12 Ting jeg skal gjøre i desember

Pakkekalender – Vi har tradisjon om at vi alltid har pakkekalender til hverandre. Til og med Chloe har kalender. I år har hun hele tre stk, hehe! Det er så koselig å åpne pakkene hver morgen sammen. Blir så koselig start på dagen!

 

Feire nyttårsaften på The Thief i Oslo – I år er planen å feire nyttårsaften på The Thief. Det har vi gjort de siste årene, og det er en utrolig fin måte å feire nyttårsaften på. 5 rettersmiddag og se på rakettene fra takterassen. Helt magisk! Så krysser fingrene for at vi får feiret slik i år også!

Julemarked i Oslo – Hvert år drar vi til Oslo på julemarkedet. I år er jeg litt usikker på hvordan vi skal få gjort det med tanke på korona. Er sikkert smart å dra på en dag ikke så mange er der, og gjerne på et tidspunkt der flest mulig er på jobb. Også være supernøye med avstand og antibac. Vil gjøre alt riktig, hehe! Elsker det julemarkedet så det er et must for meg å dra dit!

 

Julekort – I dag fikk vi tatt bildet til julekortet, så nå må vi få dratt til et sted der vi kan få printet ut en haug med julekort, så vi kan sende til alle venner og familie. Det er så utrolig koselig å sende julekort! Vi gjør dette hvert år, og det er en av våre tradisjoner. Også er det jo så koselig å få julekort tilbake! Har en egen plass på kjøkkenet der vi alltid henger opp julekort!

Bake – Jeg har allerede bakt en del, men i desember har jeg lyst til å lage noen sukkerfrie pepperkaker. Har søkt litt rundt etter gode oppskrifter, og skal prøve meg litt frem på kjøkkenet. Elsker å kose meg i julen, og selv om man ikke trenger å være sukkerfri er jo det en fin bonus!

 

Lage pepperkakehus – I år har jeg store planer for årets pepperkakehus. Skal ikke røpe noe enda, men kan bare si det sånn; det blir annerledes, nytt og spennende!

Feire julaften – I år skal vi feire julaften med min familie. Så da blir det foreldrene mine og noen flere. Det blir superkoselig! Gleder meg alltid så mye til julaften. Helt siden Per Fredrik og jeg bare hadde vært sammen i tre måneder begynte vi å feire jul sammen. Så for oss har vi alltid feiret sammen, også har vi som regel feiret julaften på lille julaften med den ene familien, og på julaften med den andre, også annethvert år sånn. Veldig smart måte å gjøre det på!

 

Handle ferdig gaver – Jeg har rukket å bli ferdig med en del gaver, men jeg har fortsatt mange igjen. Men det er jo litt av kosen med desember også. Elsker å ta meg god tid til å handle og pakke inn skikkelig fint!

Se på julefilmer – Vi har en tradisjon om at vi ser på en ny julefilm hver kveld i hele desember. Det er så utrolig koselig! Så hver kveld skal vi se en sammen, også liker jeg å se på julefilmer mens jeg jobber eller holder på med baking. Ekstra julekos!

 

Julemusikk – Jeg tuller ikke når jeg sier at jeg har hørt på julemusikk siden oktober.. Så jeg skal i alle fall ikke slutte nå, hehe! Julemusikk er jo så mye av kosen, og jeg merker at jeg får en helt annerledes ro i sjelen når jeg hører på koselig julemusikk. Har forresten en spilleliste dere kan sjekke ut HER med all min favoritt julemusikk!

Spise risgrøt og julemat – Per Fredrik og jeg elsker å spise julemat, og vi koser oss i hele førjulstiden med masse digg julemat. Medisterkaker, ertestuing, kålrotstappe, gulrøtter, rosenkål og peppersaus med brunost, blåbær og ripsgele. Mmmm. Så utrolig godt! Også er jeg en sucker for risgrøt, så det blir det masse av til lunsj i desember, hehe!

 

Vinkveld med venninner – Neste helg skal jeg på vinkveld med et par venninner. Det blir så koselig! Elsker sånne jentekvelder der man er noen få, drikker vin og skravler. Også er det jo perfekt ting å gjøre midt oppi pandemien, for man er bare noen få og da er det null stress å holde god avstand, hehe!

7 kommentarer

Siste innlegg