12 Ting jeg vil gjøre i mars

Endelig er vi i mars! Nå starter offisielt våren. Her har det vært full vår i dag med 10+ grader i skyggen. Helt nydelig! Siden det er en ny måned, har jeg satt med ned og skrevet ned noen mål og planer for måneden. Her er de!

 

Starte frø:
– Jeg har så langt kun rukket å så noen få petunia frø, så jeg har mye igjen. Planen er å så tomater, kosmos, solsikker, erteblomster, mer petunia og Zinnia. Noe av det skal jeg starte direkte ute i drivhuset senere denne måneden, men mesteparten vil jeg starte asap. Skal lage et eget blogginnlegg der jeg viser hvordan man starter frø innendørs så dere kan få full tutorial. 

Blogge mye mer
– Nå går vi endelig mot lysere og mer inspirerende tider. Så denne måneden har jeg lyst til å legge inn et ekstra gir med bloggingen, og oppdatere mye mer. Det er jo så gøy å være igang med blogging igjen. Også er det så stas å se at så mange av dere titter innom, og enda koseligere med alle tilbakemeldinger jeg har fått fra dere💕

 

Kicke igang styrketrening
– Så langt i år har jeg hatt mest fokus på kardio for å komme i form igjen. Men nå vil jeg legge inn mer styrkeøkter så kan bygge litt muskler og styrke!

Ta frem vårklær
– Nå som våren virkelig kommer med stormskritt er det på tide å plukke frem vårplaggene. Jeg har jo masse klær på loftet, som jeg roterer utifra sesonger. Så nå skal vinterplaggene straks vekk, og vårklærne frem!

 

Starte Dahlia innendørs
– I fjor startet jeg opp alle Dahliaene mine 17 mars. De ble enorme innen de flyttet ut. Så i år skal jeg prøve å ha litt mer is i magen og holde meg til slutten av mars. Vi får se hvordan det går. Det klør som regel i de grønne fingrene mine såpass mye at jeg ikke klarer å vente, haha!

Fjerne resten av julelysene
– Hahaha. Gjett hvem som enda ikke har fjernet alle julelysene!? 🙈 Det er meg det! Jeg skrudde de av relativt tidlig i januar, men det har vært så mye snø og kaldt ute, så jeg har ikke hatt noe motivasjon til å ta ned alle. Jeg har fått fjernet en del, men det er fortsatt sykt mye igjen. Notat til meg selv: kanskje ikke like mye julelys neste år 😂

 

Dra mye mer på stranda
– Her i Sandefjord er jeg omringet av strender, og det gir mye så mye livsgnist å dra ned på stranda. Kjenne sanden under bena, høre bølgene skvulpe, kjenne lukten av saltvann og bare nyte. Var på stranda i dag, og det var så deilig!

Pynte opp med vårblomster ute
– Jeg gleder meg til det endelig er varmt nok ute til at jeg kan gå amok og kjøpe en haug stemorsblomster og pynte opp overalt!

 

Fortsette null sukker challenge
– Jeg har ikke spist sukker siden nyttår og jeg har ingen planer om å gjøre det med det første. Jeg har sykt cravings på sukker hver eneste dag, og har så lyst til å kjøre rett bort på butikken og kjøpe masse godteri. Men da ødelegger jeg streaken min, og da vet jeg at jeg kommer til å spise altfor usunt fremover. Jeg har så store problemer med å holde meg til kun godteri på lørdager, så for meg blir det heller totalforbud, haha. Men jeg har funnet en del andre sukkerfrie varianter som funker ganske bra!

Strikke masse
– Jeg har massevis av idéer til kule design jeg vil lage, og jeg gleder meg til å komme igang! Så det kommer massevis av oppskrifter fremover. PS: Husk at du kan se alle oppskrifter jeg allerede har lagt ut under kategorien “Strikkeoppskrifter”

 

Vaske ned veranda + drivhus + inngang:
– I går startet jeg på vårrengjøringen. Det var så utrolig deilig å komme igang med! Det er fortsatt en del som gjenstår, men nå er i alle fall 80kvm med veranda gjennomført!

Spise sunt 
– Jeg har allerede fått en skikkelig sunn og bra start på året. Det vil jeg fortsette med! Fremover har jeg lyst til å teste og eksperimentere rundt på kjøkkenet. Sunn mat kan jo være 100x bedre enn junkfood, det handler bare om å være litt kreativ! Skal dele mer oppskrifter med dere også, så gled dere til det!

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg