10 Ting som motiverer meg til å trene

annonse – gymgrossisten, aimn

Nå som det er så utrolig grått og trist ute, er det viktig at vi gjør ting som gir oss glede i hverdagen. Trening er en av de tingene som gir meg så utrolig mye energi og glede.

Men det er jo ikke sånn at man har superlyst til å trene hele tiden. Plutselig blir dørstokkmila litt vel hard å komme seg over, og man dropper treningen. Da er det viktig å minne seg selv på hvorfor man faktisk trener. Skriv gjerne en liste med 10 ting som motiverer deg, her er mine 10!

TOPPHER
TIGHTSHER
VEKTSTANGHER
BALLHER

 

Sterkere – Jeg blir fysisk sterkere. Jeg elsker følelsen av å føle meg sterk og føle at jeg ikke bare er en svak pyse, haha.

Tøffere og mer selvstendig – Med styrke kommer selvstendighet. Man trenger ikke å spørre alle andre om de kan gjøre alt mulig for deg, og man føler seg mye tøffere når man møter på utfordringer.

Strammere kropp – Styrketrening gjør at man blir mer “fast i fisken”, og det skader jo aldri, hehe!

Curvy – For min del merker jeg at rumpa vokser, midjen blir mer markert, og generelt formene på kroppen min blir mer tydelige når jeg trener styrke.

Antidepressiva – Mange leger bruker fysisk aktivitet som en viktig del av behandlingen for depresjon. Så om du føler du er litt nede om dagen eller du har slitt med psyken en god stund, tren. Kardio er supert, men all trening er mye bedre enn ingenting!

Kicker igang hodet – Føler du deg litt stuck i hodet? Er det som at kreativiteten bare har sagt stopp? Da hjelper det alltid med en løpetur. Det kicker skikkelig igang hodet mitt!

Bedre selvbilde – Når jeg er flink til å trene føler jeg meg alltid mye bedre. Jeg elsker å føle at jeg er “oppe og nikker” som de sier, hehe! Også booster det selvtilliten å se litt freshere ut!

Mer energi – Jeg får så mye mer energi når jeg er flink til å trene. Trener jeg om morgenen orker jeg så mye mer utover dagen enn hvis jeg ikke hadde trent.

TOPPHER
TIGHTSHER
VEKTSTANGHER
BALLHER

Lettere å holde meg unna junkfood – Sukkersuget mitt blir mye lavere når jeg trener, og jeg får heller ikke lyst til å kaste i meg drittmat når jeg har vært flink til å trene.

Sover bedre – Jeg trenger ikke powernap midt på dagen, og om natten sover jeg så mye bedre. Hvilket er superviktig for å få en bra dag!

 

Håper du fikk litt inspirasjon til å kicke igang treningen!

 

2 kommentarer
    1. Har du noen bestemte mål du trener til nå? Digger hvor motiverende det er å følge deg når det kommer til trening stå på!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg