NOE Å TENKE PÅ..

Bildet sier sitt

 

♥ Enig?

 

Love Stina<3

30 kommentarer
    1. Jeg er HELT enig.. Får daglig høre at jeg er så altfor tynn, og at jeg burde legge på meg. Men hvorfor skal folk legge seg borti det når jeg verken er anorektisk eller bulimiker?! O

    2. Jeg mener nå at man skal være fornøyd med seg selv uansett hvordan man ser ut, fordi det er innsiden som teller. Men det går jo begge veier, er du for tynn, bør du legge på deg, og er du for tykk, bør du slanke deg, for din egen helse. Jeg personlig syns det er bedre med litt fett på kroppen, enn bare hud og bein. Men ja.

    3. Ja! Som jeg skulle ha skrevet det selv 🙂
      Jeg kan ikke påstå jeg elsker bein som står ut her og der, men jeg er slik å kan ikke gjøre noe med det.
      Måtte si ifra til søsteren min, som er litt mer kraftig bygd, at det sårer faktisk når hun går å maser om at jeg er for tynn. Jeg har aldri kommet til å sagt at hun er for tykk.
      Denne likte jeg (^^,)

    4. Jeg er delvis enig.
      Alle har rett til å føle seg vakre, men på grunn av at dagens skjønnhetsideal i mediene nesten bare inkluderer magre og tynne jenter, utvikler mange jenter spiseforstyrrelser. De går rundt og tenker at livet ikke er bra fordi de er for tjukke – selv om de er helt normalvektige.
      Det som er feil, er at skjønnhetsidealet bare gir rom for de som er tynne. Derfor er det naturligvis også lettere for dem som er det.
      Den dagen vi ser normalvektige og lubne jenter (i tillegg til tynne) på forsiden av blader, i hovedroller i storfilmer, på catwolken etc. Ja, da tror jeg det blir til at ALLE kan føle seg vakre.
      Men slik som det er i dag, blir det til at jenter som ikke er tynne får komplekser og begynner å hate seg selv.
      Og hva skjer med dem som hater seg selv? Jo, de begynner å kritisere andre. Angrep er det beste forsvar, vet du.
      Så jo, jeg er enig. Men jeg er ikke enig med at det bare burde være tynne jenter som sees på som vakre, som man får inntrykk av i mediene i dag.
      Uansett – til det blir slik: FØL DEG VAKKER UANSETT! Ikke la mediene bestemme hvem som er pen og hvem som er stygg.
      🙂

    5. Jeg er delvis enig, jeg også.
      En periode av livet mitt var jeg var ganske tynn, spiste mindre enn vanlig, men spiste når jeg var sulten. Har aldri følt meg penere eller bedre. Det har kanskje med at jeg verken er høy eller spesielt tynn naturlig.
      De som er tynne bør absolutt ikke være misfornøyd. Mange jenter ville dødd for å kunne spise hva de ville og fortsatt være tynne. Hører veldig ofte om jenter som vil bli tynnere, men veldig sjeldent om jenter som har ønske om å legge på seg. Så fra min side virker det bedre å høre “du er tynn” enn “du er feit”, selvom jeg har forståelse for de veldig tynne, at det sårer å høre. Men helt ærlig, tror jeg minst halvparten sier det i sjalusi.

    6. Jeg har former, og jeg elsker meg selv. Jeg har en venninne som er veldig slank og elsker henne også.
      Jeg hadde akkurat denne diskusjonen med en del venner.
      Jeg ser også av mange kommentarene at det framdeles skinner gjennom fordommer mot “tynne” jenter. “Joda, men foretrekker litt fett etc”.
      Man skal ta vare på den kroppen man fikk. Om man er tjukk så bør man slutte å gjemme seg bak “liker formene” mine. Man bør tenke over kosthold og trening. Om du trener en time hver dag, så utgjør det 2.4% av døgnet ditt. Du sover i ca 8 timer, sitter på arbeid/uni/skole i 6-7 og i soffan 1-3…. da er det ikke mye tid å sette bort til å holde seg i form.
      Det samme gjelder slanke jenter. Bevegelse og kosthold. Og å være stole av kroppene sine, og ikke føle at de må spise og spise for å legge på seg slik at formfulle medsøstre skal føle seg bedre. jeg vil påstå at mange slanke jenter har like mye komplekser som fyldige. Nå kategoriserer jeg, men slik er det nå en gang.
      Dette ble et langt innlegg og konklusjonen min er; Jeg er på mange måter enig med teksten på bilde, men også uenig. Hvorfor kan ikke jeg få kalle mine tynne medsøstre vakre og estetisk mens de kan kalle meg vakker og kvinnelig? (estetisk er etter min definisjon kvinnelig, men med mer vekt på “svane-skjønnhet”. I kvinnelig legger jeg de “myke egenskapene” som vi “lubne” jenter har ;))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg