10 Ting jeg vil gjøre i Mai

I morgen er det 1 mai. Tenk at vi er så langt ut i året. Endelig er den verste delen av året ferdig, aka januar-mars. Føler det bare er sykt kalde, mørke og triste måneder. April varmer liksom opp, og i mai er det fullt opp med lys og varme.

Helt nydelig! Og ja, jeg er tidenes mest vær-person. Haha! Uansett, siden det er 1 mai i morgen tenkte jeg å fortelle dere noen av tingene jeg vil gjøre i mai!

Lage grønnsakshage på verandaen – Nå har jeg begynt å akklimatisere plantene jeg sådde i vinter, så de skal bli klare til å bli plantet ut. Det er fortsatt bittelitt for kaldt enda, men de begynner å bli så store at de må bare ut snart. Hehe! I år skal jeg gjøre grønnsakshagen på verandaen enda større og ha 2-3 kasser til, så jeg kan ha enda flere godsaker. Gleder meg til å lage salater med mat fra egen veranda!

Feire 17 mai – I år skal vi feire 17 mai i Sandefjord, også skal vi ha grilling med venner hos oss etterpå. Det blir koselig det! Må snike meg en tur på tivoliet også, og se om pysete meg tørr å ta en eneste karusell. Hehe!

Fortsette styrketreningen – Nå har jeg kommet igang igjen med styrketreningen, og den skal jeg fortsette med fremover. Gleder meg til å bygge opp litt styrke igjen i denne kroppen!

Grille masse – Per Fredrik og jeg har allerede rukket å grille en god del, og fremover blir det enda mer av det. Jeg har lyst til å eksperimentere litt med grillmat og lage noen skikkelig gode retter som jeg kan dele oppskrifter på med dere.

Det er jo så godt å grille, og jeg syns at kjøtt og grønnsaker smaker 1000 ganger bedre når det er grillet, så dette er virkelig matsesongen for meg!

Spa med jentene – Et par dager etter 17 mai skal jeg på Farris bad med jentene. Jeg bor jo rett ved, så jeg drar dit ganske ofte. Det er jo så deilig å slappe av der og bare få en helt ny giv. Så det blir koselig å dra dit sammen med venninnene mine!

 

17 Mai forberedelser – I år har jeg lyst til å dele masse 17 mai ting med dere. Alt ifra oppskrifter på desserter til kjoler og sminke til 17 mai. Har nettopp kjøpt en ting som er så morsom og fjollete, som jeg gleder meg skikkelig til å vise dere. Hehe!

Planlegge sommeren – Jeg liker best å reise på vinteren, for det er jo da jeg faktisk trenger varmen og reising. Men i år skal jeg på jentetur til Malta, også blir det sikkert noen weekendturer her og der. Må sette meg ned og planlegge alle stedene jeg vil besøke i år. Det er jo så mange steder i Norge man kan ta en liten tur til også, så det skal jeg sjekke ut!

 

Plante flere blomster på verandaen – Etter 17 mai er det trygt å handle inn sommerblomster, så da skal hele verandaen pyntes opp skikkelig! Jeg har allerede pyntet opp med masse stemorsblomster, påskeliljer og syrin allerede. Og jeg tenkte å handle inn litt flere stemor etterpå, siden de tåler nattkulden så godt samtidig som de er skikkelig fine. Holder dere selvfølgelig oppdatert! Hehe!

Gå flere skogsturer – Siden Per Fredrik har pollenallergi så har det kun blitt meg og Chloe på skogstur, men det gjør egentlig ikke noe. Noen ganger er det deilig å gå lange turer i skogen, høre på fuglene kvitre og bare gå rundt i sin egen verden uten telefonmas eller noe som helst. Så flere slike turer blir det fremover! Om pollen blir borte skal jeg få dratt med meg Per Fredrik også, hehe!

Være enda mer sosial – Jeg vil finne på enda flere ting sammen med Per Fredrik, venner og familie. Det er jo så gøy å være med de så det må jeg bli flinkere på. Det er jo litt kjøretid til de fleste av vennene mine og familien, men da er det bare å høre på en god lydbok eller litt kickass musikk. Litt kjøring skader ingen!

 

 

Hva er dine planer for mai? 😃

3 kommentarer
    1. Du har verdens mest inspirerende blogg:) Elsker den! Tips Per Fredrik om at det går an å vaksinere seg mot allergi. Kjenner mange som har gjort det. Og så lurer jeg på om du kan lage et innlegg der du forklarer hvordan du går frem når du planter, fra du setter frø til du planter de ut? God 1. mai <3

    2. Er ikke noe tivoli i Sandefjord i år har jeg hørt på grunn av at de bygger ved siden av tivolitomta. Hadde vært gøy om det kom noe likevel 🎈🎈

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg