5 Beauty hacks

Gammel barberhøvel – Ikke kast gamle barberhøvler. Bruk de heller til å fjerne nupper på klesplagg.

 

Solbrent? – Fordel aloe vera gele utover i et brett til isbiter. Frys det ned, og bruk aloe vera isbitene når du er solbrent. Det roer ned den solbrente huden skikkelig bra.

I bilen – I bilen bør du alltid ha disse tingene; ekstra leppestift, ekstra pudder og sminkefjernerservietter. Da kan du gjøre en touch up på sminken, og du kan fjerne den dersom du skal sole deg eller på trening.

 

Solkrem i solarium – Når du skal ta solarium bør du alltid bruke spf 20 eller 30 i ansiktet, på halsen og på brystet. Dette er steder som blir mest eksponert mot solen igjennom livet, og er der det er skjørest hud og der aldring syns mest.

Krøllet håret? – Når du nettopp har krøllet håret er det viktig at du venter til det er helt kaldt før du eventuelt børster igjennom det, eller begynner å style det. Krøllene må sette seg ordentlig, og det gjør de ikke før de er kalde. Dersom du børster håret mens det fortsatt er varmt kan du ende opp med krøller som holder i 5 min, og hår som blir skikkelig brusete.

8 kommentarer
    1. På det punktet om solkrem i solarium er det verdt og nevne at det er snakk om solkrem som er tilpasset bruk i solarium. Ettersom det er farlig med vanlig solkrem.

      1. hvor har du lest at det er farlig med vanlig solkrem? Har googlet mye rundt om det, men fant bare at folk frarådet så folk ikke skulle ta ekstra lang solariumstid 🙂

    2. Hei!
      Liker egentlig godt bloggen din, men savner mer hverdagslige og personlige innlegg. Du deler 5, 7 eller 10 tips nesten hver eneste dag med ulike temaer. Lite personlig og lite spennende. Opplever også at du repeterer deg selv mye. Tips er helt supert, men hva med heller «ukens tips»?. Kjør på med litt hverdagslige innlegg. Ikke alle bilder trengs og knipses med kamerastativ og full glam! Flott er du uansett 😀

    3. Hei 🙂 Helt enig med Anniken. Savner hverdagslige innlegg. Disse tipsene føler jeg at jeg har lest 100 ganger før.

    4. Jeg er også enig med Anniken! Jeg digger deg Stina, jeg er fast leser og syns du har en kjempefin blogg 🙂 Men er veldig lei av disse listene tbh. Er kjempekjekt med beauty hacks og funfacts altså, men jeg savner mer hverdagslige og personlige innlegg.

      Ønsker deg god bedring med hjernerystelsen forresten, ha en super dag fina! <3

    5. Jeg mener ikke å være frekk, men om du skal nevne solarium kan du også nevne farene det kommer med og faktunet at det virkelig ikke er bra for deg. Jeg personlig mener du ikke burde “promotere” noe så farlig utifra at du hat yngre lesere

      1. forstår godt at du sier det, og det er jeg enig i at jeg burde skrevet. Men tror (og håper) de fleste er veldig bevisste innen nå i 2019 på hvor skadelig solarium kan være.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg