vil når jeg snakker til et kamera 🙂

    5. Jeg syns det du skriver her er helt korrekt. Likte spesielt det siste, med at det alltid er noen som kommer til å ha en innvending i ett eller annet, men sånn er det bare. Hadde alle vært enige og like til sinns, ville aldri verden gått rundt! Personlig syns jeg blogging er utrolig moro. Jeg har aldri laget noen videoblogg, men jeg ser ikke på dette som noe negativt i det hele tatt. Videoblogger er, som du selv sier, utrolig bra for å bli enda bedre kjent med ansiktet bak bloggen! 🙂 Lykke til videre, jeg digger bloggen din og videoene dine, og kommer ikke til å slutte å lese, eller se!

    6. Kjempe bra skrevet! Jeg blogger selv og liker det veldig godt, men har aldri videoblogget, men elsker andre som gjør det! Det sier litt mer om hvem du er og hva du gjør enn et bilde gjør.
      Digger bloggen din 🙂

    7. Så bra innlegg!
      Eg blogga jo sjøl, og syns det er kjekt! Men når folk i klassen tar opp blogging som eit negativt tema, og ”dissa” det, då blir eg nesten litt flau, eller korleis eg skal forklare det..

    8. Kjempe bra skrevet! Elsker bloggen din! <3 Jeg elsker når folk videoblogger og det er ikke noe negativt med det! En blogg uten videoer kommer sjeldent på topplista:)
      Du skriver så ærlig og bra!! Stå på!

    9. Vet du hva? Dette innlegget var UTROLIG BRA SKREVET! Jeg tror ikke jeg har vært innpå bloggen din før, men dette var et rimelig godt førsteinntrykk. Jeg synes blogging er helt topp, og jeg synes det er kjekt å få tilbakemelding på ting jeg legger ut osv. Det er helt riktig det du skriver, dette med at de som ikke er “inn” i bloggverden vet helt hva den går ut på. Bloggverden er så utrolig utbredt, at man ikke kan si at man ikke liker den. Det er nesten som å si at man ikke liker mat. “Det finnes jo mer en bare en mattype da mann!” You go! 😀

    10. Ååååh Stina, elsker bare bloggen din såå mye! Leser HVER dag, har sett videoene dine opptil flere ganger uten å bli lei. Du inspirer meg såå mye, selv om det er 6 år mellom oss. Du er virkelig blitt et forbilde for meg, som viser meg at uansett hva, så kan man gjøre hva man vil, og ikke bry seg om hva andre sier, og det viste du spesielt her. Åååh elsker virkelig bloggen din, og deg som person. Skal aldri slutte å lese bloggen din. ALDRI slutt å blogge, da mister jeg inspirasjonen min.
      Takk for alt ♥

    11. Godt skrivd. Videoblogging er ikke noe for MEG, men for andre er det jo det. En skal nok ikke legge ut om alle deler av livet i en blogg, men blogging er jo mye mer enn bare “hverdagen”. Som tips om mote, hår, reise, skole/utdannelse, jobb etc etc. Jeg syns mange blogger er bra, men som med alt annent på nett; vær forsiktig! 😉

    12. Så sant så sant 🙂
      Jeg får litt kommentarer innimellom på at jeg blogger, fordi jeg er for gammel! Vel, jeg har litt “angst” mot å bli gammel, så hvis blogging er for “fjortiser” så skal jeg aldri slutte å blogge! He he..
      Fra spøk til banan. Noen kommenterer det faktisk, ikke på bloggen, men folk jeg kjenner. Men som jeg sier til dem; jeg blogger om det jeg liker å blogge om, for det meste Ulvisene mine med masse bilder. En sjeldent gang om jeg har kjøpt noe nytt (mer i det siste faktisk), en del om hverdagen min (stort sett om Ulvisene det også), og noen ganger om mer alvorlige temaer som opptar meg 😉
      Jeg tenker som så at de som ikke veit så godt hva blogging egentlig er mest sannsynlig kun har hørt om og kanskje sett disse “toppbloggerne” som kun handler om sminke og mote, mer eller mindre.
      Jeg blogger fordi jeg liker å skrive. Har alltid gjort det, og mer enn flere ganger blir innleggene alt for lange 😀 He he.. Så lenge man liker det man gjør så skal man ikke slutte for at andre ikke liker det- det har du helt rett i 🙂 Stå på du- jeg syns du har en bra blogg, som jeg leser en god del, selv om jeg ikke alltid legger igjen en kommentar 😉

    13. SÅ, enig i det siste. Alle kommer jo til og være imot deg på noe UANSETT. Og jeg leste en blogg igår der en jente hadde fått stygge tilbakemeldinger og sånt. Synes rett og slett det er idiotisk at folk skal skrive sånt. Kan de ikke bare ikke lese bloggen og heller droppe og skrive sånt. Så sykt unødvendig, noen personer blir faktisk lei seg av kommentarene.. 🙂 Så HELT enig med deg. Jeg vil ikke videoblogge med meg, og stemmen min helt enda. Er litt usikker, men jeg kommer til og starte etterhvert. Og når jeg får kamerastativ skal jeg begynne og ta bilder av meg selv også. FORTSETT MED DET DU GJØR 😀 Du er SUPER flink :))

    14. eg synest det er bra med blogging, men noen ganger føles det ut som at eg ikkje har bra innlegg og eg veit ikkje kordan man lager bra header og slike ting. Er ikkje så mangen som kommenterer ;S. Ka skal eg gjøre?? kan du gji meg tips

    15. Blogging er herlig, uansett hva andre sier! Jeg ga opp den andre bloggen min, først og fremst fordi jeg var under en periode der jeg var utrolig deprimert, og klarte ikke og se lyst på noen ting! Men nå er jeg tilbake igjen, med en helt ny blogg – og jeg elsker det 🙂

    16. Enig, får så mye mer inntrykk av en blogger om det er en video der:D
      Selv blogget jeg en periode, men jeg var “liten”(13) og nå i ettertid er det litt flaut å se bildene jeg la ut, trodde jeg var så kul:P
      Men jeg leser maange blogger, er gøy å lese og se bilder og bli inspirert!:D

    17. helt enig! det er alle videobloggene dine som gjør bloggen din litt spesiell og interessant å lese, det er på en måte en touchup slik at det ikke bare blir lesing og man får et lettere inntrykk av hvordan du er ;D
      Digger bloggen din!!

    18. Ett av dine beste innlegg!! Jeg er helt enig. Jeg elsker videobloggingen din og håper du ikke slutter med det. Før hadde jeg en blogg, som jeg hadde tenkt å videoblogge på men tørde aldri å legge ut videoene… Skulle lest dette før jeg stoppet å blogge. Jeg elsket å blogge, det var ikke derfor jeg stoppet, men jeg hadde så få lesere som ikke kommenterte men bare så på bloggen min at jeg ikke så vitsen i å blogge for kanskje 2 personer som leste bloggen min jevnlig. 😀

    19. dont care hva andre sier gjør det du selv mener er rett men midre de andre rundt deg menernoe sykt negavtift men gjør som du vil og du vil slev betale for det

    20. Jeg gikk inn på topplista på blogg.no også fant jeg bloggen din – helt tilfeldig. Så dette er første gang jeg leser bloggen din og jeg elsker den allerede! Som oftest må jeg lese en blogg lenge for at den skal gjøre inntrykk på meg, men dette var veldig bra skrevet 🙂
      Jeg har ikke helt turt å videoblogge ennå, men jeg må si at du begynner å overbevise meg 😉 Stå på! Helt utrolig at du ikke er på 1. plass på topp 100 lista. Du er bedre enn de som er øverst 😉

    21. Jeg syntes at det ser morro ut å videoblogge og jeg skal også begynne å gjøre dette mye mere ! 😀
      Og jeg vil gjerne bli venn med deg på blogg.no ! 🙂

    22. Jeg synes du er flink med videoblogg jeg! Du virker så smilende, glad og positiv, så jeg liker videoene dine!! Som du sier så blir man kjent med en person på en annen måte enn om man bare har tekst og bilder.. Hadde jeg vært tøff nok så hadde jeg videoblogget jeg også, men jeg synes det er skummelt, og jeg kan ingenting om redigering 😛 Men bare stå på! Du er kjempeflink med det du gjør! 🙂

    23. Jeg har videoblogget før, men det endte med at jeg sletta alle. Jeg hadde lagt det ut på youtube for å ta den inn på bloggen og den het ” god jul” så endte det med at en i klassen la det ut på facebook så alle sammen så det. Og jeg hver gang jeg får forbi en gutt sier han ” God jul’a” For å prøve å mobbe meg, så det endte med at jeg sletta alle videobloggene og har ikke lyst til å gjøre det mer i det hele tatt, har akkurat kjøpt nytt videokamera også. Men jeg klarer ikke det..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg