10 Ting jeg vil gjøre i juni

Da var vi plutselig i juni! Altså, er det bare meg som føler at det heller er 1 mai? Denne våren har vært så treg, og jeg følte det egentlig aldri ble skikkelig vår. Våren har på en måte kommet først de siste to ukene? Det snødde jo hos foreldrene mine 1 mai. Så det sier jo sitt.

Uansett. Nå er vi endelig i den første sommermåneden. Dette er min favoritt tid av året der jeg virkelig føler at verden våkner til liv. Så for å komme i litt juni modus, har jeg satt meg ned og skrevet opp noen av tingene jeg vil gjøre denne måneden.

Bade og sole meg – Jeg kommer nok til å vente litt til før jeg stikker tåa uti vannet. Men jeg fikk solt meg litt på verandaen i går, og det var helt fantastisk! I juni har jeg lyst til å komme meg masse på stranda og sole meg og bare nyte sommerværet!

 

Trene – Etter å ha ligget rett ut etter spontanabort, exu operasjon og influensa, kjenner jeg at jeg er super sugen på å komme igang med trening igjen. Nå som sommeren endelig er her kan jeg gå masse turer ute, sykle, stå på paddleboard og leve mitt beste utendørs treningsliv!

Strikke masse sommerplagg – Det er jo ikke uten grunn at strikking er så populært her i Norge. Til og med om sommeren er det jo kaldt nok om kvelden til at man bør ha på en strikkegenser.

Jeg har strikket masse fine sommergensere i det siste, som jeg gleder meg til å dele oppskrifter på. Men flere skal det bli! Det er jo så fint med strikkegensere til sommerkjoler!

 

Oppleve masse – I vinter satt jeg meg ned og researchet massevis av steder jeg har lyst til å dra og oppleve. Både i nærheten, men også litt rundt i Norge og utlandet. Jeg er jo så bortskjemt at jeg har en flyplass 15 minutter unna der jeg bor, så det er jo super lavterskel å reise på spontanturer.

 

Blogge mer – Jeg har ikke vært noe flink til å oppdatere her inne. Men jeg elsker å bevare minner fra når jeg gjør ting, og dele masse oppskrifter på både mat og strikkeplagg med dere. Så i juni har jeg som mål å oppdatere minst 1x hver dag her inne.

 

Hage – Nå føler jeg endelig at jeg har fått hagen der jeg vil at den skal være. Herregud så mye jobb det har vært. Men nå vil jeg bare nyte hagen og kose meg med den!

Være masse sosial – Nå kjenner jeg at jeg har lyst til å være masse sosial fremover. Jentekvelder, damelunsjer, kafebesøk osv. Give it to me!

 

Kragerø, Stavern, osv – Jeg bor jo ganske nærme så mange fine sommerbyer så denne måneden har jeg lyst til å ta noen roadtrips og besøke mange av byene!

Dolle meg opp – Jeg kjenner hvor mye det gjør med humøret når jeg er flink med alle beauty rutinene mine, og sminker meg og slenger på en kjole vs å bare dasse rundt i noe jeg ikke føler meg fin i. Det er så fort gjort å føle seg overpyntet, men vet du hva, da får jeg heller være overpyntet og føle meg vel enn å føle meg som en dass. Haha

 

Spise sunnere – Selv om det er sommer og man skal kose seg, så må jeg virkelig prøve å få spist mer salater og proteiner mellom alt godteriet jeg spiser. Haha. Det har blitt mye trøstemat i det siste etter spontanabort og sykdom, og det er ok for en periode. Men nå må jeg hente meg inn igjen og være litt mer snill med kroppen min.

 

 

Hva er deres planer for juni måned?

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg