12 Ting jeg elsker med høsten

Nå er høsten her, og jeg er nok ikke den eneste som savner sommeren. Før pleide jeg å gå helt i kjelleren når høsten kom. Da var det ingenting gøy før neste sommer. Nå derimot har jeg lært meg å elske alle årstider, og for å hjelpe deg å like høsten litt mer, vil jeg fortelle deg 12 ting jeg elsker med høsten!

Chunky knits – Er det noe diggere enn å ta på seg en skikkelig chunky strikkegenser? Spesielt når det regner og er kaldt ute. Ah, elsker strikkegensere! Morsomt å tenke på at jeg hatet det før. Men nå er jeg helt in love!

 

Kakao / Chai latte – Når du kommer hjem fra en tur ute i duskregn og kald vind, er det så deilig å lage en stor kopp med kakao med mini marshmallows eller en chai latte. Mmmm.

 

Telys – Mørketiden er tiden for telys. Handle inn masse telys og lag full lysmesse hver eneste kveld. Det gjør mørketiden så mye mer koselig! Ha gjerne noen dufter som er perfekt for høstsesongen. Hørte jeg pumpkin spice?

Pumpkin spice everything – Apropo pumpkin spice. Høsten er virkelig tiden for pumpkin spice, og hva er vel bedre med en pumpkin spice latte, pumpkin candle, pumpkin spice pai, pannekaker med pumpkin spice? Altså. You name it! I Love it!

 

Høstfargene – Å gå i skogen om høsten er helt magisk. Når løvene blir oransje er det så lekkert ute!

 

Solsikker – Jeg har hatt solsikker i hagen mesteparten av sommeren, mens det er noe med høst og solsikker som bare passer så godt sammen. Elsker å pynte opp inne i stua med solsikker!

 

Høstklær – Nå som det er litt kaldere går det endelig ann å bruke litt mer layered klær, og man kan faktisk vise litt mer klesstil. Jeg elsker å gå i kjoler om sommeren, men det blir fort vekk at jeg bare tar på meg det som er mest avkjølende. Om høsten derimot er det så mye lekker mote! Knee high boots, oransje plagg, strikkegensere, osv. Love it!

 

Crispy air – Den crispy luften som er på høsten er virkelig helt magisk. Jeg elsker å gå på turer i skogen om høsten og bare puste inn den deilige luften! Ah!

Kos – Det er så koselig å legge seg under pleddet inne, og se på at det regner ute. Om sommeren får jeg fort dårlig samvittighet om jeg ikke er ute når det er fint vær, men om høsten er det jo ofte regn, og da kan jeg endelig slappe av inne med god samvittighet, hehe!

 

Fyre i peisen – Det er så deilig å fyre i peisen når det er kaldt ute. Legge seg på et pledd med masse puter foran peisen og lese bøker. Husker søsteren min og jeg alltid pleide å legge oss foran peisen hos foreldrene våre, på hvert vårt pledd og skravle mens mamma rusla rundt på kjøkkenet og lagde mat. Så koselig!

Høstmat – Altså, høstmat er så digg! Endelig orker man å faktisk spise varm mat. Det frister ikke akkurat særlig om sommeren. Mine favoritt høstmat retter er; grønnsakssuppe, reinsdyr, pinnebrød, lapskaus og and. Mmm!

 

Julen rett rundt hjørne – Nå er det ikke sååå lenge igjen til jul. Selv pynter jeg hele huset med juletre og alt innen 20 november. Før den tid må jeg jo planlegge alt med julen: hvordan jeg skal pynte, hva jeg skal gjøre, julegaver, osv. Snik deg inn i litt julestemning.

 

Følg meg på sosiale medier:

Instagram@stinablogg
Instagram@stinablogghage
Snapchat@stinablogg

2 kommentarer
    1. Thank you for these positive thoughts! For me the autumn seems to be like a terminal phase before death (f**king winter). And this summer was one without any real travelling (only inside Finland and the summer weathers we have are mostly crap). But I try to keep my spirits up! Deep depression is the last thing we need these strange times!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg