112 Nødtelefonen ble ringt!

I går skjedde to veldig rare ting. Det hele startet når jeg skulle sjekke ut fra hotellet. Jeg pakket sammen tingene mine og skulle finne frem solbrillene for å ha de på meg. Jeg fant brillene mine fra Rayban, men det var de fra Gucci jeg ville bruke. Så jeg flyttet Rayban brillene mine ut av den beige mappen og ned i kofferten, og begynte å lete etter Gucci brillene mine.

Jeg lette overalt på hele rommet, og sjekket solbrillemappen (som Rayban brillene hadde ligget i) sikkert 10 ganger. Jeg fant virkelig ikke brillene noe sted. Etter 20 min hadde jeg endevendt hele rommet. Jeg sjekket inne i safen (selv om jeg ikke hadde brukt den), inni lakenet på dyna, under alle stoler og ja; OVERALT. Det var 15 min siden jeg skulle ha sjekket ut, så jeg begynte mildt sagt å bli ganske stressa. Hadde jeg mistet de noe sted?

Jeg hadde et klart minne om at jeg hadde slengt de fra meg på senga før jeg dro ut, men etter å ha endevendt senga var det tydelig at de ikke var der lengre. Til slutt måtte jeg sende mld til Per Fredrik og spørre han hva jeg skulle gjøre. Hadde jo ikke akkurat lyst til å bare gi opp heller. Men til slutt tenkte jeg bare “fuck it, nå orker jeg ikke lete lengre”. Så jeg slengte den beige solbrillemappen oppi veska mi, og det var da jeg kjente det. Brillene var i solbrillemappa! Altså. Hvordan er det mulig? Jeg hadde jo sjekket den 10 ganger, og til og med tatt ut Rayban brillene fra den mappa.

Jeg ble så satt ut, og jeg skjønner fortsatt ikke hva som hadde skjedd. Spøker det på Grand hotell eller hva skjer? Haha.

 

Til slutt fikk jeg endelig sjekket ut og lagt alle tingene mine i bilen. Så var det tid for litt shopping før jeg skulle møte en venninne. Da jeg stod på Kicks hørte jeg plutselig telefonen min ringe fra vesken. Jeg rakk akkurat ikke å ta telefonen, før det kom opp beskjed om at mine nødkontakter har blitt varslet. “WTF?”

Hvorfor er mine nødkontakter kontaktet? Telefonen min hadde bare ligget stille i vesken min. Jeg ble superstressa, og telefonen min gikk helt i klikk. Jeg prøvde å restarte den flere ganger, og til slutt fikk jeg den endelig på igjen. Da fikk jeg se at telefonen min hadde jeg sendt nødmelding til både moren min og Per Fredrik. Jeg ringte opp søsteren min med en gang, siden hun hadde ringt meg sist. Hun var superstressa, og sa at mamma hadde ringt henne hysterisk. Jeg fikk forklart at det heldigvis ikke var noe galt, og at det bare var telefonen min som hadde klikka. Til slutt fikk jeg ringt Per Fredrik, stakkar han var så stresset! Han hadde ringt fetteren sin som jobber i Oslo sentrum, og sendt han bort til der jeg var.

Altså, jeg skjønner virkelig ikke hva som skjer med telefonen min. Den hadde til og med ringt 112! Altså, det er faktisk ikke greit at en iPhone plutselig gjør sånn. Tenk så stressa alle sammen ble! Det er jo supert at det finnes en slik funksjon, hvis det faktisk hadde vært noe galt. Men i dette tilfellet ble det jo bare krise! Er det noen av dere som har opplevd lignende med iPhone?

Etter mye om og men fikk jeg roet ned alle involverte og jeg fikk fortsatt shoppingen. Haha, ikke bare-bare å dra på shopping si! Skulle tro et spøkelse virkelig fulgte meg i går og fant på litt av hvert..! Fant i alle fall masse fint på shoppingen da. Som jeg skal vise dere etterpå!

Etter shoppingen dro jeg en tur på Olivia med Maria Kassandra. Hun er en superherlig venninne fra Oslo, som jeg har kjent i åresvis. Dere har sikkert sett henne her på bloggen / eller på Bloggerne før. Vi fikk i alle fall skravlet masse og catchet up! Så koselig!

Ah, så deilig det har vært med litt Oslo-tid. Selv om jeg kjenner at det er veldig deilig å være hjemme igjen sammen med Per Fredrik. Savnet han fryktelig mye mens jeg var borte!

 

6 kommentarer
    1. Kan skjønne Per Fredrik og familien din ble redde for deg! Men så merkelig at Iphonen hadde gjort det av seg selv, kanskje noe i veska har klart å komt borti og trykt på? Skal godt gjøres da men er ikke helt umulig faktisk. 😛

    2. Nødnummer blir automatisk ringt om du trykker på på-knappen 5 ganger, kan være telefonen har vært borti noe i veska di🙂 skjedd med meg at jeg nesten ringte, var sånn jeg fant det ut😅

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg