12 Ting jeg vil gjøre i desember!

Woho, nå er vi endelig i desember! Selv om vi pyntet for nesten 2 uker siden har vi ikke gått i julemodus enda. Så julemat, pepperkakespising, julefilmer og alt det koselige med julen har vi ventet med frem til nå.

Per Fredrik har vært på Dreamhack i helgen, og når han kommer hjem er det offisielt jul for oss, det blir koselig det! I desember har jeg så mange ting jeg vil gjøre, og her er 12 av de!

 

Julemarked i Oslo – Nå er det julemarked i Oslo, så denne uka skal Per Fredrik og jeg til Oslo og oppleve det. Det er så mange spennende og koselige boder å titte i, også er det bare helt magisk julestemning der. Etterpå skal vi på en restaurant som vi fant via et vennepar av oss, som ser så spennende ut!

 

Spise julemat – Vi elsker julemat. I fjor spiste vi seriøst julemat hver eneste dag til middag. Medisterkaker, ertestuing, kalkun, rødkål, brun saus med masse tyttebær og brunost, rosenkål og reinsdyr er noen av favoritt tingene våre! Har til og med kjøpt juleservise i år som vi skal bruke til middag. Hehe!

 

Julebord – Denne måneden skal jeg på både julebord med jentene fra Drammen og vi skal på julebord i Tønsberg med vennene våre fra Sandefjord / Tønsberg. Det blir gøy!

Feire julaften 3x – I år skal julaften virkelig feires, og det i hele 3 omganger med all familie!

 

Kristiansand – Jeg har en venninne som har flyttet til Kristiansand, så midt i juletiden skal jeg dra ned og besøke henne. Vi skal titte rundt på alt som gir julestemning i byen og kose oss skikkelig!

 

Se julefilmer – Vi ser en julefilm hver eneste dag frem til jula er over, og i år er intet unntak. Vi har allerede laget en liste med alle filmene vi skal se!

Reunion – I romjula skal jeg på reunion med de jeg gikk på ungdomsskolen med. Uæh, det blir både gøy også er det litt skummelt og. Det er jo folk jeg ikke har sett på over 10 år (!!!). Yes, jeg har blitt så gammel at det er 10 år siden jeg gikk ut av ungdomsskolen. Haha.

 

Gå på ski – Nå har det allerede kommet en del snø, og jeg har et skiannlegg i nærheten som pumper ut ekstra snø. Så nå er det ikke lenge igjen til skiløypene åpner! Gjett om jeg gleder meg! Ingenting slå en skitur med kakao, pepperkaker og appelsiner i sekken!

Feire nyttårsaften på The Thief – I år skal vi feire nyttårsaften på The Thief. Det har vi gjort en gang tidligere, og det er så koselig! Vi skal spise en deilig 5 retters og se på rakettene fra takterrassen. Chloe skal være med så vi vet at hun har det bra. Hun var med sist og da stakk vi innom hotellrommet flere ganger i løpet av kvelden og hun koste seg så mye!

 

Dameparty – I romjula kommer kusinen min som bor utenfor København hjem en tur, og vi skal feire bursdagen hennes. Så da skal alle damene i familien samles hos tante for å feire henne. Det blir så koselig å se henne igjen! Føler det går altfor lang tid mellom hver gang vi sees!

Pakkekalender – Per Fredrik og jeg har alltid pakkekalender for hverandre, og i år er intet unntak. Siden han kommer hjem fra Dreamhack i dag så skal vi starte i dag. Til og med Chloe har egen kalender med godteri, gjett om hun gleder seg!

 

Bake – I år skal det virkelig bakes! Jeg har så mange spennende og gode ting jeg vil bake, og det blir så gøy!

 

Hva gleder du deg til å gjøre i desember?

❄️☃️❄️ 

5 kommentarer
    1. Åhhhh, julemat!!! Gleder meg masse til det! 😀 Og tid med familien, koselige julefilmer, 3 nötter til Askepott, masse julegodis, pepperkaker, kolakaker, julegröt….. Åhhhh, gleder meg så sykt mye!!! 😀 Klem! <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg