10 Ting som ødelegger livet ditt

Jeg er en person har slitt med både angst og depresjoner. I 2,5 år prøvde jeg alt mulig forskjellig av psykologer, medisiner og behandlinger for å bli frisk. På denne tiden lærte jeg at det var visse ting som trigget og forverret psyken min, og som på en generell basis gjorde livet vanskeligere.

Jeg vet jo at det er mange der ute som sliter med mye av det samme, så derfor tenkte jeg å snakke om 10 ting som ødelegger livet til de aller fleste, og kanskje du kan ta noe lærdom fra det 💕

Rotete hjem = rotete hode. Har man det kaotisk hjemme blir det som regel kaotisk i hodet. Jeg sier ikke at man må ha det 100% plettfritt hele tiden. Men bare legg merke til hvor mye bedre du føler deg når huset ditt er ryddig og rent.

 

Toxic mennesker – Har du mennesker i din indre sirkel som ikke behandler deg bra? Som kommer med små stygge stikk, eller generelt får deg til å føle deg dritt? Da bør du ta en alvorsprat med de. I de fleste tilfeller har de ikke selv sett hvordan de oppfører seg mot deg, og skjønner at de må ta tak.

Usunn mat – Spiser du masse usunn mat føler man ser som regel ganske dritt. Det gjør at man får null energi og man orker ingenting, som igjen gjør at man føler seg enda verre.

Ikke trene / være aktiv – Når du trener produserer kroppen endorfiner som er et lykkehormon. En av tingene som jeg gjorde for å bli frisk fra depresjon var å gå minst en time på tredemølla hver dag. Det er sykt hvor bra det faktisk fungerte. Jeg merker fort hvis jeg har slurvet med trening en stund, da blir humøret så dårlig!

Rot i økonomi – Dersom du har masse kredittlån, null bufferkonto eller generelt bare kaos i økonomien, kan det være ting som gjør at du får et høyere stressnivå. Gå igjennom kontoene dine, og sett opp et skikkelig budsjett så du ser hva du har å rutte med, og får orden i økonomien.

 

Jobbe med noe man hater – Man bruker generelt 40 timer hver uke på jobben sin. Da er det viktig å jobbe med noe man faktisk liker. Hvis du er en person som hele tiden klager over at du hater jobben din; gjør noe med det!

Feil partner – Å velge partner i livet er en av de viktigste valgene man tar. Det er så viktig å være sammen med noen som behandler deg bra, støtter deg og bygger deg opp, og som du kan ha det gøy sammen med, og som du også har det bra med. Det er så fort gjort å gå på akkord med seg selv og godta ting man vanligvis aldri ville godtatt, fordi det er så mye følelser innblandet.

Bekymrer deg for alt – Det er lettere sagt enn gjort, men herregud så viktig det er. Hvis man bekymrer seg for alt opplever man vonde følelser for noe  mye mer enn hva man trenger. Som regel skjer aldri det man bekymrer seg for, og dersom det faktisk skjer er det sjeldent at det å bekymre seg for det har hjulpet.

Tro at noen andre skal “redde” dag aka fikse dine problemer – De aller fleste har nok med sine egne problemer og sine egne liv. Det er dessverre ingen som kommer for å fikse opp i dine problemer. En venn kan kanskje dra deg med på trening noen ganger. Men det er fortsatt du som må gjennomføre treningsøkten og spise sunt. Det er det dessverre ingen som kan gjøre for deg.

Ikke løse opp i fortidsproblemer – Dersom du har opplevd mye vondt i fortiden er det viktig å bearbeide dette. Snakk med en venn, forelder eller psykolog. Få pratet ut ordentlig om det, og jobb igjennom det.

 

Håper dette innlegget hjalp deg til å få opp øynene på ting du kan fikse i ditt liv, så du kan få det bedre 💕

2 kommentarer
    1. helt sant, alt dette fant jeg ut av når jeg gikk fra xen.. usunt forhold.. også begynte jeg å gjøre alle disse tingene.. aldri vært mer lykkelig i hele mitt liv😄🥰😍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg