12 Ting jeg skal gjøre i november

Phew, tenk at vi endelig er i november. Altså, 2020 har føltes ut som en evighet, og jeg kjenner at jeg er glad for at det kun er to måneder igjen av året. Jeg håper og tror at de siste to månedene av året blir helt magiske, fylt med juleglede og kjærlighet, og forhåpentligvis et håp om at en vaksine snart skal komme til Norge!

Jeg har i alle fall tenkt til å gjøre alt jeg kan for å gjøre både november og desember helt magisk og nydelig. I år skal vi starte julen enda litt tidligere enn vi vanligvis gjør, så i november skal jeg:

Handle julegaver – Jeg har lyst til å få unnagjort alle julegavene i løpet av november. Da trenger jeg ikke å stresse eller tenke på det i det hele tatt i desember, og jeg kan bare kose meg med gavehandelen.

 

Geilo – I midten av november skal vi opp til Geilo på weekendtur. Vi håper det har kommet litt snø innen vi skal dit. Det hadde jo vært helt magisk med snø! Håper vi kanskje får stått litt på ski / snowboard også. På Geilo skal vi starte julen, så jeg håper det er pyntet opp med julepynt i gatene og at vi får litt julestemning!

Pynte huset inne – Så fort vi kommer hjem fra Geilo skal vi ta ned all julepynten fra loftet, og pynte opp hele huset. Da er det opp med de tre forskjellige juletrærne våre, og alle skal pyntes. Vi pynter til og med på badet, haha! Gleder meg!

 

Pynte huset ute – Jeg er litt usikker på om jeg skal pynte huset ute rett før vi drar til Geilo, eller om jeg skal vente til vi kommer hjem. Det hadde jo vært veldig gøy å pynte helt ferdig, men vente med å tenne lysene. Og så fort vi kommer hjem fra Geilo, tenner vi lysene ute og går inn i full julemodus! Tror nok det blir sånn, høres i alle fall mest julemagisk ut, hehe!

 

Pakkekalender – Hvert år lager Per Fredrik og jeg pakkekalender til hverandre. Det er så koselig! Chloe pleier vanligvis å ha en vanlig advenskalender, men i fjor fikk hun også pakkekalender, og det er jo så koselig! Så i år skal alle ha pakkekalendere. Hver morgen står vi opp og pakker opp gavene sammen, og det er så utrolig koselig!

Black week – I slutten av november er det både black week, black friday, black weekend, cyber monday og alt som er. Så i år skal jeg gå all in, og lage masse gøy under hele uken for dere her på bloggen!

 

Juleblogginnlegg – Fremover kommer jeg til å dele masse julestemning her på bloggen. Jeg har allerede planlagt drøssevis med blogginnlegg med oppskrifter på julemat og julegodis, jule DIY prosjekter, morsomme julelister #ListeStina, julepynt, og mye mer! Jeg elsker å gå all in på julen, og bloggen skal virkelig lyse av jul i år!

 

Julemusikk – Jeg elsker å høre på julemusikk, og det gjør at jeg alltid blir i så godt humør. Jeg har allerede hørt litt på julemusikk, men nå som Halloween er over, lar jeg meg selv få lov til å gå i enda mer julehumør, og da blir det julemusikk hele tiden, hehe!

Fortsette treningen – Nå som det er enda mørkere ute, nå blir det hele 5 minutter mørkere hver dag. Så da er det ekstra viktig for meg å trene mye. Det gir meg så mye endorfiner, og hjelper meg å holde meg unna “høst/vinterdepresjonen” som de kaller det. Jeg har jo slitt mye med sterke depresjoner og angst, og da kan mørketid trigge depresjon. Så da er det viktig å holde seg i aktivitet og heller være føre var.

 

Nye solen – Oktober har virkelig vært en grå og regntung måned. Føler vi har hatt typ tre dager uten regn. Så i november krysser jeg fingrene for at det blir mye mer sol. De dagene det kommer sol skal jeg i alle fall virkelig nyte den, og komme meg masse ut på turer og ut i hagen!

Lese bøker – Mørketid er jo veldig innetid, og da er det perfekt å lese bøker. Jeg har en del bøker i bokhylla som jeg enda ikke har fått lest, så de skal jeg kose meg i måneden som kommer!

 

Header på bloggen – Nå er det virkelig på tide med en ny header på bloggen. Så i løpet av november skal jeg prøve å få tatt bilder til en ny. Håper det kommer litt snø så det blir skikkelig julestemning på headeren. Det hadde vært helt magisk!

 

6 kommentarer
    1. Det hørtes ut som en super førjulstid:) Gleder meg til mange inspirerende innlegg fra deg, som vanlig <3 Kan du skrive litt mer om depresjon/angst, hvordan det fortoner seg, og hva du har gjort for å komme ut av det? Det fins jo mange generelle råd, men det er noe annet å få det fra noen som har opplevd det selv.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg