1000 blomster i hagen og ferdigplen!

De siste dagene har jeg holdt på som en gal i hagen for å plante alle blomstene ferdig, før ferdigplenen skulle legges. Jeg overdriver ikke når jeg sier at jeg har plantet ut 1000 blomster i hagen og på verandaen. Heeeeelt sjukt å tenke på. Haha! Så det har vært litt av en jobb, men herregud så fint det har blitt nå!

I går kveld stod det plutselig to svære paller midt i hagen med ferdigplen, og i dag tidlig kom gartenerne for å legge plenen. Nå er det plen over hele hagen der det skal være plen. Det er så deilig å se ut på hagen fra kjøkkenvinduet, og faktisk se en hage med blomster og grønn gressplen. I over et år har vi bare sett en jordhaug der, og hele hagen har vært en byggeplass. Så det føles ubeskrivelig deilig at vi endelig faktisk har en hage!

Det er fortsatt en god del prosjekter som gjenstår, som skal gjøres i løpet av sommeren. Men nå er den største delen tatt, og det føles helt sinnsykt digg ut!

Nå har snapchat åpnet så man kan sende inn meldinger der, og da jeg i dag tidlig la ut snap der jeg viste at ferdigplenen holdt på å legges, var det noen som lurte på hvorfor vi ikke gjør det selv, siden jeg er så glad i å holde på i hagen. Jeg ser jo den.

Men jeg er bare 27 år og har ikke sååå peiling på alt med hage enda, og det er litt av en jobb å planere ut og rette hele hagen, og legge plenen så den blir helt perfekt. Den kan helt sikkert gjøres selv, men enkelte ting er best å la profesjonelle ta seg av.

Dere kan jo få en liten smakebit på hvordan hagen har blitt! Har lyst til å lage en del blogginnlegg der jeg viser dere nøye hvordan hver plass i hagen har blitt, så dere kan se alt skikkelig, også blir det til slutt en full hagetour der jeg viser hele hagen skikkelig godt, inkludert verandaen.

Den plassen på bildet over, der det bare er jord, har jeg store planer, som jeg vil holde hemmelig litt lengre!

Ah, kan virkelig ikke få sagt hvor deilig det kjennes å være et steg nærmere en ferdig hage som vi endelig kan bruke, som har både privatliv og mye større plass. Det er deilig!

10 kommentarer
    1. WOW! Så fint det blir!!! Fy søren som du har stått på, Stina! Skjønner godt at dere ville ha proffe til å legge plen og den delen av jobben. Noe jobb kan man jo sette bort vel… Syns dere er dyktig jeg! Blir gøy å se mer! 😀 Klem! <3

    2. Hei, Hagen ser kjempe bra ut! Har planer å gjøre noe lignende med Hagen min, hvor mye har alt kostet til sammen cirka? Hadde vært hjelpsomt å vite🥰

    3. Bare et lite ps. Nå har det begynt med vanningsrestriksjoner i Sandefjord. Det står når du har vanningsdag på kommunens sider. Det er ikke lov å bruke spreder på plen…

    4. Herlighet for en jobb du har lagt bak deg! Så fint at belønningen ble så fin, kjempe fin hage 😊 Skjønner også veldig godt at du fikk noen til å legge ferdig plenen for dere. Nå kan sommeren bare komme hehe. Kos dere med ny hage 🌸🐞🦋

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg